Hee dames... Ik ben 28 November gestopt met de pil en dat is inmiddels alweer bijna 5 maanden geleden. cyclussen waren tot nu toe de pilbloeding, daarna 31-38-31 en ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met ovulatietesten en die knalde op 31-3, de volgende dag werd hij alweer lichter maar heel goed zichtbaar en de dagen daarop steeds lichter. Dus ik heb waarschijnlijk 1 april mijn eisprong gehad wat dus maakt dat maandag mijn NOD is. maar ik verwacht mijn menstruatie morgen omdat ik bij de cyclus van 38 dagen mijn ei duidelijk heb gevoeld en 12 dagen later ongesteld werd. Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld word, maar gewoon zwanger ben. Ik heb echter helemaal geen hoop,,, Gister en vandaag (10 en 11 dpo) negatief getest met kv 2v5. Ik heb eigenlijk altijd al een gevoel bij me gehad dat er iets niet werkt bij mij, dat ik het gewoon niet voor me kan zien dat ik ooit zwanger word omdat ik denk dat dat voor mij niet weggelegd is (juist omdat ik het zooooo graag wil) Ik heb ook altijd erg veel pijn als ik menstrueer. Vorige maand was het zelfs zo dat het bijna leek of ik weeen had, ik had kramp in mijn benen, buik en rug, ik had zoveel pijn dat een vriendin van mij me bijna naar de dokter had gereden maar een paar uur later ben ik beginnen te bloeden, vloeide ook best veel. Dat ben ik in principe wel gewend want ik vloei altijd best ruim. Ik weet eigenlijk niet of dit nu normaal is? Kan er met vriendinnen niet echt over praten want die zijn bijna allemaal aan de anticonceptie. Ik heb nu ook sinds vorige week vrijdag steken in mijn buik, steeds links en vooral gisterenavond een enorm opgezette buik. ik heb me voorgenomen dat als ik deze ronde niet zwanger ben om dan volgende week even een bezoekje te brengen aan de huisarts (niet om het zwanger worden, maar om mijn ongerustheid) Ik wou dit gewoon even van me afschrijven. Iedereen die het gelezen heeft bedankt! En ik hoop op reacties
hoi meliszy.. ik weet niet of ik je gerust kan stellen maar, net zoals jij heb ik ook ontzettend veel last van mijn menstruatie.misselijk,hoofdpijn,krampen oplopend tot kokhalzend boven de wc hangen..ben hiervoor bij de huisarts geweest maar kreeg de mededeling dat er dat gewoon bijhoort en ik mn tijd maar ff uit moet zitten ..met eventueel een paracetamol of desnoods een kruik of warme melk..enz.. deels heeft hij natuurlijk wel gelijk. hoe was jouw menstruatie voordat je begon met de pil slikken? ik hoop voor je dat de klachten afnemen. kan het ook zijn dat je door je ongerustheid extra veel last krijgt van die klachten?
Hoi! Ik had het dus ook al voordat ik met de pil begon, dat is ook de reden waarom ik met de pil begonnen ben. Ik kon en kan soms gewoon niet op mijn benen staan van de pijn, en al helemaal niet zitten. En vooral erg veel vloeien he, continu doorlekken... Erg vervelend. En vaak migraine tijdens mijn menstruatie, maargoed dat is wel normaal. Heb zelf het idee dat ik door mijn ongerustheid niet meer klachten krijg hoor, alleen vorige maand was het zo extreem dat ik me wel een beetje zorgen begon te maken...
Hoi meid, Wat betreft de menstruatieklachten, daar kan ik niet zo over meepraten, maar ik denk dat dat voor veel vrouwen 'normaal' is. Zeker na het stoppen met de pil is het natuurlijk anders omdat het tijdens de pil niet een echte menstruatie is. Vraag het eens aan de dokter, hij/zij weet vast wat je kunt doen. Maar ik denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Voordat wij begonnen om een kindje te krijgen, was ik ook verschrikkelijk bang dat ik niet zwanger kon worden. Geen idee waarop het gebaseerd was, maar ik voelde het zo. Dat lukt mij vast nooit, dacht ik. Was zelfs al aan het kijken naar de verzekering en IVF terwijl ik nog aan de pil was en we er niet eens mee bezig waren. Heel raar, die angst. En later bleek ook dat het nergens voor nodig was want ik ben nu zwanger van de 2e. Misschien is het een soort zelfbescherming, misschien omdat je toch wel regelmatig mensen tegenkomt met vruchtbaarheidsproblemen, misschien zijn we angstig aangelegd, wie zal het zeggen. Dus wacht rustig af en accepteer je angst. Dat is al een eerste stap. En dat vroeg testen... niet doen, hoor. Is nergens voor nodig. Wacht even en test pas na je NOD. Eerder testen zorgt alleen maar voor een rotgevoel. Sommige meiden testen al vroeg positief maar veel ook niet. De testen zijn eigenlijk bedoeld voor je NOD (en nog beter: erna) en dat is niet voor niets. Sterkte en ik hoop dat je dokter je wat gerust kan stellen!!
Hoi Lous! Eigenlijk, stel jij mij al best gerust zo. Ik denk dat je ook helemaal gelijk hebt ook, ook met het testen voor NOD! Ik weet eigenlijk ook wel dat best veel pas op of na NOD positief testen, en toch denk ik dan op 11 dpo al van, NEGATIEF dus het zal wel weer niet zo zijn. Jij had dat gevoel dus ook? Rotgevoel is het! Gelukkig ben jij alweer zwanger van de 2e! Heb je er lang over gedaan om zwanger te worden?
Helaas gisteren ongesteld geworden... Wel weer een lf van 12 dagen gehad, wat ik al verwachtte dus dat is netjes. Op naar de volgende ronde!