Hoi dames, Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dag eruit ziet of zag met een baby van ongeveer 3 weken. Hoe laat uit bed s ochtends? Hoe laat wassen? De hort op ja of nee? Hoe lang wakker? Waar slapen? Enzovoort.. Groetjes!
weet het niet meer zeker maar om de 3u max 4u een flesje, hij sliep nog veel, veel knuffelen, weinig doen hoe laat ik op stond? tja dat lag aan mn mannetje, kon 5u snachts zijn dat ik daarna gewoon wakker bleef maar kon ook na het volgend flesje zijn maar veel geslapen heb ik niet, de slaap begint nu ietje meer te worden ik volgde mn mannetje overal in, met 3 weken gingen we nergens met hem naartoe maar toen was hij ook nog maar een weekje uit het ziekenhuis ontslagen en het was een beetje kouder als nu hij sliep bij ons op de kamer in het wiegje en overdag beneden in de box, in badje 2x per week volgens mij kreeg hij zijn laatste flesje rond 23u en daarna 2 a3u en toen weer 6u maar ik weet het niet zeker
Met drie weken kreeg ons zoontje 's ochtends de eerste fles bij ons in bed de fles en daarna sliepen we samen verder tot de volgende fles. Dan gingen we wassen/aankleden, zo rond een uur of 9.30/10.00 uur en dan naar beneden. Na de vroege middagfles ging ik dan wel wandelen, dan kon hij mooi slapen in de kinderwagen. Als ik niet wegging, dan sliep hij altijd beneden in de box of reiswieg.
Wat lang geleden lijkt dat alweer Hier heeft er toen ook nigogen geen ritme in gezeten dus vaste tijd uit bed was er niet bij maar vaak wel na 9 uur pas... En voor ik zelf was omgekleed was t na 12.00uur.. Of manlief was thuis en we gingen weg.. Dan eerder... Maar een doordeweekse dag dus zeer rustig aan en in de middag,als t weer t toe liet, even wandelen... Zoontje trouwens wel omkleden met uit bed gaan. Voegde toen ook op verzoek.. Gemiddeld om de 3.5 uur... Huishouden hield ik me nog niet heel veel mee bezig geloof.. Gewoon lekker aan t genieten.. Oja en heel veel op de bank slapen met mijn ventje hij kon zelf moeilijk in slaapkomen wat een.heerlijke tijd was dat zeg!!!!
Toen hij drie weken was hadden we nog vakantie. Hij sliep heeeeel veel enhet was heerlijk weer dus we gingenndagelijks de hort op. Flesje mee en gaan. Tijd van op staan weet ik niet meer. Lag ook maar net aan wanneer snachts de fles ervoor geweest is en hoe laat hij sochtends wakker werd.
Lang geleden, ik had een 'huilbaby' was depressief. Mijn dagen zagen er tja... hoe zagen ze eruit? hopen dat er een einde aan kwam. ik kon weinig, was bezig met voedingen geven, ze had reflux en verboren reflux, een fles geven deed ik anderhalf uur over, half uur drinken en een uur recht op zitten met haar. tussendoor zelf eten en haar stil proberen te krijgen.. huishouden? maanden niet gedaan volgens mij.
Poe, dat is alweer even geleden. Rond de drie weken ontdekte we dat hij erg prikkelbaar was. Even wandelen oid deden we niet snel. We wilden zoveel mogelijk rust bieden. Hij sliep veel, kwam om de 3uur voor een voeding. Rond half 12 de laatste fles, rond 04.00 voeding en dan rond 07.00 weer. Dan stonden we ook op. Het badder moment deden we rond 19.00uur. Verder veel knuffelen en heerlijk bij mama liggen.
Met 3 weken huilde ze vaak en was ik de hele dag aan het voeden, kleine beetjes. De fles ging nooit leeg en ze leek nooit tevreden te zijn. Ik had gelukkig nog verlof dus ik kon uitvogelen wat er aan de hand was: verborgen reflux. Pfff... wel ging ik vaak wandelen in de maxi-cosi want dan zat ze even rechtop en kon ze in slaap vallen. Ze ging er nooit langer dan 2u in hoor, maar ik ging gewoon 2x per dag een uur wandelen, want dan sliep ze wel.
Huilbaby, sliep op mij, 's nachts sliep ik zittend met haar tegen me aan. ik was zelf nog lang niet hersteld van een infectie na de bevalling, mijn moeder was toen bij ons om te helpen met boodschappen en koken etc. Geen ritme te bekennen
Eerste voeding (borstvoeding) in bed, dan nog even terug in de wieg en allebei wat slapen. Rest van de dag niet echt een ritme, voeden op verzoek en sliep nog veel. Volgens mij nog 2 nachtvoedingen. Gingen wel wandelen met de hond maar er lag sneeuw dus het was nogal een inpakgebeuren waardoor ik dat vaak bij 1x per dag hield. Gingen wel op visite overdag en eind middag/savonds was ze vaak onrustig en lag ze veel bij mij te drinken tot ze in slaap viel (clusteren). Eigenlijk hield ik me toen alleen bezig met de behoeften van ons kindje (honger, slapen, geborgenheid, rust, luiers).
Hij lag constant bij me, ging huilen als ik hem probeerde in zijn bedje of box te leggen. Ik sliep dus ook zittend met hem op me. Kon dus ook vrij weinig doen, maar goed dat mocht toch niet vanwege een keizersnede
Bij drie weken nog volledige borstvoeding dus tegen 23.00 laatste voeding en dan rond 02.00/03.00 weer en dan weer rond 06.00. Vaak bleef ik daarna nog liggen tot de volgende voeding. Dan lekker naar boven, in de box. Lekker knuffelen. Hij viel dan ook vaak in slaap in de box, dus dan even wat tijd voor huishouden/douchen. Dan weer op naar de volgende voeding. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer ik echt zelf met hem naar buiten ging, volgens mij kwam dat wat later pas. Bovendien was het rotweer (sneeuw en koud) dus dat was dan ook niet veel. In badje was om de 2-3 dagen als ML thuis was, dus vooral eind van de middag/begin van de avond.