Identiteitskaart vanaf nu gratis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
  2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier bij de gemeente krijg je dus je geld terug als je kortgeleden hebt aangevraagd.... en als het al langer geleden is geweest dan krijg je geldc terug als je bezwaar hebt ingediend toen.

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

laat ik nu net deze maand een nieuwe nodig hebben :D:D

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Dat was de uitspraak van de rechtbank in den bosch, en daar tegen is nog in beroep gegaan en doorgespeelt tot aan de Hoge Raad.. en die uitspraak was dus vandaag pas :)

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Oke dus het is nu gratis officeel?

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    80 euro? hier is een ID kaart 40 euro en een paspoort 52.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben ik ff blij dat die van lydia nog aangevraagt moet worden! (al is die niet zo duur, maar toch...)

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik weet niet of je ook een rijbewijs hebt, maar daarmee kun je je ook nog identificeren, mocht er iemand om vragen. Dus ik zou net zo lang wachten tot het gratis was ;)

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Als het gratis is, dan ga ik hem ook halen. Dan heb ik voor het eerst in 11 jaren dat ik hier woon een ID. :D

10. adi

adi Niet meer actief

Ik heb vandaag hierover nog met de ministerie gebeld, voor een cliënt.

het is nog onzeker of het helemaal gratis gaat worden. Rechtbank heeft bepaald dat ID een plicht is, en dat de gemeente daarvoor dus geen LEGES in rekening mag brengen.
    Maar er is niks besloten over het vergoeden van de kostprijs van de ID-kaart. Dat ding kost natuurlijk ook geld om te laten maken. Die moeten we waarschijnlijk wel gaan betalen, maar de leges daarboven niet meer.

Maar zolang dit nog niet uitgekristaliseerd is, is het waarschijnlijk wel gratis. De mijne is verlopen, en mijn kinderen hebben er nooit 1 gehad, dus ik ga opschieten :D

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben ze net aangevraagd voor me vriend en me zoontje maandag zijn ze klaar. Op het nieuws zeiden ze dat het vanaf maandag in gaat. Ik ga dus mooi wel effe klagen en me geld terug eisen pfff heb ik weer haha

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    haha ik kreeg van de week een brief dat ik mijn id moet verlengen dus bel maandag ff hoe het nu zit moet voor mn kindjes nu ook n eigen id kaart aanvragen dus scheelt me bijna 70 euro :p

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  14. Sensea

Sensea Niet meer actief

mag een id nu verlopen zijn? kennis van ons moet deze week een nieuwe maar krijgt pas over 2 weken geld en zat al in zak en as want in de brief stond dat hij niet mag verlopen. ik heb dus amar ff gebeld dat ie maandag de gemeente moet bellen of het al gratis is en dan direct gaan.

15. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Is het ook voor kinderen gratis dan? Van pas 14 jaar moet je legetimatie op zak hebben.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

lekker heb twee maanden geleden 4 nieuwe laten maken.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af want die hebben er officieel geen nodig. Ja wel om te reizen maar dat is eigenbelang

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had de mijne laten verlopen expres want ik had het geld er ook niet voor.
    Tot ik hem echt nodig had voor werk waar ik achteraf toch niet voor aan werd genomen...weg 50 euries...daar had ik makkelijk 5 dagen van kunnen eten...
    Je kunt hier tot 6 weken na afgifte bezwaar maken maar helaas die vlieger gaat voor mij niet op want ik heb hem alweer een tijdje,zou een mooie meevaller zijn als dat geld terug komt maar helaas gemeente Tiel zit met een flinke schuld dus dat zal wel niet

19. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Die van de kerel is wel bijna verlopen en onze zoon heeft er nog geen een maar die word dan ook gelijk aangevraagd want we zijn van plan om wel een keer met de auto naar het buitenland te gaan en dan is hij verplicht

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

kreeg je een boete done omdat hij verlopen was?

Deel Deze Pagina