Iedere maand schimmelinfectie! Wie heeft advies want ik word er gek van!!! Help!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara78, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Mijn tip: Een probiotica-kuurtje :D Ik heb dit jaren geleden gedaan en sindsdien nooit meer last gehad van een schimmelinfectie!

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

o wat erg voor je! lijkt me echt een hel al dat gesmeer en nooit van de pijn af komen:( Hopelijk vinden ze voor jou een wonder middel

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Het is inderdaad verstandig om je man ook mee te laten behandelen, het kan dat hij er ook last van heeft zonder klachten en dan blijf je elkaar steeds weer besmetten, gewoon even aan de huisarts vragen.
    En misschien een kweekje laten afnemen.

4. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ben net terug van de dokter,voor mn buikpijn,en heb ook gelijk lopen zeuren over mn schimmelinfecties , heb voor beide een onderzoekje gehad,kweekjes af genomen,volgende week vrijdag de uitslag..

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    via huisarts Diflucan pil 150 en dan (als het net niet helemaal weg is na 1pil ) meteen nog 1 na 8 dagen.
    Geen begruikelijke dosering heb ik begrepen, maar de engel die me dit toen heeft voorgeschreven ben ik eeuwig dankbaar!! Wat een redder!!

Die crèmes vind ik persoonlijk waardeloos, maar die zijn de enige optie als je zwanger bent geloof ik, DAN MAG DIFLUCAN NIET. Anderen hebben weer wel baat bij de crèmes weet ik, dus gebruik ze gerust. Na 2 weken 1 x per week diflucan is het wel 5 jaar weggebleven.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Vervelend is dat he!
    Heb er jaren terug ook vaak last van gehad...tot ik op een gegeven moment in de gaten kreeg, dat ik t steeds had na mijn menstruatie...ben toen gestopt met het gebruiken van tampons en heb er eigenlijk geen last meer van gehad...oke, net na de bevalling weer een keer.

Hoop dat je iets vind waardoor het niet meer terug komt

7. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Lieve allemaal!

Jeetje wat een reacties zeg! Onzettend bedankt!! Er zitten veel bruikbare tip's bij dus ik ben erg blij! Vooral de Diflucan pil klinkt erg goed!!!! Ik ga maandag meteen langs de HA!!

Mijn schimmelinfectie is nog steeds niet voorbij. Het werd net minder (kuurtje Daktarin gehad) maar ben ongesteld geworden en dan krijg ik altijd weer last. Balen!
    Toevallig kwam ik op internet een creme tegen multi-gyn.nl. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Ben vandaag meteen begonnen met smeren en het lijkt me wel wat.

Ik vind het ongelofelijk dat zoveel vrouwen zo vaak last hebben van een schimmelinfectie zeg! En ik maar denken dat ik de enige was met dit probleem...

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    je dieet aanpassen!! suiker is 1 van de grootste boosdoeners bij schimmelinfecties!! gezond eten scheelt al heel erg veel!! als je het vaker terug krijgt noemen ze het trouwens vaginal candida en het enige wat daaraan te doen is, is je dieet aanpassen bestaat geen medicijn voor :) succes

9. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Oh ja, ik wilde nog wat vragen....

Wat is zo'n probiotica-kuurtje precies? En waar haal ik het?

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #30 luckybird, 9 jan 2010
    Laatst bewerkt: 9 jan 2010
    Let op: ik ben maar een leek en heb er absoluut geen verstand van dus raadpleeg altijd je huisarts of je dit wel kunt nemen!!! Je gezondheid is te belangrijk om er zelf mee te klooien vind ik.

Puur even mijn ervaring:

Diflucan is merknaam, fluconazol is de stofnaam. Niet iedereen mag het slikken, het kan schadelijk zijn. 1 pil schrijven ze volgens mij meestal 1 x voor, maar ik heb er dus een 2e na gehad (8 dagen erna) en daarna was het langdurig helemaal weg. Mijn probleem met die crèmes was: het gaat wel bijna weg, maar nooit helemaal en na je menstruatie begint het dus weer vrolijk opnieuw... Nouja hopelijk mag je het hebben (qua gezondheid). NIET NEMEN ALS JE ZWANGER BENT en misschien even wachten met zwanger worden als je het hebt gehad ? Nouja daar kan de huisarts je veel beter in adviseren natuurlijk.

