We moeten gaan opvoeden van de minister!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dirksmama, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elsevier.nl - Plasterk: ouders moeten kinderen beter opvoeden

Nou vind ik geweld tegen ambtenaren ook niet horen, maar om eerlijk te zijn...de minister mag zijn ambtenaren ook wel eens een beetje opvoeden. In de communicatie met allerlei ambtenaren en gezagsdragers de laatste jaren snap ik erg goed waarom mensen agressief worden. Er zijn er te veel die zich arrogant en lomp en niet klantvriendelijk opstellen. Geen wonder dat mensen dan agressief worden!

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik snap wel wat hij bedoelt. De basis van elk mens is opvoeding. Ik wil dat mijn zoontje later respect heeft voor zijn medemens en dat soort dingen niet gaat doen.

Maar al die ambtenaars mogen ook wel harder aangepakt worden. Hoe sommige gemeentes met burgers omgaan. Nou die mogen zich schamen.

3. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    ik ben een ambtenaar;)

4. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Misschien ligt dat gedrag van sommige ambtenaren juist wel aan een gebrek aan opvoeding....

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben het met hem eens.
    Ik vind het de kinderen/jeugd van tegenwoordig enorm ontbreken aan normen en waarden.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben ik wel met je eens ja. Als ik soms zie hoe kinderen doen en grote bek ze hebben (zelfs erg jonge kinderen).

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ook snap ik niet dat dit soort gedrag word goed gepraat met "ambtenaren gedragen zich lomp, arrogant en klantonvriendelijk" dus dat betekend dat er maar geweld gebruikt mag worden?`

Ik vind geweld op welke manier dan ook nooit goed te praten.

8. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Volledig mee eens.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik ben het absoluut eens met jullie dat kinderen de normen, waarden en respect beter aangeleerd moeten krijgen, maar ik vind het nogal kortzichtig van meneer plasperkje om nu alleen de schuld bij de jeugd te leggen wat betreft agressie tegen hulpverleners/ambtenaren. (jong) Volwassenen doen net zo hard mee.

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk dat veel kinderen tegenwoordig niet meer zo goed tegen 'Nee' kunnen. Zelf denk ik dat het door de verhoogde druk bij vrouwen komt, we werken meer en vaker en dragen daarnaast volgens mij in veel gevallen de grootste verantwoordelijkheid over de kinderen. Volgens krijgen kinderen daardoor sneller hun zin, zodat mama nog even iets af kan maken. Nee wordt dan makkelijker een ja. Maar goed, dat is slechts een inschatting vanuit mijn hoofd, en niet echt ergens op gebaseerd ;)

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik vind eerlijk gezegd dat wat jij zelf zegt juist iets is wat de minister wil tegengaan! Waarden en normen, de manier waarop je wil dat mensen en kinderen met elkaar omgaan staan toch los van wat de ander zegt? Ik vind dat zo'n vreemde gedachte... Omdat de ander ... doet, mag zeker wel ... doen. Als dat de manier wordt waarop we met elkaar omgaan, gaat het nog sneller de verkeerde kant op. Agressie, hoe begrijpelijk ook, lost niets op. Dat is juist iets wat ik mijn kind wil leren. Dat anderen zich misdragen, geeft mij nog geen vrijbrief om me dan ook maar te misdragen!

12. MLkids

MLkids Niet meer actief

Tsja, als meneer Plaskerk samen met zijn vriendjes er voor zorgen dat alle moeders weer lekker bij hun koters kunnen blijven om ze op te voeden en papa werkt, dan is het probleem toch opgelost?

Tegenwoordig moet iedereen werken, wordt een kind naar de opvang gebracht, bso en later (of zelfs al veel eerder) zijn het sleutelkinderen die rotzooi uitvreten op straat. Pure verveling en geen adequaat toezicht van de ouders.

