Ik heb de huisarts maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze me niet alsnog wil doorverwijzen omdat het zo wel een heel langdurig verhaal wordt. Helaas is ze niet verplicht om me door te verwijzen, huisartsen kunnen lang hun eigen koers varen. Snap ook wel dat ze niet te snel willen doorverwijzen, de zorgkosten zijn best hoog. Maar gezien de tijd die we nu al bezig zijn om zwanger te worden, het bloedverlies en het feit dat ik 36 ben mag er wel eens wat gaan gebeuren bij een gynaecoloog. Baal er wel van, wil graag zwanger worden en heb het idee dat dit bloedverlies het in de weg zit en ik baal er ook van om per maand twee tot twee en halve week inlegkruisjes en daarna met tampons in de weer te zijn.
Ja ik begrijp je helemaal. Hoe lang zijn jullie al bezig? Dit is echt belachelijk want het is zijn vakgebied niet eens en hij test op de verkeerde hormonen hoor! Tuurlijk je aan die andere hormonen wel iets afleiden maar niet het gene wat je moet weten. Kijk hier anders eens naar: Wanneer heb ik een verwijsbrief van mijn huisarts nodig en wanneer mag hij deze weigeren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Misschien kun je contact opnemen met je zorgverzekering en ook melden hoe lang jullie al bezig zijn.
Zit nu in ronde 9. Maak me nog niet zo heel erg zorgen over de tijdsduur, maar wel over de duur in combi met het bloedverlies. Voelt zo of we het voor niets aan het proberen zijn en het eigenlijk geen kans van slagen heeft. Dank voor je link, wacht maandag even de reactie van de huisarts af en anders zal ik eens gaan bellen met mijn verzekering.
Wij hebben ook te horen gekregen dat we een jaar voor niks bezig waren met t progesteron tekort. Ik ben blij dat we wel snel naar het zkh konden, al was onze huisarts hier ook niet blij mee.
Miepje Je kunt alleen aan de waarde van het progesteron zien of je een (goede) eisprong hebt gehad. En alleen op dag 5,6 of 7 na de vermeende eisprong. Alle andere hormoonwaardes zeggen niks over een eisprong! Dus het slaat helaas kant noch wal... Er is volledig naar de verkeerde hormonen gekeken, deze hormonen worden sowieso nooit na de eisprong geprikt. Als ze getest worden, is dat in de eerste dagen van je cyclus. Maar dan zegt dat weer niks over een eisprong of luteale fase. Daarvoor moet je naar het progesteron kijken op het juiste moment. Ik zou op mijn strepen gaan staan en een doorverwijzing eisen, want dit heeft totaal geen zin. Een gevalletje huisarts die meent dat hij/zij overal verstand van heeft en te eigenwijs is om het uit handen te geven. Nu worden er onderzoeken gedaan die nergens op slaan, onnodig tijd-en geldverlies!
Ja jippie ik was hier ook al bang voor en je haalt de woorden uit mijn mond. Huisartsen hebben hier ook niet genoeg verstand van. En miepje als ik jou was zou ik hem dit maandag ook zeggen en deze info doorgeven aan hem.
Kl..., was er al bang voor. Dank Beepje en Jippie, jullie reactie bevestigd wat ik zelf al dacht en bij elkaar had gegoogled. Maandag even de reactie op mijn mail naar de ha afwachten en anders maar weer in de telefoon klimmen....
Sorry miepje vind t zo sneu! Idd en op je strepen staan klaar. Voor mijn part duw je hem het forum onder zijn neus. Alle dames bij elkaar hier weten vaker meer dan een huisarts. Ik ben zelf 32 en twijfel ook al aan mijn leeftijd hoor. Wil liever vandaag nog dan morgen moeder worden!
Ja Beepje dat is heel herkenbaar. Een kindje zou zo gewenst zijn. Wat voor stappen hebben jullie gezet nadat je er achter kwam progesteron te kort te hebben? Lees dat je de 16e over vervolgstappen gaat praten, heb je al een idee welke kant het op gaat?
