Wat moet ik doen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxSweetGirl, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxSweetGirl

10 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halloo,

Ik zit eigenlijk met een probleem,want ik ben bang dat ik zwanger ben. Ik ben zowat elke dag misselijk, eet weinig en ben erg moe. Ik slik wel gewoon de pil, alleen heb ik een paar dagen nadat ik seks had gehad, de pil doorgeslikt, dus nu duurt het even voordat ik kan kijken of ik wel echt ongesteld word. Ik heb gelezen dat het beste is als je een zwangerschapstest doet binnen 19 dagen nadat je seks heb gehad. Alleen weet ik niet of ik dit moet doen, of moet wachten totdat ik ongesteld word? Wat zouden jullie doen? ik hoop dat ik wat hoor, want zit nu echt beetje in onzekerheid.

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Testen! Dan weet je het zeker. Succes

3. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    ja een testje halen dan heb je zekerheid!
    ik was ook aan de pil en niets vergeten een week voor me datum was ik moe maar ook elke dag misselijk ik dacht eerst een griepje maar die duurt niet een hele week met alleen misselijk zijn dus toch maar een testje gedaan en ja hoor VET zwanger maar wel heel welkom!
    succes

4. xxSweetGirl

10 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, alleen ben ik bang om zo'n test te doen, heb het ook nog nooit gedaan.. en met mijn ouders kan ik er ook niet over praten..:(

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm mag ik vragen hoe oud je bent? Maar testen is wel het makkelijkst dan weet je het.. je kan je menstruatie afwachten maar dat duurt nog even dan denk ik..

6. xxSweetGirl

10 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 18 jaar.. jaa me strip duurt nog 3 weken..

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm misschien toch dan een test halen anders zit je zo lang in spanning en blijkt het niet nodig te zijn.. Op de test staat uitgelegd hoe het moet.

Succes!

8. xxSweetGirl

10 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa daar heb je wel gelijk in! Dankjewel :D!

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Een bloeding van de pil is geen echte bloeding hoor! Dat is een ontrekkingsbloeding en geen echte menstruatie! Dus je kan dat wel afwachten, maar dan weet je eigenlijk nog niet zeker of je zwanger bent of niet. Ik heb een vriendin die door de pil heen is zwanger geraakt. Ze werd gewoon na elke 3 weken slikken ongesteld dus ze dacht dat er niets aan de hand was. Toen ze eenmaal vermoedens kreeg was ze al goed 20 weken! Dus gewoon testen hoor! 2 weken na gemeenschap kan je al testen, en voor de zekerheid een dag of 3 daarna nog een keer. Sterkte!!
    Liefs,

10. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Als je de pil netjes geslikt hebt, dus niet eentje bent vergeten en geen diarree hebt gehad of binnen een paar uur nadat je hem hebt geslikt hebt overgegeven, dan is de kans dat je zwanger bent zeer zeer klein. Het is zeker goed om voor alle zekerheid te testen, maar maak je niet teveel druk van tevoren.
    De meeste zwangerschappen tijdens pilgebruik komt door incorrect gebruik. Er zijn natuurlijk alrijd uitzonderingen en die worden natuurlijk breed uitgemeten. Alle vrouwen die al jaren de pil slikken en nooit zwanger zijn geworden, daar hoor je natuurlijk niets over.

Succes!

11. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oh ja, en zo'n test is op zich zelf niet moeilijk uit te voeren. Even goed de gebruiksaanwijzing lezen, diep zuchten en uitvoeren. En dan heb je zekerheid.

Nogmaals succes.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Van de pil doorslikken word je niet zwanger hoor, ik deed het soms maanden lang.
    Maar als je twijfelt is een test zo gekocht, ik zou niet op je menstruatie gaan zitten wachten.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De kans dat je zwanger wordt door de pil heen is heel klein, maar natuurlijk niet uitgesloten.
    Je schrijft dat je al klachten hebt. Mocht je zwanger zijn, dan zal een test dit wel al kunnen aantonen, je hoeft dus niet te wachten met testen. Zwangerschapsklachten worden namelijk veroorzaakt door het hormoon dat je ook met deze testen kunt aantonen. Kort door de bocht: een negatieve test en veel klachten, dat past eigenlijk niet bij elkaar.
    Ik zou ook even een testje doen. Ga naar Etos of Kruitvat. Daar hebben ze hele goede en goedkope testen (eigen merk). Ze kosten 2 voor 5 euro. Kun je nu een testje doen en als je geen onttrekkingsbloeding krijgt (na de strip) kun je er nog 1 doen.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Zoveel stess is niet fijn.
    Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

14. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Wat betreft het door de pil heen zwanger raken. Mijn zusje slikte al een paar jaar trouw de pil. Tijdens de eerste keer seks met haar eerste vriendje dwars door de pil heen zwanger geraakt ....mijn neeftje word nu bijna 3 dus tja alles is mogelijk!

Gewoon testen dan heb je zekerheid, vooral omdat je dan ook meteen foliumzuur kan gaan slikken. En goed nadenken wat je gaat doen dan natuurlijk.

Succes

15. xxSweetGirl

10 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel voor al jullie reacties! Ik denk dat ik dan toch maar een test ga halen na pinksteren, en kijken wat me dan te wachten staat!

Deel Deze Pagina