iedeeen sinterklaas surprise?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jonibra, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ja ja t is alweer bijna sinterklaas dus weer tijd om surprise's te gaan maken voor school.
    Vorig jaar heeft mn vriend t gemaakt voor mn zoontje dus dit jaar ben ik weer aan de beurt om hem te helpen;)

Hebben jullie mischien nog leuke iedeeen?

Vorig jaar had Jowi een schoen van gips en het jaar daarvoor een "computer " gemaakt van een schoenendoos met uitgeprint toetsenbord en een profielpagine van hyves op het "scherm"

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik heb ook niet zo 123 een idee voor je maar kijk eens op deze site,
    hier staat vaak leuke dingen op voor te knutselen ook voor surprises
    Knutselen voor sinterklaas

3. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    belangrijk om te weten is het voor een jongen of voor een meisje
    welke leeftijd
    en is het bekent wat voor hobby's

en van daaruit kan je een suprise maken

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als 'algemene' surprise heb ik wel eens een aquarium gemaakt.

Twee schoenendozen op elkaar. De onderste werd een kastje. Daar stond de tweede doos bovenop en dat werd het aquarium. Het cadeautje zat in het kastje. Het aquarium had ik vanbinnen met blauw papier gemaakt, zand op de bodem geplakt. Met groen papier en karton wat plantjes gemaakt. En dan visjes erin natuurlijk. Lekker verschillende kleuren en van dat glimpapier. En dan met nylondraad (visdraad) vastmaken. De voorkant van het aquarium had ik strak bespannen met huishoudfolie.
    De beide dozen had ik aan de buitenkant helemaal beplakt met bruin papier. (Schilderen kan natuurlijk ook.)

Verder heb ik voor een voetballend jongetje wel eens een voetbal-tafel gemaakt. Ook weer een schoenendoos als uitgangspunt, binnenkant beplakt met groen papier. Dan met wit de belijning maken. Als laatste lange saté prikkers dwars door de doos prikken en daar voetballertjes op plakken. Die had ik geloof ik gewoon uitgeprint. (Plaatjes op internet gezocht) Ik had er zelfs een echt balletje erin.

Van ouder kleding (gevuld met stro) heb ik wel eens een grote zwarte Piet gemaakt. Het enige wat ik daarvoor uiteindelijk heb moeten kopen was zo'n pietenmuts. Maar zelfs die zou je zelf kunnen maken van een strook karton en crèpepapier.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Lees even met je mee moet hier ook een suprise maken samen met me zoon. En ik ben z.n knustellaar. NOOTTTTTT;)

6. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Een ballon als basis nemen en dan papiermache erover. (kranten met behangplaksel). Minstens 6 lagen. Je krijgt dan een balvorm die hol is. Hierin kan het kadootje. De balvorm kan van alles worden:
    voetbal
    hoofd
    monstertje

Een robot maken van dozen en zilverpapier.

iets maken dat past bij het kadootje, een pen bij een pen of een schilderij bij een kadootje dat met knutselen te maken heeft.

Een vreselijk stom dik boek kopen (bij de kringloopwinkel) en daar dan het kadootje in verstoppen. Je kunt er een soort van geheim vakje in maken door halverwege het boek vierkantjes uit de blz te snijden.

Toch wel lastig om uit te leggen wat ik bedoel.:) Hoop dat je er iets aan hebt.

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoioi,

Ik sta voor de klas en ik maak zelf vaak een open haard als surprise.

Doos aan de ene kant opensnijden met een boogje.
    Een koker van karton bovenop zetten. Dit is de schoorsteen.
    alles verven in baksteen motief (of bruin of goudkleurig).
    Binnenkant zwart verven.
    Dubbele bodem maken waarin het kadootje wordt verstopt (dit kun je ook bv in de schoorsteen verstoppen)
    Houtblokken in de haard leggen.
    Van die waxinelichtjes op batterijen tussen de houtblokken leggen.

Klaar :)

Succes

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

9. Proudparents

27 nov 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nog dat me moeder vroeger een boot had gemaakt maar juis een vierkantje erin had gezet. Maar alle cadeautjes waren heel goed verpakt. Omdat alles in de stroop was gezet :D Er stond op HIER SLAAN. Diegene sloeg, met de hele handen onder het stroop. Iedereen heeft gelachen. En het was een leuke uitpak manier. Een grote plakboel :D Vond het wel een origineel idee.

Deel Deze Pagina