Wij waren een paar maanden bezig toen mijn cyclus ineens langer werd en erg schommelde. Ik was wel al veel eerder met de pil gestopt. Ik was toevallig bij de gyn voor een uitstrijkje toen ik dat vertelde en zij zei dat ik best langs mocht gaan bij de fertiliteitsarts hiervoor omdat t makkelijk op te lossen was met medicijnen. Alleen even een verwijzing bij de ha vragen. Nou die deed dus moeilijk en schreef ook een heel lullige verwijsbrief, dat ik twijfelde over de vervelende onderzoeken en zo. Dat had ik gezegd ja, maar dat heeft iedereen toch lijkt mij, het allemaal ook geen pretje, je doet het niet voor je plezier immers! En na veel bloedonderzoek, echo's en cyclusanalyse zagen ze dat mijn progesteron te weinig was. Dat was een jaar nadat we begonnen waren. Dus een jaar voor niks als een gek geklust en me helemaal gek gemaakt omdat ik met dit lage progesteron nooit zwanger had kunnen worden. Nu met de clomid tabletjes is dit wel weer op pijl. Verder heb ik gewoon een eisprong nu en zijn mijn eileiders hartstikke open. Ik denk dat de vervolgstappen iui gaan worden. Verder zou ik niet weten wat de arts nog meer zou kunnen proberen. W horen het volgende week wel.
Miepje Ik vind het wel sneu voor je. Zo lastig als je een arts hebt, waar je niks mee kunt. Je bent toch afhankelijk van ze, omdat je die doorverwijzing nodig hebt. In principe mag een arts een doorverwijzing niet weigeren, tenzij er echt geen reden voor is. Maar die reden is er wel! Ik denk niet dat je de strijd moet aangaan om je arts duidelijk te maken dat hij/zij te weinig kennis heeft. Dat heeft totaal geen zin, omdat sommige artsen een behoorlijk ego hebben en dan alleen maar meer gaan dwarsliggen. Ik zou erop staan dat je een doorverwijzing krijgt en aangeven dat je persé wilt dat er naar gekeken wordt door een gyn. Je moet zien dat je bij die huisarts vandaan komt met dit probleem. Als je uitleg zou geven over progesteron, enz, dan zit je er nog steeds mee dat de huisarts meent dat hij/zij het zelf wel kan oplossen. Dus aansturen op een doorverwijzing en desnoods je verzekeraar inlichten. Misschien hebben zij een oplossing als je daar aangeeft dat je huisarts lastig doet en het vertikt om je een doorverwijzing te geven, terwijl daar wel een reden voor is en je daar recht op hebt.
Miepje, wat ontzettend vervelend voor je. geen progesteron meten om eisprong vast te stellen..... ppffrt. normaal ben ik niet iemand die op mijn strepen staat en vrij onderdanig bij artsen, maar in dit geval ben ik blij dat hier dat advies wordt gegeven! Ik hoop dat je snel reactie krijgt, en een doorverwijzing zodat je in elk geval goed onderzocht kan worden, en het hebben van een (goede) eisprong vastgesteld kan worden. succes! Beepje, hoop dat de vreemde symptomen veelbelovend zijn bij je!
Hi Kara, was gisteren kotsmisselijk en vandaag niet meer. Dat in combinatie met buikpijn weet ik uit ervaring dat dit niet veel goeds betekent en dat mijn ongi er volgende week aankomt. Ik vreet een bezem op als t niet zo is. Wel heb ik nog steeds het slijmverlies. Het blijft raar.
sjit Beepje! ik hoop dat je er naast zit, maar ik vertrouw wel op eigen intuitie. hoewel dat slijmverlies wel anders is... heb je een bezem in huis hier weet ik niet meer of ik nou op een wachtbank hoor te zitten. morgen naar de gyn, hopelijk dan wat wijzer!
2? niet leuk grapje dan . als tegenhanger van je theorie: je bent niet eerder zwanger geweest toch? dus dan weet je ook niet hoe je lijf daarop reageert. vlagen van misselijkheid zijn goed mogeiljk bij een zwangerschap. ik wil je geen valse hoop geven natuurlijk, maar nouja, misschien wel wat hoop na (2e..) lh-piek geen temperatuurstijging ontdekt. nu lijken testen weer donkerder te worden, dus komt misschien weer een lh-piek aan, geen idee of dat de pco is of wel een (goede) eisprong. geen eisprong gehad dus vorige week, vandaar dat ik nog niet op wachtbank zit helaas. morgen meer duidelijkheid bij de gyn!
Ja even afwachten dan tot morgen idd. Nee ik ben nog nooit zwanger geweest maar ik ben altijd al misselijk van het progesteron na de eisprong. In de tweede week van de lf neemt dit af (zonder bevruchting) en dan kan ik er de klok erop gelijk zetten dat als de misselijkheid over is het dan ook niet raak is. Ook heeft mijn lijf dan de neiging om vanzelf misselijk te gaan worden, omdat ik het heel graag wil zijn dan, en dat zit dus echt tussen de oren. En aangezien het progesteron en HCG, dat dezelfde werking heeft, alleen maar stijgt ben ik bang dat ik 9 maanden alleen maar boven de pot hang. Ik hoop dat deze theorie helemaal niet klopt, maar ik weet t ik ben raar.... Succes morgen!