Wat allemaal aantrekken/over doen bij wandeling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Wat trekken jullie je kindje aan tijdens een wandeling met dit weer?
    (het is hier nu zo'n 20 graden, windstil, zonnetje schijnt)

Ik ben vanmorgen een eind wezen wandelen met mijn dochter van bijna 3 weken oud. Omdat ik geleerd heb 'trek ze aan wat je zelf ook ongeveer aan hebt' had ze een vestje aan (had ik zelf ook aan) en verder gewoon onder een enkel dekentje in de kinderwagen en daaroverheen de beschermkap/hoes. Geen mutsje, maar er zit een capuchon aan het vestje dat heb ik een beetje over haar hoofdje getrokken.
    Halverwege ging mijn vest uit en heb ik de hoes van de kinderwagen er ook maar afgehaald.
    Toen ik thuis kwam voelde haar nekje en haar shirtje daar een beetje klam aan, waarschijnlijk had ze het dus aardig warm gehad. Onderweg heb ik een paar keer haar nekje gevoeld, deze was idd ook wel aardig warm.
    Ik vind het maar lastig inschatten of ze het wel of niet te koud of te warm hebben. Ik had het vanmorgen zelf ook erg warm, maar ja ik was in beweging en dan heb ik het altijd erg snel warm. Zij ligt natuurlijk wel stil in de kinderwagen.
    Wat zouden jullie zo'n kleintje in deze situatie aantrekken?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Met dit weer zou ik geen vestje aandoen, maar alleen een dun dekentje denk ik. In de kinderwagenbak liggen ze erg beschut en vooral als de zon erop staat kunnen ze het gauw warm krijgen. En sommige baby's hebben het ook snel warm, dus als jij warmbloedig bent goede kans dat je dochter dat ook is.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Volgens mij is het 'wat je zelf aan hebt + een extra laagje'. Dat extra laagje is dus het dekentje of een jasje/vestje denk ik.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje had het altijd snel warm, nu nog steeds. Met dit weer trek ik hem altijd een broekje aan, romper met korte mouwen en een vestje. Het vestje kan uit en eventueel zijn schoentjes/sokjes ook.

Toen hij nog echt klein was, was het buiten een stuk kouder. Toen lag die vaak wel helemaal ingepakt, maar dan spreek je wel over een ander "klimaat" als nu.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier altijd hetzelfde wat wij aanhebben dat extra laagje is hier niets dan heeft Nina het veel te warm.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier deden wij de kleine man ook altijd hetzelfde aan als wat wij aan hadden want hij had het ook altijd erg warm.

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Als je je kind leert kennen weet je t vanzelf. Belangrijk is een keuze ter maken en niet steeds laagje o laagje af te doen. 20 graden is vestje of deken genoeg, niet beide.

8. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    In de wandelwagen met zulk weer krijgt ons ventje geen extra laagje nee. Hij is ook warmbloedig en zweet anders gewoon de reiswieg uit.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik kijk naar hoe warm ze het heeft. Dus inderdaad in het nekje voelen en afhankelijk daarvan trek ik iets uit of juist aan.

De kraamverzorgster raadde hier sowieso af om de hoes over de kinderwagen te doen, tenzij het vochtig was (niet per se aan het regenen, maar 'als de straat nat was'). Die is er hier dus vrijwel altijd af.

Eergister had ik D. (maar die is al 3,5 maanden) in de kinderwagen met een romper met korte mouwen, een lang broekje, shirtje met lange mouwen en een lakentje (mutsje bleef niet zitten, ze was te actief ;)).

Deel Deze Pagina