wel vreemd dit bericht is al 1 jaar oud Aanschaf identiteitskaart voortaan gratis - www.rechtspraak.nl
Hier bij de gemeente krijg je dus je geld terug als je kortgeleden hebt aangevraagd.... en als het al langer geleden is geweest dan krijg je geldc terug als je bezwaar hebt ingediend toen.
Dat was de uitspraak van de rechtbank in den bosch, en daar tegen is nog in beroep gegaan en doorgespeelt tot aan de Hoge Raad.. en die uitspraak was dus vandaag pas
ik weet niet of je ook een rijbewijs hebt, maar daarmee kun je je ook nog identificeren, mocht er iemand om vragen. Dus ik zou net zo lang wachten tot het gratis was
Als het gratis is, dan ga ik hem ook halen. Dan heb ik voor het eerst in 11 jaren dat ik hier woon een ID.
Ik heb vandaag hierover nog met de ministerie gebeld, voor een cliënt. het is nog onzeker of het helemaal gratis gaat worden. Rechtbank heeft bepaald dat ID een plicht is, en dat de gemeente daarvoor dus geen LEGES in rekening mag brengen. Maar er is niks besloten over het vergoeden van de kostprijs van de ID-kaart. Dat ding kost natuurlijk ook geld om te laten maken. Die moeten we waarschijnlijk wel gaan betalen, maar de leges daarboven niet meer. Maar zolang dit nog niet uitgekristaliseerd is, is het waarschijnlijk wel gratis. De mijne is verlopen, en mijn kinderen hebben er nooit 1 gehad, dus ik ga opschieten
wij hebben ze net aangevraagd voor me vriend en me zoontje maandag zijn ze klaar. Op het nieuws zeiden ze dat het vanaf maandag in gaat. Ik ga dus mooi wel effe klagen en me geld terug eisen pfff heb ik weer haha
haha ik kreeg van de week een brief dat ik mijn id moet verlengen dus bel maandag ff hoe het nu zit moet voor mn kindjes nu ook n eigen id kaart aanvragen dus scheelt me bijna 70 euro
FOK.nl / Nieuws / Identiteitskaart per direct gratis / FOK!frontpage gratis is gratis.. dus zonder kosten en zo werd het mij ook gezegd op de gemeente.. enige kosten dus de pasfoto's.
mag een id nu verlopen zijn? kennis van ons moet deze week een nieuwe maar krijgt pas over 2 weken geld en zat al in zak en as want in de brief stond dat hij niet mag verlopen. ik heb dus amar ff gebeld dat ie maandag de gemeente moet bellen of het al gratis is en dan direct gaan.
Dat vraag ik me ook af want die hebben er officieel geen nodig. Ja wel om te reizen maar dat is eigenbelang
Ik had de mijne laten verlopen expres want ik had het geld er ook niet voor. Tot ik hem echt nodig had voor werk waar ik achteraf toch niet voor aan werd genomen...weg 50 euries...daar had ik makkelijk 5 dagen van kunnen eten... Je kunt hier tot 6 weken na afgifte bezwaar maken maar helaas die vlieger gaat voor mij niet op want ik heb hem alweer een tijdje,zou een mooie meevaller zijn als dat geld terug komt maar helaas gemeente Tiel zit met een flinke schuld dus dat zal wel niet
Die van de kerel is wel bijna verlopen en onze zoon heeft er nog geen een maar die word dan ook gelijk aangevraagd want we zijn van plan om wel een keer met de auto naar het buitenland te gaan en dan is hij verplicht