Ja een opvang staat natuurlijk in voor een deel van de opvoeding, maar lang niet genoeg om er deftige kinderen van te maken, die taak ligt bij de ouders en die hebben simpelweg geen tijd meer!

Dusssssss meneer Plasterk..... een beter milieu begint bij de regering!

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Hoe bereiken we dit, als ouders beiden keihard moeten werken om nog net niet te verzuipen in de rekeningen?

Plasterk is niet tegen een hardere aanpak maar ziet dat als symptoombestrijding. Het probleem begint volgens de minister bij het gebrek aan respect voor gezag en ouderen dat kinderen van huis uit meekrijgen.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik vind dat hij helemaal gelijk heeft. Om het even zwart/wit te zeggen: de respectloze jeugd van nu is het resultaat van dat mooi "vrije" opvoedingsgedoe.
    Begin 2000, was het hip je kind zo vrij mogelijk op te voeden. Geen nee zeggen, maar zelf laten bedenken wat goed en kwaad is. Geen mama en papa, nee het "wij zijn je vriend" verhaal...
    Ja doeiii..elk kind heeft regels en duidelijkheid nodig om op te kunnen groeien...
    Bovenstaande is natuurlijk even heel zwart/wit, tuurlijk is dit niet in elk gezin het geval, maar voor een groot deel wel.

Ik vind echt dat het weer tijd wordt voor een strengere opvoeding, en nee ik heb het niet over slaan etc. Maar respect, regels, afspraken, consequenties bij negatief gedrag...

Net als op scholen, kids wordt gewoon te soft aangepakt, en waarom? Omdat veel ouders er niet van gediend zijn als een juf/meester hun kind terecht wijst. Je moet eens weten hoeveel ouders bij ons op het schoolplein aangeven dat ze de school verderop veel te streng vinden..

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Daar ben ik het volledig mee eens.
    Veel ouders zijn veeeeeeeeel te soft. Zijn liever vriendjes met hun kids dan ouders. Bang ook dat de kinderen ze weleens niet aardig zouden kunnen vinden...

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Juist..stel je voor dat je kind zich eens verdrietig voelt omdat het iets niet mag...waarom nee zeggen, want ja dan moeten we luisteren naar gehuil, en (zoals een mevrouw nu net op het nieuws zei) Niet streng zijn is veeeeel makkelijker, scheelt een hoop gedoe.
    Nou sorry maar dan breekt me klomp...streng zijn te veel gedoe?

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens. Die grote bekken op straat en dat gepest bij elkaar.. Ouders kun je nergens op aanspreken, want het is een "mijn kind doet dat niet" cultuur.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    +1 :)
    En ter aanvulling, ik vind niet dat je alleen n vriendin kan zijn voor je kind, je bent de moeder/vader van het kind!!! Vriendin zijn kan later nog, opvoeding komt op de eerste plaats en daar moet je je verantwoordelijkheid voor nemen!
    De kinderen van tegenwoordig hebben geen respect, en daar bedoel ik eigenlijk de categorie 12-16 jarige, ik moest in die leeftijd voor 24.00u thuis zijn als ik wou stappen, en ik vond dat veel te overdreven.
    Maar nu.....ik zou hetzelfde doen als wat mijn moeder had gedaan, pas na je 16e mag je later thuis komen. En in. Mijn ogen benje voor je 16e nog kind, na je 16e de weg naar "volwassenheid"

19. adi

adi Niet meer actief

Ik vind dat hij zeker gelijk heeft! Softe en ' vrije' ( lang leve de lol) opvoeding heeft de jeugd en jonge ambtenaren van nu gecreeerd. Ik ben zelf opgevoed met gezag voor anderen en ouderen. Mocht nooit een volwassene met JIJ aanspreken, laat staan bij de voornaam. En dat is 1 van de kleine dingen wat respect creert wat we in laatste decenia kwijt zijn met zn allen.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar wie oh wie is dan toch die softe opvoeder :)

Deel Deze Pagina