ik kreeg n dag voor de kaart gratis werd een brief dat ik mn paspoort moest vernieuwen . was ik al van plan omdat hij verloopt op mijn uitgerekende datum heb vandaag gebeld en ik mag wel "gewoon"komen omdat m nodig heb anderen van wie het nog niet verlopen is of die er niet eens een hebben mogen later terug komen .
Ik heb mijn kaart dinsdag aangevraagd (gratis) en kreeg woensdag een brief dat mijn paspoort bijna verloopt
Paspoorten worden vanaf volgend jaar 10 jaar geldig ipv 5 ( staat in de miljoenennota) ben benieuwd of hij dan ook dubbel zo duur word nu de id's gratis zijn ( en een pas 2x zolang geldig)
Ik mag hopen dat mensen die hem kwijt raken wel moeten betalen. Anders krijg je "Oh ID kaart kwijt? Maakt niet uit, hij is toch gratis". @ adi: ik heb trouwens van de week nog gelezen dat er in Amsterdam wel degelijk veel mensen worden wegbezuinigd vanwege de bezuinigingen. Op alle niveaus (uitvoerende diensten, maar ook stafpersoneel). Er wordt geprobeerd ze naar een andere baan te verplaatsen, maar bij het overgrote deel lukt dat vooralsnog niet. Ik blijf het dus een stom besluit vinden om de druk nog meer te vergroten. Want er komen nog veel meer bezuinigingen (en dus ontslagen) aan.
dit nieuws had ik even gemmist...maar ben blij wantmanlief heeft al 2jaar geen geldig paspoort meer...(en dat als ambtenaar :O) nu kan hij dus een id aanvragen
ik las vanmorgen van een kennisje hier op ZP dat zij voor de id kaart voor haar zoontje moest betalen reden die de mevrouw achter de balie opgaf was dat het je eigen verantwoording/keuze is om met je kind op reis te gaan. Beetje raar allemaal
Bij het kwijtraken staat er toch altijd (al) een boete op? Bij diefstal moet je het aan kunnen tonen dmv aangiftepapiertje
de overheid vind dat kinderen vanaf 14 jaar zich moeten kunnen legitimeren, de hoge raad heeft besloten dat als de overheid vind dat het verplicht is, dat dat dus gratis moet zijn, onder de 14 jaar is niet verplicht dus betaal je zelf. ik snap het wel.
Ik kan hem vandaag gelukkig ophalen, ondanks de drukte. Kinderen moet je inderdaad betalen, wat logisch is toch? De id plicht geldt niet voor hun. En daar gaat het uiteindelijk om.
ik heb gisteren een brief thuis gekregen dat ik me geld terug krijg van me id. als je hem na septmeber 2010 hebt aangevragen kan je je geld terug halen. iedereen krijgt automatisch een oproep via de post. je moet dan je gegevens invullen die nog niet ingevult zijn en dan wordt het binnen 4wk op je rekening gestort en onder de 14 is het niet verplicht dus logisch dat ej het zelf moet betalen. het kost dan nog geen 10 euro dus op zich is dat ook niet gek veel. jij wil op vakantie met je kids. je kan ook wachten tot ze 14 zijn
heb trouwens vernomen dat wachttijden voor id flink zijn opgelopen. zo gaat enkel spoed voor (bijv verlopen) en mag je zelfs 2 maanden met een verlopen id rondlopen. (ik moest van me baas meteen een nieuwe gaan halen voor kopie anders kreeg ik geen uitbetaling van loon) als je bijv volgende maand op vakantie wilt en je idee verloop zeg maar over 1,5 maand dan is het geen spoedtterwijl veel vliegmaatscappijen een eis hebben dat hij bijv minimaal nog 6 maanden geldig moet zijn
Vandaag de mijne opgehaald en eentje voor mijn zoontje aangevraagd. Dat kostte inderdaad gewoon 9,50 of zo. Sta ik niet van te kijken. Zou vreemd zijn als die ook gratis was geweest. Maar ja, ik moest hem toch voor hem halen... Dat die voor mij gratis was, is alleen een meevaller.
En nu weer terug gedraaid?? Toch weer betalen voor ID-kaart | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
tjonge en je mag met terugwerkende kracht terug betalen! wat een corrupt zooitje daar pffffff ik moet morgen een nieuwe aanvragen omdat mijn id verlopen is,ben ik toch maar weer gen***d :x:x:x tja zo komt de overheid ook aan de centen! arme mensen die eigelijk geen nodig hadden en toch nu moeten betalen voor de id!
tja ik vind het mooi klote. heb hem vandaag opgehaald.. en moet nu gewoon dus betalen.. naaiers... echt waar dat is pas de bevolking naaien eerst lekker veel bezuinigen, en dan ook nog eens de id kaart weer laten betalen
Ik vind het eerlijk gezegd dus raar als je er niet voor zou hoeven betalen. Gemeentes maken er toch onkosten voor. Door de id kaarten gratis te geven moet er ergens anders weer bezuinigd worden lijkt me en dat gebeurt al genoeg...
Tja als ze alleen maar admistratie kosten zouden vragen dan kon ik het nog een beetje begrijpen. Maar 45 euro is wel een overdreven hoge bedrag voor iets wat je zelfs verplicht wordt om te hebben. Vindt het sowieso nergens op slaan dat mensen die hem nu aangevraagd hebben alsnog kunnen betalen terwijl men er eerst vanuit ging dat dit gratis was. Ook ben ik zeer benieud wat de rechters hiervan gaan zeggen. Die zullen er denk ik ook niet bepaald blij om zijn dat er naar hun uitspraak gekuisterd wordt. Wordt nog wel verolg denk ik.
Mensen die hem hebben aangevraagd en al hebben krijgen hem wel gratis en hoeven NIET terug te dokken DEN HAAG - Mensen die donderdag of later een ID-kaart aanvragen, moeten daarvoor dan toch weer betalen. Foto:ANP Dat is het gevolg van een wetsontwerp dat minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) woensdagavond heeft ingediend en, indien aangenomen, met terugwerkende kracht zal gelden. Hangende de procedure, moeten aanvragers dus alvast weer over de brug komen. Op 9 september stelde de Hoge Raad dat er geen leges mochten worden gevraagd. De juridische grondslag was er niet en de dienst die werd verleend, was volgens het orgaan niet genoeg om het geld zonder die juridische grondslag toch te vragen. Het was niet tegen dovemansoren gezegd; massaal trok men ten stadhuize voor een gratis ID-kaart. De documentjes dreigden op te raken en de kosten voor de overheden liepen toch aardig op. In het wetsontwerp staat gewoon als wetgeving dat er betaald moet worden, zoals dat ook voor bijvoorbeeld het rijbewijs het geval is. Overal op internet en teletekst is nu dis te lezen dat als je hem VOOR morgen aanvraagt hij gewoon gratis is en e niks hoeft te betalen