Iedere keer bloedverlies na 2dpo tot menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepje123, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Beepje Moet je doen, hoor! Alles afzeggen en lekker op vakantie gaan, dan kom je gegarandeerd zwanger terug!:p Hoe vaak ik die opmerking niet gehoord heb, toen we nog in het medische circuit zaten om zwanger te worden... Ik denk dat een ziekenhuis met alle liefde je vakantie betaalt, als het zo werkt. Scheelt heel wat geld in vergelijking met al die dure artsen, onderzoeken en behandelingen!

D3Boor Bovenstaand is in het algemeen bedoeld, hoor. En niet aanvallend naar jou toe. Ik weet dat je het goed bedoelde. Het is meer mijn ervaring met andere mensen. ;)

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja klopt heb alle vervelende opmerkingen wel zowat gelezen hier.
    Zal de zorgverzekering ook blij mee zijn als dat de remedie is :) is idd veel voordeliger

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Dokter zei laatste keer ook tegen mij dat ik er niet zo mee bezig moest zijn...
    Makkelijkerngezegt dan gedaan. Als je iets zo graag wilt.
    Ik denk ook dat mijn gewicht een rol speelt. Dat et niet lukt.
    Ik wacht januari nog af en dan weer naar ha. Wil ik verdere stappen

4. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Zijn er nog mensen die zelf ervaring hebben met gelijksoortige klachten als die ik in mijn eerste post beschreef? En zijn jullie erachter gekomen waardoor het kwam? Zijn er nog andere oorzaken gevonden als progesteron te kort?

5. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Nou een progesteronwaarde van 31.. dat is dus wel goed.
    Wel vreemd wat mijn gyn zei. Die vond het nl niet nodig dat er geprikt werd op progesteron, want ookal was hij laag ze geven daar niks voor. De reden daarvoor is dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat een laag progesteronwaarde een zwschap in de weg zou staan.
    Beetje vreemd vond ik het wel, maargoed gelukkig is de mijne wel goed.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Rose, dat is fijn! hoef je hiervoor in elk geval niet naar je back-up arts :)
    je hoeft het niet eens te zijn met je gyn gelukkig, dus als je wel een lage progesteron waarde had gehad, kon je ook zelf utro bestellen, of bij die andere arts eens op bezoek.

maar fijn dat het nu niet nodig is.. op de wachtbank dus?

ik zit denk ik onterecht op het wachtbankje: temperatuur is niet gestegen, dus er is geen eisprong geweest hier denk ik. helaas. geduld geduld, kon je dat maar online bestellen ;)

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mijn gyn zei dat ik nooit zwanger had kunnen worden met een laag progesteron. Dit heeft het vruchtje namelijk nodig om goed door te groeien en de baarmoeder om zich goed voor te bereiden voor een innesteling. Het zal wel degelijk bewezen zijn lijkt me.

8. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Nee ben op zich wel blij dat het goed is..maarja waar komt het dan door.
    Zit nu op 8 dpo, maar alweer aantal dagen spotting dus geloog gewoon niet dat ik daarmee zwanger word. Nu half jaar afwachten en anders starten met iui.

Balen zeg als je geen eisprong hebt gehad. Snap je gevoel wel dat je dan onterecht opt wachtbankje zit:(

9. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Lijkt mij ook ja, daarom vond ik het vreemd dat het zo weg gewuifd werd hier. Maarja extra progesteron zal mij niet gaan helpen.

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    snap je gevoel goed hor, dat je niet denkt hiermee zwanger te kunnen worden. hoewel er wel genoeg verhalen te vinden zijn. je zou ook denken dat een gyn wel weet waar hij het over heeft! blijft raar, maar vooral vertrouwen op je eigen lijf en wensen (zo mogelijk).
    kan me voorstellen dat een half jaar wachten nog erg lang is, of is het acceptabel voor je?

zitten we samen in elk geval op de schijn wachtbank.. hmmm

11. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Tsja tijd gaat op zich best snel, maar het voeltogewoon beetje als uitstellen. Maarja we zijn ook nog niet echt toe aan al die behandelingen...dus gaan we van iets beters uit en probeer ik positief te blijven!!:):) want isd ook genoeg verhalen van vrouwen sie hiermee wel zwanger worden.
    Misschien toch maar is kijken of dat geduld ergens online te verkrijgen is??:p
    Zijn jullie al lang bezig?

