Identiteitskaart vanaf nu gratis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

met terugwerkende kracht hoor:$ dus wel terug betalen;)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Met terugwerkende kracht vanaf het moment dat de wet er echt door is, naar donderdag 22 september. Dus niet van de dagen daar weer voor.. Er staat nl. 'hangende de procedure..' en daarmee doelen ze op de procedure voor het invoeren van de nieuwe wet.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd Nina.

Dus gewoon gratis voor de mensen die hem al hebben en al hebben aangevraagd en hem alleen nog maar moeten ophalen en voor vandaag hebben aangevraagd :)

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Vindt het eigenlijk allemaal behoorlijk verwarrend.
    Op teletext stondt dat mensen die hem al gehaald hebben niet hoeven te betalen.
    Maar op rtl 4 nieuws werd verteld dat ook hun straks alsnog een rekening kunnen verwachten.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je alsnog terug kunt betalen.. Is dan ook vrij weinig aan te doen, denk dat ze zichzelf wel vreselijk indekken..

6. SeaShell

We krijgen 100% zeker GEEN rekening als je hem voor 22-09-11 hebt aangevraagd

De wet gaat pas van kracht vanaf 22-09-11 en niet daarvoor dus hoeven we geen kosten te betalen

De wet is NOG niet van kracht, maar áls deze van kracht gaat is het met TERUGWERKENDE kracht VANAF 22-09-11 en niet daarvoor :D staat inmiddels in alle NL kranten

Als je hem dus hebt aangevraagd voor 22-09-11 en je gaat hem bijv volgende week pas ophalen is er geen probleem en krijg je hem gratis en voor niks mee. Als je hem vandaag pas aanvraagt moet je er voor dokken

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja nep he , vandaag afspraak gemaakt op t stadskantoor :S
    nja heb m hoe dan ook nodig dus dan maar betalen he :(

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik hoop voor iedereen die een gratis id gehaald heeft het alsnog gratis blijft.
    Maar de regering heeft al zo vaak dingen gewoon gedaan ongeacht of dit normaal gesproken wel of niet zomaar mag.
    Dus ik zou er toch rekening mee houden dat dit ook alsnog kan gebeuren.
    Gewoon voor je eigen.
    Je kunt er beter rekening mee houden dan er nu vanuit gaan dat je niet meer hoeft te betalen en straks alsnog een rekening op je deurmat valt.
    Maar goed dat denk ik dan he ;)

9. SeaShell

ik ga er niet van uit dat ik nog een rekening krijg hoor

ik ben de overeenkomst met de gemeente aangegaan in de veronderstelling dat mijn ID gratis was, en er is me dus ook niks medegedeeld over de kosten en ik heb niks moeten tekenen. ze kunnen je in feite dus niks maken. ze kunnen niet eerst iets gratis aan mij geven en daarna er geld aan mij voor vragen

stel je zit in de bijstand samen met je partner en hebt 2 kinderen die 14+ zijn, dan zou je nu ineens 4x42,50 moeten terugbetalen terwijl je NERGENS voor hebt getekend en nergens in de voorwaarden staat dat het geld kost. wettelijk gezien kunnen ze je dus niks maken. die mensen zijn de overeenkomst aangegaan juist omdat het gratis was.

als ik in de kroeg een gratis drankje krijg en een dag later belt die man mij dat ik nog een drankje moet betalen zeg je ook amehoela

de mensen die volgende week hun ID gaan ophalen die ze vorige week ( dus voor 22-09) hebben aangevraagd hoeven ook niks te betalen bij het ophalen ervan. als het zo zou zijn dat wij de kosten van de ID moesten terugbetalen, zouden de mensen die hem vandaag of volgende week ophalen ook wel meteen moeten betalen, maar dat hoef dus niet. Alleen de mensen die de ID vanaf vandaag pas aanvragen moeten betalen

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik bergijp je standpunt 100% hoor,zou het zelfde denken.
    Maar ik denk ik meld het toch even want je leest en hoort zoveel verschillende uitspraken hierover (wat ik bijv. hierboven ook melden van teletekst en rtl4) en we weten allemaal hoe de regering is.
    Ze verzinnen (als ze willen) altijd wel een manier om toch hun zin te krijgen.
    Dus als ze straks ineens denken we willen dat geld ook terug zien dan doen ze er alles aan om het alsnog terug te krijgen.
    En het boeit hun geen ene zak of je het kunt of niet.
    Maar goed laten we gewoon alles rustig afwachten.
    En laten we niet door de regering ook onderling discussie's voeren ;)
    Nogmaals hoop dat het gewoon blijft voor degene die hem gratis heeft.

11. SeaShell

alleen op rtl 4 staat dat het met terugwerkende kracht is, maar daarmee bedoelen ze dat het met terugwerkende kracht vanaf vandaag (22-09) geld, wat inhoud dat als mensen hem vandaag aanvragen alvast moeten betalen. Gister ontstond er idd verwarring omdat veel mensen niet snapte wat het '' met terugwerkende kracht'' inhield, maar nu weten we dat ze daarmee bedoelen vanaf 22-09

in alle grote kranten en op NOS tekst staat gelukkig dat het gratis is voor degene die hem al hebben en voor 22-09 hebben aangevraagd

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Gister avond zeiden ze op rtl4 dat het allemaal terug gevraagd werdt.
    Maar goed maakt niet uit.
    Ik hoop echt dat het voor jullie gratis blijft.
    Maar ik vertrouw simpel weg het kabinet gewoon niet.

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hoi,

Ik heb vorige week een afspraak gemaakt en die afspraak staat voor morgen geplant, want mijn ID is echt verlopen, dus ik vanmorgen gebeld, of ik dus nog moet betalen ook als ik vorige week een afspraak heb gemaakt, ja ik moet dus betalen, wat een k*tzooi... Vraag me af waarom nu in een keer niet meer gratis??

14. SeaShell

Dat is balen Kimi! Als je gister een afspraak had gehad had je hem nog gratis :(

Dit staat er nu op RTL

Gemeenten zijn blij dat de rekening van de ID-kaarten niet meer bij hen wordt neergelegd. Dat zei een woordvoerder van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) donderdag.

De kaarten waren sinds begin deze maand gratis, maar minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) wil dat mensen toch weer voor het identiteitsbewijs gaan betalen. Donner diende woensdagavond een wetsontwerp hierover in. Als dat wordt aangenomen, geldt dat met terugwerkende kracht vanaf 22 september 2011. Hangende de procedure, moeten aanvragers alvast weer over de brug komen.
    ANP

15. SeaShell

De kaarten die al gratis waren verstrekt , voor die kosten draait de staat op en worden dus op de staat verhaald ipv op de gemeente zelf

Deel Deze Pagina