Nou inderdaad! Fijn dat het nu goed in gang is gezet. Goed ook dat je zelf hebt nagedacht en het niet alleen maar aan de arts hebt overgelaten! heel veel succes, en ik hoop natuurlijk dat je snel duidelijkheid hebt, en een succesvolle oplossing!
Update: alle hormoonwaardes waren goed. Nog geen verklaring gevonden voor het bloedverlies. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik veel en 'los' baarmoederslijmvlies heb wat makkelijk los kan raken. Recept meegekregen voor utrogestan. Dit twee maanden proberen en dan terug. Dus we puzzelen verder!
Haa miepje en anderen, Wat een 'feest' der herkenning dit topic! Was zelf een topic geopend over dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/500598-wie-ervaringen-tussentijds-bloed-bruinverlies-zwanger-worden.html#post16683739 Want ja, ik heb ook sinds ik in augustus gestopt ben met de pil last van tussentijds bloedverlies. Aanvankelijk vanaf 3 dpo, maar inmiddels soms ook al ervoor. Om gek van te worden. Ik herken je gevoel heel erg: je maakt je nog niet echt zorgen over de duur dat je bezig bent, maar wél in combinatie met dat bloedverlies! Heel fijn dat je nu al met utrogestan mag beginnen. Begrijp ik nu goed dat je dat voorgeschreven hebt gekregen zónder dat je progesteronwaarde te laag werd gemeten? Mijn eigen research bracht me er al op dat ik dat spul volgens mij ook wil proberen. Zelf ben ik gelukkig wel snel doorverwezen naar een gyneacoloog, maar 'toevallig' genoeg had ik op de dag van m'n eerste afspraak bij hem een positieve zwangerschapstest in handen. In combi met het bloedverlies voelde dat al niet goed, en dat bleek ook een miskraam met 5,5 week. Maar ik wist wel dat ik zwanger kon worden met mijn vriend! Inmiddels kunnen we ons nu focussen op de oorzaak van het bloedverlies. Bij de laatste echo zag de gynea een follikel en afgelopen vrijdag heb ik bloed geprikt op progesteron. En ik moet weer bloed laten prikken op de 1e of 2e dag van mijn menstruatie, naar verwachting aankomend weekend. (maar dit keer wat lastig vast te stellen omdat het de eerste cyclus is na de mk). Ik ben iig heel benieuwd wat daar uitkomt, maar ben inmiddels best wel overtuigd van het idee dat ik wel bevrucht kan worden, maar dat een innesteling niet kan vanwege dat slijm- en bloedverlies. Superfijn om hier alle ervaringen en adviezen van jullie allemaal te lezen! Ik ben zo alweer een stapje verder. En weet steeds gerichter wat ik aan de gyneacoloog moet vragen/voorleggen. Groetjes, Kinesteet
Hoi meiden, Heb mij net speciaal geregistreerd om jullie een hart onder de riem te steken. Ik had iedere maand last van bloedverlies vanaf de eisprong. Echt helderrood een week lang, daarna werd het bruin, dan 1 dag niets en dan begon mijn bruinverlies weer. Dit ging dan over in mijn menstruatie. Soms had ik ook voor mijn eisprong al bruinverlies. Ik loop al een aantal maanden bij de gyn met dit probleem. Heb 3 maanden lang utrogestan gebruikt. Hierdoor geen bloeding maar helaas ook geen zwangerschap. Afgelopen maand een HSG gehad, uitslagen waren goed. Deze maand geen utrogestan gebruikt. Vorig weekend stopte het bruinverlies 2 dagen voor mijn nod, ik ben dus zwanger! Nog wel heel erg onzeker omdat ik deze maand ook gewoon een week lang helderrood bloed heb verloren. Nu dus maar afwachten..
@kinesteet: ik heb inderdaad utrogestan voorgeschreven gekregen terwijl al mijn hormoonwaardes goed waren. Tot nu toe werkt het, zit op 7dpo en voor het eerst geen bloedverlies. Hopen dat het zo blijft en dat het gaat helpen met zwanger worden. @dld86 dat zijn fijne berichten, die hoop geven! Proficiat, hoop van harte dat alles goed blijft gaan. Hoe ver ben je nu?
@ dld, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd meid. Dat geeft ons allemaal hoop. Geniet ervan! En laat even weten hoe het verder gaat.
Nu de tweede maand bezig met utrogestan en nu weer bloedverlies op 2dpo. Vorige maand geen bloedverlies gehad met de utro en nu wel. Ik snap er niets van en wordt een beetje moedeloos 😕. Kortom: ff een flink baalmoment!
Ooh Miepje wat balen... ik snap zoo goed hoe je je voelt! En dat je er moedeloos van wordt. Is het net zo veel als anders? Misschien nog een soort van laatste stuiptrekking? Ik heb het zelf ook hoor.. sinds gister weer bloedverlies, waardoor ik weer denk dat het deze maand game over is. Maar lees de post van dld, er is echt ook hoop voor ons! Ik ben inmiddels nog een keer bij de gyn geweest, die toch miss een poliep vermoedt. Over 2 weken krijg ik een waterecho. Zo niet, dan ga ik waarsch ook aan de utrogestan. Het is een heel vervelend probleem en ik hoop voor jou en voor mij dat er binnenkort een oplossing komt!