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Fijn dat dat je lukt! jullie zijn toch ook alweer een tijd bezig. Maar ik snap het ook.. de weerstand tegen de mmm is hier ook ernstig aanwezig! maar gelukkig dat er ook genoeg positieve verhalen te vinden zijn, geeft wellicht toch een beetje hoop.
    Dat potje geduld kan ik nergens vinden helaas ;)
    Wij hebben sinds geboorte van mijn dochter geen anticonceptie meer gebruikt, in de hoop dat er een spontane zwangerschap zou komen! maar helaas. ik ben gestopt met de bv toen ze 1 was, en sindsdien gericht en actief bezig. maar nog geen kansen gehad.

@Beepje: nog misselijk(er)?

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hier al een paar dagen flink misselijk,.. maar volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat mijn zoontje mij snachts nog al wakker maakt..
    ik wil testen maar ook weer niet omdat ik niet weer teleurgesteld wil worden,...
    2 weken geleden getest en toen was het niks... dat weekend wel veel krampen en een zwaar gevoel in mn buik... 4 weken geleden laatste keer wat licht roze bloedverlies...

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hmmm kweet t niet of ik echt misselijker ben. Ben t wel een beetje soms maar. Heel raar. Ik kan er sowieso geen touw aan vastknopen. Ik heb al last van slijmverlies sinds maandag. Af en toe met vegen zie ik het op het papier en soms voel ik me ook nat. Dit heb ik dus nog nooit gehad en ik hoop dat het een goed teken is iig.

Hoe is het bij jullie?

15. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit op het wachtbankje tot volgend weekend. Uit de uitslag van het bloedonderzoek kwam dat ik een eisprong had gehad (maar dat wist ik eigenlijk wel zeker), progesteron was niet gemeten. Nu aan het wachten op een uitnodiging voor een gynaecologische echo. Volgens het ziekenhuis zou ik daar pas eind februari begin maart voor uitgenodigd worden. Zo lang zijn de wachtlijsten. Daar baal ik goed van!

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ok dat is balen dat dat zo lang duurt.
    Maar ze kunnen aan het progesteron zien of je een eisprong hebt gehad. Ook vreemd eerlijk gezegd.

In welk ziekenhuis ga je als ik vragen mag?

17. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @beepje: ik ben verwezen naar Rijnstate.
    Daar heb ik ook bloed laten prikken. Ze hebben gekeken naar de waardes van FSH, LH, Oestradiol en TSH. Weet jij of een van deze waardes verband houdt met progesteron?
    Denk dat ze beter nu mijn progesteron waardes hadden kunnen meten, heb nu last van bruinverlies, afgelopen maandag nog niet 😕.

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik ben geen dokter maar volgens mij zijn dat hormonen die voorkomen voor de eisprong en idd kun je beter testen op progesteron. Kijk hier maar eens naar bij progesteronbepaling:

Progesteron - Wikipedia

Maar die test heb je van de huisarts toch? Niet van de gyn?

19. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Yep, test is via de huisarts in het ziekenhuis gedaan. Heb nog geen gynaecoloog gezien. Huisarts wil pas doorverwijzen als de uitslag van de echo er is en dat wordt dus pas ergens eind febr., begin maart gedaan.

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ongelofelijk echt waar! Het blijkt dus dat die er geen verstand van heeft. Als ik jou was zou ik nu op mijn strepen gaan staan en zeggen dat je per direct een verwijzing wilt hebben. Die mogen ze je namelijk niet meer weigeren!

Deel Deze Pagina