Tot wanneer gebruikten jullie het babybadje? En wat voor badjes zijn er verkrijgbaar als je kindje te groot is voor het babybadje? Ik heb een Biba Bad op het oog maar mijn vriend vindt ze er echt niet uitzien en zou liever een ander badje kopen. Ik kan echter nergens een ander soort peuter/kleuter bad (oid) vinden. We hebben geen gewoon bad maar ons zoontje is wel dol op in bad gaan. We hebben ons babybadje weggegeven aan mijn zwager (hadden we beloofd toen ze net zwanger waren omdat we dachten dat wij dan wel een ander bad zouden hebben niet dus). We vragen ons nu af of we nu nog een gewoon babybad zullen kopen of dat er misschien ook andere kinderbadjes zijn (niet het Biba Bad).
Mijn dochter doucht meestal (of ik douch haar dan haha) maar is inderdaad ook gek op in bad gaan, meestal zet ik haar dan in het babybad maar vind het wel erg krap.
Wij hadden vroeger thuis een verdiepte douchebak. Is natuurlijk lang niet zo goedkoop als een bibabad maar wel ideaal. Nu zelf de luxe van een 'echt' bad maar onze oudste is mijn ouderlijk huis geboren dus heb er met hem ook gebruik van gemaakt. Als je een beetje propt pas je er zelf ook nog bij
Ik lees regelmatig dat de kids die te groot worden voor het babybad in een speciekuip plaatsnemen of in een rubberen wasmand. Maar ook een plastic zitbad, te koop bij bouwmarkt/Marktplaats. Die laatste lijkt mij in de nabije toekomst wel een goede optie.
Het ziet er wat vreemd uit maar misschien is dit wel wat? (wij zitten met het zelfde "probleem" en zijn dus ook opzoek naar een nieuwe oplossing, het bibabad lijkt ons ook niet geweldig) KubiKids opblaasbaar kinderbad | Baby Product van het Jaar Deze vind ik erg mooi ; Flexi Bath / A Real Cool World / NL maar helaas zijn die kwa afmeting volgens mij gelijk aan de normale baby badjes. Als ze deze nou eens zouden hebben in een peuter maat
Die speciekuip tip heb ik inderdaad ook welleens voorbij zien komen, maar moet er toch echt niet aan denken om altijd een speciekuip in mijn badkamer te hebben staan. Zou namelijk niet weten waar je dat ding anders zou moeten laten op momenten dat hij niet gebruikt wordt.
O nee hier echt geen speciekuip in mijn douche, het moet er wel een beetje uitzien hoor hihi. B en B: Ja die Flexi Bath ziet er inderdaad goed uit, zoiets bedoel ik! Jammer dat die hetzelfde formaat heeft als een babybad, waarom hebben ze daar nou niet gewoon een peutervariant van! Dat opblaasbad weet ik zo niet. Lijkt me vervelend dat je die steeds weer moet opblazen?
Ik vind dat opblaasbad ook nog niet helemaal top hoor, opblazen is inderdaad een punt. Maar lijkt me ook dat het vochtig blijft als je hem laat leeglopen wat natuurlijk ook niet zo fris is. Ik vrees toch dat onze meid maar over moet gaan op douchen, wel jammer maar ik zie niet zo snel een andere oplossing.
Dat Flexibath is volgens mij wel even lang als een babybadje idd, alleen dieper denk ik, want op de site staat dat er 39L in kan. Ik denk dat een Biba Bad dan toch de beste oplossing is. En die kan je ook makkelijk invouwen, dus als je 'm niet gebruikt staat ie ook niet (echt) in de weg. Wij hebben ook geen bad en als Ayla straks niet meer in het babybadje past (duurt natuurlijk nog wel even) dan gaan wij ook een Biba Bad aanschaffen.
onze zoon van anderhalf zit nog in zijn badje. wij overwegen om binnenkort het bibabad te kopen wat we in de douche gaan zetten omdat hij nog steeds bang van de douche is. zo kan hij ( hopelijk) rustig wennen aan de waterstraal en toch in bad spelen met wat meer ruimte dan het gewone bad. ik vind het een ideaal ding. je mikt het in de wasmachine en het is weer schoon. je klapt hem in en hangt hem op en weg is hij.
als je geen flexiebad, geen speciekuip, en geen bibabad wil en geen normaal bad hebt dan blijft er niks anders over dan gewoon douchen vrees ik.
Nou mijn zoon is al 2 geweest, dus vandaar dat een flexibath geen optie is. Ik vroeg me gewoon af of er nog andere soort badjes waren naast het Biba Bad. En nee een speciekuip vind ik nou niet iets wat ik constant in mijn douche wil hebben staan. Maar goed er blijft wel degelijk een andere optie over ben ik net achter gekomen! Bij de praxis hebben ze plastic zitbadjes! Dus die gaan we straks ophalen.
Hahaha, ja snap ik, maar ik bedoelde meer van: Volgens mij zijn er niet veel meer andere opties, dus misschien toch voor een Biba Bad gaan. Maar ik lees dat je al iets gevonden had bij de Praxis.
Snap ik, maar ik vind het wel vervelend dat als ik duidelijk in je berichtje zet dat je geen Biba Bad zoekt dat je toch allemaal berichtjes krijgt dat ik toch maar voor een Biba Bad moet gaan. Maar die wil ik niet want ik vind dat "zak"achtige helemaal niets. Ik wil gewoon iets van kunststof! Dus een alternatief voor het Biba Bad. Ik kan op google alleen maar hele kleine afbeeldingen vinden, maar het is zoiets: http://www.vergelijkenvanaanbiedingen.nl/img/75/75964.jpg Je kunt hem net als een gewoon bad gewoon installeren in de badkamer (en we hebben een hele ruime badkamer dus dat komt goed uit).
ik heb bij de xenos een leuke kunststof roze wasmand gehaald... ziet er niet heel lelijk uit en we gebruiken hem normaal als wasmand... en al wil onze kleine meid in bad kan ze dr ook lekker in.. is groot zat en ze kan er lekker in badderen
Vanaf dat de jongens goed konden zitten hebben wij van die badzitjes gekocht om ze in ons bad te zetten. Vonden ze fantastisch en is makkelijk voor ons dan konden ze niet vallen in bad. Nu gaan ze gewoon zo in bad samen met ons en anders douchen...
Esmee is 3 en zit nog steeds in haar (baby) badje, ze past er nog makkelijk in. ze wil niet douche dat vind ze niet leuk en ze vind het eng.
Maar ik denk dat jij dan best een klein dochtertje hebt of niet? Mijn zoontje is net 2 en is 14,3 kilo en 93 cm, dat babybadje is al behoorlijk krap voor hem. Youngmom: Maar wij hebben geen gewoon bad dus badzitjes zijn helaas geen optie. Mijn ouders en schoonouders hebben wel een groot bad maar daar gebruiken we eigenlijk nooit badzitjes, daar gaat hij gewoon in bad net als wij. Luuuus: Ja zoiets zei mijn vriend net ook al, dat er misschien wel leuke grote wasmanden zijn die we kunnen gebruiken. Dat ziet er ook niet zo raar uit als een speciekuip en ze zijn net weer wat groter dan babybadjes.