Succes Lara!!

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier ook iemand met ervaring, ik ben na vele jaren iedere maand een infectie terecht gekomen bij de gyneacoloog. Op zijn advies slikte ik 2 keer per maand prefentief flucanazol 150mg. Volgens mij op de 7de dag van de cyclus en 21ste dag. Dit hielp fantastisch, ik heb jaren nergens last van gehad. Tot ik met klachten van vermoeidheid bij de huisarts kwam, hij zag dat ik al jaren 2 keer per maand flucanazol slikte en schrok daar behoorlijk van. Het schijnt een heel agresief medicijn te zijn en zeker niet aan te raden om zo lang te slikken. Bij ons kwam toen ook de kinderwens en dan moet je wel stoppen met flucanazol.
    In die jaren was ik ook met de pil gestopt en dat heeft ook zeker invloed gehad, tijdens de zwangerschappen heb ik er helemaal geen last van gehad en tussendoor 1 of 2 keer.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, het is echt heel vervelend. Ik hoop dat je je wondermiddel vind!

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    En? Al af wat dat gedoe?

13. Maia

Maia Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad bijna maandelijks en bij mij lag het aan de pil. Overgestapt op een andere en het was over :)

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb precies hetzelfde! Vooral 's nachts en als ik ongesteld ben dan word ik gek van de jeuk! Tijdens mijn zwangerschap is dit begonnen en heb al meerdere malen ook zo'n kuur gehad en dan gaat het even goed en dan is het weer mis... Wat ik nu doe is elke ochtend en avond mij van onderen wassen met Warm water en ik moet zeggen het gaat er niet van over maar de Jeuk wordt wel minder. En tijdens het douchen maak ik het ook altijd goed schoon van onderen gewoon met warm water. 's nachts dan kan ik nogal zweten en dan wordt de Jeuk weer heel erg kan er gewoon wakker van liggen. Ik zelf moet binnenkort naar de arts omdat ik steeds zo'n dorst heb en ben bang dat mijn Suiker niet OK is. Mijn moeder is ook diabetici en het erfelijk. Tijdens de Zwangerschap was mijn suiker ook te hoog nl en heb een schildklierafwijking wat ook een verhoogd risico op Diabetus mee brengt. Mijn moeder zei ook al dat je door een te hoog suiker ook vreselijke jeuk kan krijgen van onderen... Dus ik moet mij de aankomende week laten prikken op suiker en dan zal ik ook eens wat goeds vragen voor die vreselijke jeuk van onderen...

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gewoon in de Yoghurt gaan zitten? Of yoghurt in water gooien en zo er gaan zitten ;) Misch een rare vraag maar ik heb idd wel eens gehoord dat Yoghurt goed is voor je zuurgraad nl. Dus het is het proberen waard ;)

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    het is hoe dan ook vervelend... heb het zelf ook als kind al gehad... kreeg toen al een zalfje.. na de zwangerschap is het weer opnieuw begonnen.. ook antibiotica schijnt het geheel geen goed te doen en ook die heb ik gehad, een jaar geleden.. In het begin ben ik steeds naar de huisarts gegaan en kreeg medicatie mee, 2 of 3 vaginale capsules en een creme.. dat hielp prima, maar het kwam wel steeds weer terug. Wat ik nu doe en wat inmiddels al bijna 3 kwart jaar goed werkt is het volgende.. zodra ik ook maar iets van jeuk krijg, gebruik ik de inwendige vangina douche van lactacyd... werkt geweldig. Het verhoogd de zuurtegraad in je vagina, zodat die op natuurlijk wijze weerstand kan bieden aan de schimmel (die weer goed gedijt in een basische, minder zure omgeving..) it works for me... hoop dat iemand er iets aan heeft,....

17. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    klopt, vroeger kregen mensen het advies om een tampon met karnemelk in te doen 's nachts.. doe mij dan toch maar lactacyd...;)

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nee ik doe ook maar geen tampon in met karnemelk 's nachts ;) Maar om even in de yoghurt te gaan zitten wil ik wel gaan doen haha Als het helpt dan heb ik dit er wel voorover! ;)

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou inderdaad...die jeuk en pijn is vreselijk!!! maargoed, ik heb de oplossing inmiddels gevonden en dat scheeld een hoop narigheid...;)

Deel Deze Pagina