@kinesteet: ik hoop ook dat er voor ons snel een oplossing komt en dan het liefst in de vorm van een positieve zwangerschapstest. 11 april mag ik terug naar de gynaecoloog, dan meer weer eens verder vragen/puzzelen.
Hee, zitten we samen 11 april bij de gyn! Hou je goed bij wanneer je bloed verliest? Mijn gyn was erg blij met mijn excel. En heeft hij bij jou al een echo of waterecho gedaan? Ook in de periode waarin je er last van hebt? Mijn gyn zei nu, post ovu, namelijk wel dat het idd wel wat dik uitzag bijvoorbeeld, terwijl hij eerder alles normaal vond. Misschien is er nog wel het een en ander te onderzoeken kortom. Sterkte, en laten we elkaar op de hoogte houden!
Grappig, 11 april allemaal naar de gyn 😊. Ik heb twee keer een inwendige echo gehad. Beide keren voor mijn ovulatie, dus nog zonder bloedverlies. Gyn vond dat ik wel dik bms had, maar verder niets afwijkends te zien. Kan je meer zien op een waterecho? Op 11 april zit ik rond mijn menstruatie (komt waarschijnlijk iets later door de utro), kan eens vragen aan de gyn of er dan mogelijk iets anders te zien zou zijn Ik hou het ook goed bij in mijn Fertility Friend app. Vandaar dat ik ook weet dat het altijd op 2/3 dagen na mijn ei is.
Ja, op een waterecho kunnen ze zelfs de kleinste oneffenheden zien. Ze spuiten dan water in je bm, waardoor die opzwelt en de wand goed zichtbaar wordt. Kaart het maar eens aan bij je gyn, ben erg benieuwd wat die erover zegt. ben je wel tevreden over hem/haar? De mijne leek me eerst nogal een hork, maar inmiddels ben ik wel blij dat ie me serieus neemt en vooral kijkt naar data verzamelen. is ook iets voor te zeggen, eerst alles uitsluiten enzo. En hij is ook blij met mijn eigen inbreng, das ook belangrijk!
Ik ben ook tevreden over mijn gynaecoloog. Het is een doortastende vrouw. Luistert goed en pakt tot nu toe goed door. Ik zal het eens opperen over die waterecho. Kan me voorstellen dat het niet nodig is omdat ik iedere keer bloedingen heb op hetzelfde moment in mijn cyclus. Lijkt hormonaal, maar goed niet verkeerd om iets anders uit te sluiten.
Ik snap je gedachtengang. Geldt voor mij ook, tenminste, het is altijd in de tweede helft van m'n cyclus. Maar soms toch ook tussendoor, en ook al voor m'n eisprong. Ik denk sowieso dat het fijn is om alles uit te sluiten. Fijn dat je gyn zo doortastend is!
@kinesteet: hoe is het bij de gynaecoloog gegaan vrijdag? Bij was het vrijdag wel ok. Afgesproken om de utrogestan te verhogen, kijken of het bloedverlies dan wel weg blijft (1e maand wel weg, 2e maand kwam het er wel een beetje door) en een afspraak gemaakt voor een hsg. Dat heeft geen verband met het bloedverlies, is meer in het kader van het vruchtbaarheidsonderzoek. Volgens gyn zijn mijn vriend en ik normaal vruchtbaar en zou het technisch gezien wel een keer raak mogen zijn. Na de hsg kunnen we besluiten of we het nog even zelf proberen of verder proberen met iui. Kortom, stof tot nadenken.
Hee Miepje, Bij mij hetzelfde: wel ok. Op de echo niets gevonden, geen poliep ofzo dus. Wat natuurlijk op zich goed nieuws is, alleen nog steeds geen verklaring voor het bloedverlies.. De gyn heeft overlegd met de fertiliteitsarts en volgens hen is het echt geen probleem om zwanger te worden. Hij maakt zich er totaal geen zorgen over en ziet het als een ongemak. Zelf ben ik er nog steeds niet 100% gerust op. Ik heb nu op eigen verzoek utrogestan meegekregen. Verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van, zeker aangezien ik voor mn eisprong ook wel eens bloed/bruin heb. Maar ik hoop stiekem dat het een zwangerschap bevordert. Bij jou was het dus ook wel ok. En IUI komt dus in beeld, hoe lang ben jij al bezig? En gebruik jij ook utrogestan van dag 15 t/m 25? Hoe lang duurt het daarna voor je menstruatie op gang komt?
Mooi dat er niets afwijkends gevonden is, maar wel jammer dat er nog steeds geen verklaring is voor het bloedverlies (hier precies hetzelfde verhaal). Wij zijn nu ongeveer een jaar bezig. Kwam iets eerder bij de gynaecoloog vanwege dat bloedverlies, maar de tijd gaat door zonder concreet resultaat. Denk dat bij ons mijn leeftijd een rol speelt om niet nog heel lang door te gaan met zelf proberen. Ik ben 37. Speelt leeftijd bij jou al een rol? Ik begin met de utro op dag 15 (dag na ei, moet dit goed meten met ovu testen) en moet dan 16 dagen doorgaan (tot nod en dan 2 dagen extra), dan een zwangerschapstest doen en bij negatief stoppen en bij positief 2 weken doorgaan. Duurde bij mij 4 dagen na stoppen voordat ik ongesteld werd. Ik dacht dat mijn ovulatie dan ook 4 dagen zou opschuiven de volgende maand maar dat was niet zo. Ben benieuwd hoe dat deze maand is.