Leuke titel voor het topic: 'antwoorden op basis van topictitel' maar natuurlijk laat ik het snoer in het stopcontact als ik mijn telefoon oplaad maar daarna? Halen jullie de oplader uit het stopcontact? Of alleen telefoon er af en klaar. Ik haal hem eigenlijk altijd uit het stopcontact, omdat ik bang ben voor brand daardoor ofzo. Of is dat flauwekul? Want ik zie ook dat veel mensen hem er in laten. Kleine moeite natuurlijk om hem er uit te halen. Maar zoals op onze slaapkamer, ligt het verlengsnoer onder ons bed, dus daar was het handig geweest, als ik hem gewoon zou laten zitten.
Het is zeker geen flauwekul, er bestaat best vaak brand door. Ik haal ze er ook uit. Ik haal sowieso stekkers eruit als dat kan. (Koffiezetapparaat en theekoker bijv.) Alleen wat erin "moet" blijven blijft erin.
Ik probeer er wel altijd aan te denken de stekker eruit te halen na het opladen, ivm brandgevaar. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens vergeet.
Ik haal het er ook altijd uit als ik niet oplaad. Soms word dat ding loeiheet, vind dat toch wel eng. Je hoort en leest wel vaker dat er een oplader of telefoon ontploft.
Deed ik nooit, maar sinds ze er een paar week terug echt voor waarschuwden, haal ik hem er altijd uit.
Nee. Wij gebruiken alleen merkopladers en die worden niet warm als ze zonder apparaat in het stopcontact zitten.
Ik vergeet het meestal, ook inderdaad omdat het stopcontact moeilijk bereikbaar is en ik dan snel even mijn telefoon wil pakken, maar ik probeer het wel te doen. Nou had ik eerst een oplader die warm werd, maar die ik nu heb heeft dat niet, geen idee of dat nog uitmaakt.
Nee die halen wij eruit na gebruik. Eigenlijk vooral omdat we het onzin vinden om ze zomaar te laten zitten. En mijn man heeft een beetje een tic met zulk soort dingen.
Ik heb alle oplaadsnoeren in een soort oplaadstationnetje waar een aan- en uitknop op zit. Als ik weg ga zet ik hem uit. Lijkt me niet overdreven, schijnen veel huisbranden door te ontstaan.
Dat is de enige die ik standaard vergeet, en iedere keer bij het zien van zo'n topic voorneem om toch echt eens op te letten. Waterkoker, koffiezetapparaat en laptop wel altijd.
Altijd! Ten eerste omdat mijn schoonmoeder* altijd hier op hamerde toen ik daar woonde. Elke oplader in het stopcontact koste volgens haar 10 euro per jaar. En idd nu zelf nog steeds daarom en omdat het brand kan veroorzaken.
ik probeer er aan te denken ja. heb m om die reden naast mijn bed weggehaald, die vergat ik altijd. beneden denk ik er vaker aan.
Wij halen ze wel eruit. Niet alleen wegens brandgevaar, maar ook omdat onze dreumes er anders op gaat kauwen niet zo fraai als ze dan nog op het stroomnet zijn aangesloten.
Zit altijd in het stopcontact in de slaapkamer. We hebben wel schakelaars aan onze stopcontacten en die zet ik altijd uit.