Iedere dag haar wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik denk dat ik wel weet welke kokos shampoo. In shampoo zit vaak alcohol daardoor droogt je hoofdhuid uit. Voor mijn dochter gebruik ik vanaf het begin Weleda (zal ook wel niet goed zijn, maar milder dan de andere babyverzorgingsproducten) of gewoon water. Haar haar spoelen we meestal uit met water. Het ruikt altijd lekker fris en ziet er niet vies uit. Overigens douchen we haar 2 a 3 keer per week, wel iedere dag gezicht en achterwerk wassen, vanwege haar eczeem.

2. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik heb alleen de openingspost gelezen.
    Ik was mijn haar inmiddels om de dag, maar voorheen ook elke dag.
    Ook ik heb dan het 'psychische idee' dat het dan niet schoon is.
    Mijn haar is zeker niet slechter geworden van elke dag wassen. Integendeel, het glanst alle kanten op:D Zelfs nu ik het geblondeerd heb glimt het nog als een spiegel (tot grote verbazing van de kapper;))
    Waarom ik het nu om de dag was? Heel simpel: ik heb een hekel aan nat haar:):D:D:D (en van föhnen wordt het dus WEL droog dus die gebruik ik niet)
    Wel moet ik eerlijk toegeven dat mijn haar sneller vet wordt als ik het niet was. Kon ik vroeger als kind mijn haar 1x per week wassen, nu hangt het echt na 2 dagen slap naar beneden.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is mijn ervaring ook. Hier nóg erger ik was 1-2 keer per DAG (klimaat, sporten) mijn haar met shampoo, lekker veel shampoo. 😁 En het ziet er ook prima uit, beter dan wanneer ik het minder vaak zou wassen. Nooit slap, glanst enorm en niet vet en het groeit enorm hard. Ik laat het om de zes weken knippen en het altijd aan de lucht opdrogen (ja ook als het vriest!) dus dat scheelt misschien ook wel.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik was mijn haar maar 1x per 3 weken ofzo. Meer omdat ik het lekker vind ruiken, dan dat het écht nodig is. Je hoofdhuid went er aan, mijn haar wordt gewoon niet meer vet.
    Verder was ik het natuurlijk wel met water na het sporten etc.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik was het 2x per week. Op het begin moet je even door de vette haren dagen heen, maar nu voelt het eigenlijk nooit meer vet/vies.

6. Islah

Islah Niet meer actief

#46 Islah, 26 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2015
    Dat veel wassen niet goed zou zijn heeft meer met de hoofdhuid te maken, dus niet zozeer het haar zelf, aangezien het haar zelf dood materiaal is. Misschien is dit ook interessant om te zien: Shampoos: Cafeïne voor je haar? » Archief » Uitzending » Radar
    De haargroei heeft verder ook niks te maken met hoe vaak het wordt gewassen, mijn kinderen hebben allebei heel andere haargroei (de een heel snel en de ander langzaam) terwijl hun haar even vaak wordt gewassen.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wel als ik shampoo gebruik, toen ik vroeger nog gewoon shampoo gebruikte was het na 2 dagen vet, heel vies!
    Ik ben het wassen steeds een dag gaan uitstellen.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Als ik me haar alleen met water was word het juist heel droog.
    Ook is het zo dat als je met nat haar gaat slapen dat het sneller vet word.

ik was om de dag me haar met syoss shampoo en conditioner. als ik tussendoor vies haar heb (door sporten en dergelijk) was ik het uit met shampoo en conditioner van de supermarkt. als ik alleen shampoo gebruik word het ook droog. meestal doe ik shampoo op me hoofd en haar en conditioner alleen de lengtes en de punten.

douchegel doe ik ook alleen na het sporten. de rest van de week alleen met water

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik was mijn jaar maar 1 keer per week en daardoor is het niet vet. Want hoe meer je wast, hoe meer vet je talgklieren aanmaken. Dus je kunt je haar langzaam wennen aan minder wassen.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ga iedere dag onder de douche (haar blijft dan droog in een knot), maar was mijn haren één keer per week, bevalt me prima.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

Heb lang haar en was t 1x pweek

12. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik was het 2-3 keer pw.

Spoel het wel elke dag uit.

Als ik het vaker doe krijg ik enorm veel jeuk op mn hoofd incl de schilfers daarbij brrr....

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik deed dit ook heel lang.. Koop een badmuts om proberen om de dag te gaan wassen.. Koop een shampoo voor vet haar en gebruik de conditioner echt alleen op je punten.. Het duurt even maar vanzelf wordt het minder vet op de 2e dag

14. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hoe lang moet je haar er aan wennen ongeveer als je steeds een dag wassen uitsteld?
    Een maand of iets korter? Ik was nu ook bijna elke dag mijn haar maar irriteer me er enorm aan dat het gewassen moet worden.het haar van zoonlief was ik ook bijna nooit, alleen als er viezigheid in zit met shampoo. Hij heeft geen last van vette haren en daar ben ik stiekem erg jaloers op :p

15. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Jeetje wat veel. Slecht voor het milieu en slecht voor je haar. Ik was het 2x per week met biologische shampoo.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Was mijn haren elke dag, als ik het een dag niet doe zit het voor geen meter. Ik fohn het zelden, en mijn haar ziet er gezond uit.
    Ik heb overigens lang dun haar.

Dames die weinig hun haar wassen, doen jullie er ook geen andere haarproducten zoals gel mousse of haarlak in. Want als ik dat er wel in doe vind ik het helemaal vies om het niet even lekker te wassen.

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het is gezond, maar wel dun? Misschien dat het met minder wassen wel dikker word?

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik was het om de dag. Dat moet ook wel want anders is het enorm vet. En ik gebruik al shampoo tegen vet haar. Werkt gewoon niet.
    Heb zelfs dreft geprobeerd. Werkt ook niet...

Dus dan maar om de dag.

Deel Deze Pagina