Ovutest vraagje en temp vraagje

Discussion in 'Zwanger worden' started by MamavanJordy, May 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik zit met een vraagje en hoop dat iemand het antwoord misschien weet.
    Ik heb nu 5 cyclussen getempt maar tot heden toe nog geen zwangerschap helaas. Ik heb wel in mijn kaartje altijd mooi een eisprong kunnen ontdekken. Die lag meestal tussen de 16 en de 19 dagen. Maar gemiddeld kwam ik uit op dag 16 dat ik mijn eitje had. Nu heb ik deze ronde i.p.v. tempen ovutesten gebruikt van midstream (die met een roze dop). Op dag 13 een bijna posi ovutest. Op dag 14 leek hij mij posi (streepje was iets donker van kleur dan het controlelijntje) en zelfs manlief vond hem posi. Dag 15 was hij ook nog posi leek het maar de streepjes waren lichter van kleur dan die dag ervoor, maar wel even donker leek het. Snappen jullie het nog?
    Nu heb ik voor de gein eens mijn temp nog opgemeten op dag 19, 20 en 21 van mijn cyclus. Op dag 19 was hij 36.5, dat is bij mij een ongitemp. Geen eitemp in ieder geval. Dag 20 was hij ietsje omhoog naar 36.6 en vanmorgen was hij 36.7. Vanmorgen wel pas opgemeten toen ik al naar beneden was geweest om te plassen. Ik snap er dus niks van. Waarom krijg ik een posi ovutest op dag 14 en gaat mijn temp nu pas omhoog?
    In mijn album kan je de ovutest zien van dag 13. Die van dag 14 heb ik helaas niet. Maar die was dus donkerder dan deze.

Groetjes Bianca

P.s. sorry voor mijn lange verhaal.

2. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,512
    2
    0
    Nieuwegein
    Als je temp stijgt heb je je eisprong en heeft de sex geen nut meer voor een kindje. De ovutesten geven aan wanneer je vruchtbaar bent. (toch?)

3. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja, hoe het werkt weet ik. Als je ovutest posi is dan heb je binnen 24 tot 36 of is het 48 uur je eisprong. En als je temp stijgt dan is je eisprong geweest. 3 tienden hoger dan.

Maar waar ik mee zit is dat ik dus op dag 14 een posi ovutest had naar mijn inziens en nu pas mijn temp stijgt, terwijl ik al op dag 21 zit.

4. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Weet iemand nog een antwoord?

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lastig om te bepalen. Heb je een FF kaartje, want ik vind het lastig om me voor te stellen nu...

6. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Hier is mijn curve. Hij is wel niet volledig omdat ik eigenlijk deze maand niet wilde tempen maar het toch niet kon laten hihihihi. Op de dag dat ik een posi ovutest had was mijn temp denk ik rond 36.5, rond die koers. Dat is een normale temp voor mij voor mijn eitje.

[​IMG][/url][/img]

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee, sorry. Iemand anders?

8. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Tja, ik vind de temperatuurwaarneming toch betrouwbaarder als de ovutesten...
    Ik heb daar nog steeds m'n vraagtekens bij. Ik heb ook wel eens negatieve verhalen gehoord over ovulatietesten. Dat hormoon wat ontdekt wordt door de test komt bij iedere vrouw weer in andere concentraties voor e.d.
    Ik zou toch maar het meest afgaan op je temperatuurmeteningen, zeker omdat die vrij constant zijn bij jou.
    Succes! Het kan zo ingewikkeld zijn allemaal ;) .

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Tekstje van internet

De zogenaamde ovulatietesten die u in de apotheek koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. De progesteron bepaling zegt iets over de kwaliteit van het gele lichaam, en daarmee wat daaraan vooraf gegaan is, maar dat kan de volgende maand weer anders zijn.

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    En nog een aanvulling...
    Er blijken vrouwen te zijn die meer dan 1 LH-piek per maand hebben...

Share This Page