Hoi meiden, Ik heb voor de opleiding maatschappelijke zorg een werkplek gevonden, vanmiddag heb ik een middagje mee gekeken, en wat ik er nu van gezien heb was erg leuk, nu moet ik dus bedenken of ik het echt wil gaan doen. Hoe doen jullie dit Qwa opvang? Mijn zoontje gaat in augustus naar de basisschool dus overdag geen probleem, maar wat als hij een keer ziek is ofzo? Is het zwaar werken en leren en thuis nog voor je kindje zorgen en huishouden enzo?
Ik studeer aan de uni voltijd, verder heb ik een klein bijbaantje. Dus het is niet helemaal te vergelijken. Maar hier gaat het prima qua opvang. Mijn zoon gaat ook naar de basisschool en als het nodig is kan hij 3 dagen in de week naar de bso. Ik heb wel het voordeel dat mijn colleges niet verplicht zijn en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet naar alle colleges ga omdat dit niet altijd uit komt qua opvang voor mijn zoon. Mocht hij een keer ziek zijn (wat gelukkig zelden is) dan kan ik altijd de opa's en oma's vragen. Kunnen zij niet dan is het jammer en blijf ik thuis uiteraard. Maar al met al is het prima te doen. Als ik jou was zou ik even goed gaan puzzelen en kijken of je het voor elkaar kan krijgen! Succes
Ik studeer thuis. Doordeweeks ben ik alleen en werk ik parttime tot fulltime, afhankelijk van de drukte op het werk. Hierdoor kan ik geen studie via school volgen. Ik moet zeggen; het komt hier aan op de avonduren als ze op bed liggen. Hoewel ik het af en toe enorm zwaar vind, ben ik blij dat ik het doe, al had ik het het liefst via school gedaan. Mijn examen komt er hopelijk aan en dan wil ik het vervolg gaan doen. Als je de opvang goed geregeld kan krijgen zou ik het zeker doen. Evt familie vragen voor als je zoontje ziek is. Heb je een partner of ben je alleen?
Mijn schoonmoeder kan zoiezo s'middags wel mijn zoontje van school halen als het nodig is, en ook brengen als ik vroeger weg moet dus dat is geen probleem. Hij gaat nu nog op dinsdag en donderdag naar de gastouder, maar die stopt er mee op woensdag en donderdag. Weet nog helemaal niet welke dagen ik zou gaan werken en op welke dag school, dus dat is wel lastig. Meiden die een bbl opleiding doen blijf je alle jaren op de zelfde werkplek?
Is een combinatie van je schoonouders en BSO een optie? Bijv 3 dagen bso en 2 dagen schoonouders? Ik zou de school eens vragen wat de schooldag gaat worden, dan kan je van daar uit verder kijken denk ik. Ik neem aan dat ze dat nu wel zullen weten
De schooldag voor komend jaar zal donderdag of vrijdag worden. Zo nog even een mailtje sturen naar de werkplek.
Ik doe het en het is prima te doen. Ik werk max 24uur in de week en doe daarnaast een studie voor volwassenen aan de universiteit. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit jaar niet alle vakken heb gedaan, maar dat vind ik juist fijn aan deze opleiding ik kan het op eigen tempo doen.
Ik doe een fulltime HBO-studie en breng daarbij mijn zoontje naar de gastouder (+- 1 uur extra reistijd per dag). Ik heb gekozen voor flexibele gastouderopvang, zodat er met een roosterwijziging toch nog één en ander geregeld kan worden. Wanneer hij ziek is - even afhankelijk van wat hij dan heeft natuurlijk - mag hij als nog naar haar toe. Verder heb ik hier ook een opa&oma die graag op hem willen passen. Niet al mijn colleges zijn verplicht - al is het beter om ze wel te volgen - maar daarbij kan ik dus ook wel eens een dagje sprokkelen. En soms plan ik de baby in om naar de gastouder te gaan, zodat ik bij kan komen met leer/maakwerk. Zoals morgen. Ik heb morgenavond om 18:00 een tentamen (dat best pittig is!) waarbij ik de baby om 10:00 bij de gastouder breng. Dan heb ik de tijd daarna nog om een eindsprint te trekken naar het tentamen toe. Het kan dus allemaal wel, maar de motivatie moet wel 200% zijn. Sociale contacten zullen verwaarloost worden en 's avonds móet je gewoon aan je huiswerk of leerwerk, punt. Oh, en het huishouden is per definitie gebaseerd op 'prioriteiten'. Al het andere gaat niet En even afhankelijk van je partner, maar hij en iedereen in je omgeving denkt dat je een makkelijk leven hebt !
Hier studeer ik 1 dag in de week en loop 2 dgn stage. Enorm zwaar (vooral nu met de derde op komst), maar ben gelukkig heel flexibel. Oudste zit op school en de jongste op de peuterspeelzaal. De middagen passen mijn ouders op, dus mocht er een kindje ziek zijn dan zijn zij altijd in de buurt. Misschien kunnen jouw ouders of schoonouders ook wel een paar middagen oppassen?
Ik ben net klaar met mijn opleiding (zware Hbo-opleiding, dwz veel vakken gelijk aan universitaire niveau). Ik werkte 36 uur in de week, heb een opleiding gedaan die één middag en één avond in de week was, had al een dochtertje en heb in het derde lesjaar een zoontje gekregen. Ik vond het zelf prima te doen. Het studeren deed ik in de avonduren (gemiddels 5 avonden van half 8/acht uur tot half 11/11 uur). Of het te doen is ligt ook een beetje aan jezelf. Ben je heel consequent met leren, leer je makkelijk. En wat hiervoor ook gezegd wordt huishouden is vaak beperkt tot het hoognodige (of iemand het laten doen) en sociale contacten zullen inderdaad zwaar verwaarloost worden doordat je vaak nee moet zeggen.