Doorlekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Sinds een week of 6 kan ik minimaal 2 keer per week de Puckababy in de was gooien,omdat mijn dochter 's nachts is doorgelekt.
    Ik word er een beetje moe van!! Ik heb sinds 2 weken voor 's nachts Pampers Active luiers gekocht. Dit helpt wel iets,maar dus nog steeds niet helemaal.
    Wat kan ik er verder nog aan doen?
    Ze krijgt nog 3 keer per dag melk ( 's ochtends 210cc met pap, 's middags 150cc met een boterham en 's avonds rond 20:00 maak ik haar wakker voor de laatste melkfles, 210cc) Als ze haar laatste fles krijgt verschoon ik ook altijd haar luier.
    Je zou toch moeten verwachten dat ze 12u droog kan blijven, zeker met die Pampers....:(
    Ik zie het niet zitten om haar nog eens te moeten verschonen als wij zelf naar bed gaan, dan ligt ze zo lekker te slapen en raakt ze alleen maar overstuur. En om die laatste fles weer zo laat te moeten geven,zodat ze dus korter in die laatste luier hoeft te slapen, zie ik ook niet zitten...
    Heb nog gedacht om 90cc melk te geven na de warme maaltijd, zodat ik dus 90cc minder in de laatste fles hoef te stoppen. Maar ik weet niet of ze na haar warme prak nog trek heeft in melk...kan ik natuurlijk altijd testen.
    Wat zouden jullie doen??

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    De keren dat er hier lekkage ontstaat, is meneer toe aan een grotere maat. Misschien kun je dat eens proberen?
    Hier overigens kruidvat luiers naar volle tevredenheid.

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja maatje groter proberen die nemen meer vocht op.

Ik heb ook altijd kruidvat luiers gehad, waren prima. Die pampers dry die oranje pakken vond ik niets.

4. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Herkenbaar, ik ben pampers active fit gaan gebruiken voor de nachten.:D

Maar mijn zoontje lekt nog steeds door als hij last heeft van ontlasting die heel dun is, Meestal gaat dit gepaard met een tand of kies die doorkomt.
    Daarna gaat het weer beter.;)

Welke maat gebruik je van pampers?

Succes
    jane

5. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik vond Pampers active fit een drama. Gebruik overdag Pampers baby dry en voor s nachts luiers van Jumbo huismerk (wel n maatje groter) en hij lekt sindsdien s nachts nooit meer door!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hihi, ze zit sinds kort in maat 4 en die zit echt perfect hoor. :)
    ( laatste meting bij het cb met 7 maanden: 67cm en 7,7 kilo)

7. tuc

tuc Niet meer actief

dan zou 4 goed moeten zijn....zou een andere luier proberen. Hier heb ik albert heijn of etos luiers (zijn dezelfde) en die hebben nog nooit gelekt.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Andere luiers zijn nu eigenlijk geen optie, ik heb een maandbox van de Wehkamp,168 stuks. En ik heb nog zo'n 12 pakken Kruidvat luiers,ook allemaal maat 4. ( waren destijds in de aanbieding, 3 halen,2 betalen)Overdag heb ik nooit ongelukjes en ik heb erop gegokt dat ze wel een half jaar in maat 4 zal zitten, in maat 3 heeft ze ook bijna 5 maanden gezeten...
    Anders toch maar iets aan die flessen doen, minder in de laatste fles??

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zou maat 4+ kopen voor de nachten en dan de baby dry hier nooit geen probleem mee gehad en ze drinkt veel overdag ook echt zware luiers maar nooit doorgelekt.

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde probleem gehad...3tips:

- kruidvat luiers en dan zo groot mogelijk....hier is hij 12,4kilo dus luiers nr 5 vanaf 12 kilo (bij pampers lekte hij echt door)
    - om 23.00uur als jullie naar bed gaan eventueel verschonen (deden wij hier toen ik nog pampers gebruikte)
    - pyjamabroeken aan houd plas tegen in de puckababy

Zou het uiterst vreemd vinden als je je kind minder drinken gaat geven omdat je zelf niet zo slim hebt ingekocht....

11. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    2 luiers over elkaar aandoen? heb ik ook weleens gelezen hier.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    je hebt pampers en kruitvat luiers? en bij allebei lekt ze door s nachts? beide merken zijn maat 4?
    zitten de flappen goed in de liezen en trek je de luier strak genoeg aan? dan zou het eigenlijk niet moeten kunnen/mogen...
    slaapt je dochter op haar buik?

2 luiers over elkaar lijkt me niet echt prettig zitten...

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nee, ik zou nooit minder melk geven, maar zou de laatste fles verdelen zodat ze niet die plens in een keer krijgt.

14. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Degene die dat zei heeft idd niet goed gelezen:cool:
    On topic.. bij mij lekte de pampers en kruidvat met ontlasting geregeld en met etos nog nooit gehad..

Miss idd 2 over elkaar snachts.. valt te proberen ..

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nicole, ik vind haar 's morgens vaak op haar buikje en soms valt ze op haar buikje in slaap.
    Heb al een paar keer gezien dat de natte plek behoorlijk hoog zat in de Puckababy ( aan de achterkant), dus hoe ze dat nou voor elkaar krijgt??
    En ik check of de luier goed zit,inderdaad Pampers en Kruidvat.

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Vraag via facebook eens een kruidvat maat 5 luier. Fem lekt nooi door overdag, maar steeds vaker snachts. Op dw gok maat 5 gekocht...probleem opgelost!

Ik koop nu alleen voor de nachten maat 5, scheelt een hoop was. Maat 4 past mn dochter nog lang in, (10,5 mnd, 9,5 kg & 74 cm)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Grotere maat is al geopperd.... luiers kun je gewoon wisselen voor een andere maat bij kruidvat als je de bon nog hebt.

Maar je kunt ook proberen om de luier achterste voren aan te doen als het een buikslaper is... achterkant vangt meer op. En de rand bovenaan ook naar binnen vouwen is ook nog een tip die ik je kan geven.

Wij gebruiken 's nachts ook een maat groter dan overdag.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik ga inderdaad maar eens kijken wat een grotere maat doet!

19. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Hier hebben wij ook een tijdje de luier achterstevoren aangedaan, hielp zeker bij onze buikslapertjes.
    Is het rompertje niet te strak, dat wil ook nog wel eens schelen?

20. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Dat zou ik eerst doen inderdaad. Ons zoontje zat perfect in maatje 3, maar had voor de nacht echt maat 5 nodig. En nu zit hij in maat 4 en is hij weer vaker nat, helaas. Maat 6 wel geprobeerd, maar dat is echt heel erg groot, dus we hebben ons er maar bij neergelegd..;)

Ook het randje van de luier naar binnen vouwen kan wel eens helpen, trouwens.

Kan je die pakken van Kruidvat niet gewoon ruilen? Ik hoor wel eens dat ze ze best tegen een maatje groter willen ruilen, ook zonder bon....

Deel Deze Pagina