Iedere keer uitkoken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ilseroc, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi,

Even een vraagje..sinds een paar dagen kolf ik af en toe wat melk af wat we Sem geven.
    dit om hem te laten oefenen met het drinken uit de fles en om vriendlief ook eens een flesje te laten geven.
    Het gaat boven verwachting goed, Sem pakte meteen de fles goed dus hier een supertrotse papa en mama :D

Maar nu mijn vraag, is het echt nodig om iedere keer de fles en de losse onderdelen van het kolfapparaat uit te koken? Of volstaat het ook om de spullen gewoon goed af te wassen?

groetjes Ilse

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Kolfspullen 1x per dag uitkoken of in de afwasmachine, en tussendoor goed uitwassen met heet water en zeep (staat bij mij in de handleiding van mijn kolf).

Flesjes en spenen geloof ik ook. Volgens mij is het vooral tot 3 maanden belangrijk.

Als je het in de afwasmachine doet (minimaal 65graden) in het bovenste rek, dan hoef je niet meer extra uit te koken. Ook de flesjes en spenen kunnen erin.

Suc6 ermee

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord.
    We hebben helaas geen afwasmachine...dat ben ik thuis :D:D
    Ik blijf het voorlopig nog maar uitkoken..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ging het na eenmalig gebruik in de vaatwasser. Overigens niet tegelijk met zooi die vies was van tomatensaus, want dan krijg je dus rooie spenen/flesjes enz.
    M'n kolf kook ik nu denk ik eens per maand een keer uit, en verder spoel ik hem na elk gebruik eerst met koud water (voor de eiwitten) en dan met warm water (voor de vetten).
    Heb 3 borstschilden, dus na een werkdag gaat er eentje in de vaatwasser en neem ik de volgende dag een schone mee.

Deel Deze Pagina