zie t niet meer zitten word gek van me zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dushi27, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi27

dushi27 Lid

2 nov 2008
    34
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Hoi mensen,
    Mijn zoontje van bijna twee (21 maanden) is de laatste weken zo agresief en dan heb ik t over bijten,slaan,krabben,haartreken enz ook ook kan ik hem nergens mee naar toe nemen en nu slaapt ie ook niet meer snachts en sloopt ie letterlijk zn hele kmer bonken enz soms lijkt t wel of mijn kind bezeten is of zo (begrijp me goed dat ik wel van hem hou) en een kracht dat iee heeft hij draait dan helemal door en is niet voor reden vatbaar en niks helpt ook bij andere mensen doet ie dat en dan vooral bij me moeder word er gek van weet niet meer waar ik t moet zoeken kan iemand mij enig idee geven wat er aan de hand kan zijn?:( groetjes alvst bedankt

2. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Ik lees ff mee hier ook af en toe z on onhandelbaar mannetje

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Jeetje, wat vervelend voor je. Zijn er dingen bij jullie verandert? Andere kamer, naar het kinderdagverblijf, thuis?

Maar misschien is het de leeftijd (heb ik nog geen ervaring mee)

Sterkte!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet niet of dit de peuterpubertijd is. Misschien advies inwinnen bij het cb mits je daar goede ervaringen mee hebt. Verder denk ik dat je alleen maar zijn negatieve gedrag zoveel mogelijk moet proberen te negeren en het positieve gedrag aanmoedigen. Hier werkt dat altijd wel goed. Suc6!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat vervelend zeg, dat je zo met je handen in het haar zit.
    Als ik het zo lees is het inderdaad misschien verstandig dat je een CB of je HA inschakelt (inloopspreekuur). Misschien heb je een familielid die je vertrouwd (gevoelsmatig) en bij wie je terecht kan? Ik vrees dat als je het te lang zo door laat gaan, je in een negatieve spiraal komt. Dat lijkt me voor jullie beide geen goede ontwikkeling.
    Heel veel succes.
    Elmo

6. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ja hier ook geweest, iets minder erg maar herken t wel. uitdagen en uitproberen en idd denk peuter puber teit. anders idd hulp vragen succes

7. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik heb het hier ook gehad al is mijn zoontje een stuk jonger. Ik ben helemaal gestopt met suiker(extra) en geef eigenlijk allen gezonde dingen en nu gaat het een stuk beter! Hij is nog wel eens driftig maar hij slaat niet meer en gaat ook niet meer met zijn hoofd op de grond bonken als hij boos is.

Succces
    groetjes Ylona

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Zal als ik jou was het cb of je ha inschakelen.
    Peuterpubertijd lijkt me dit toch iets te heftig voor.

Idd geen suikers, chocola en sinasappelsap meer geven.

Probeer eens je dag ritme aan te passen, met veel regelmaat.
    En laat hem veel bewegen, bijv ballorig.

Probeer geduldig te blijven, als hij schopt of slaat niet heel kwaad worden, maar wel consequent zijn.
    Probeer hem af te leiden met doe-spelletjes zoals verstoppertje of ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Is er iets drastisch in huis of omgeving veranderd? Of is hij altijd al temperamentvol geweest?

Probeer met hem te praten, als hij daarvoor open staat, met bijv hulp van zijn lievelings knuffel...

Succes, en als je denkt dat dit geen gewoon gedrag is, schakel dan vitras in, zij kunnen je goed helpen (heb ik ook gehad!)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij geen normale peuterpuberteit, dus ik zou idd hulp inschakelen.
    Behalve naar gedrag, zou ik ook een paar fysieke/medische dingen laten checken, want van pijn kunnen kids aardig agressief worden. Dan gaat het bijvoorbeeld om even urine laten checken op blaasontsteking, (had een neefje die daar heel agressief van werd).
    Dus even je CB en HA bellen en een algehele check doen.
    Sterkte en succes!

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

lijkt mij gewoon de peuterpuberteit hoor, ieder kindje reageert daar natuurlijk anders op. mijn dochtertje weet dat ze niet mag krabben en bijten en slaan en dat doe ze ook niet, doet ze dat wel dan moet ze op de gang ;)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vriendin gaat met haar dochtertje van 4 naar een speciale therapeut. Het meisje heeft ook erge woedeaanvallen, het lijkt dan idd wel of ze bezeten is, ze is dan niet voor rede vatbaar. Volgens mij is het een psychomotore therapeut, die doet allerlei rustgevende oefeningetjes met haar. Het is al erg verbeterd.

12. dushi27

dushi27 Lid

2 nov 2008
    34
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Hoi ja temperament vol is ie wel dat cker en buiten dat om is die wel heel zorgzaam behulpzaam entoushast en heel social en knuffelig dacht zelf ook al aan peuterpubertijd want het is sinds kort en ga indd geen zoetigheid meer geven enz want dat krijgt ie wel veel dus probeer jullie tips uit en anders neem ik in iedergevl contact op met cb thnx voor jullie reacties xxx

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Grappig te zien dat de een het niet normaal vindt (extremer dan een "gewone" peuterpubertijd) en de ander het heel gewoon vindt.
    Zo zie je maar dat leken alles vergelijken met hun eigen situatie (wat normaal is denk ik).
    Als je dus echt wilt weten of het gedrag acceptabel is en of hij er dus gewoon overheen zal groeien zal je dus uiteindelijk het advies moeten vragen van iemand die er voor geleerd heeft.

Ik hoop dat je het met de huis-tuin en keukentrucs op kan lossen en gauw weer een rustiger jongetje hebt :D

Deel Deze Pagina