Iedere ochtend 6.15 wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van Isabella, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Misschien een luxe probleem hoor maar toch een beetje vervelend. Ons zoontje is iedere ochtend om 6.15 wakker. Dit kennen we van onze dochter niet. Ze is nu 3,5 en slaapt vaak wel lekker uit tot een uur of 7.30-8.00 uur. Maar ons zoontje is iedere ochtend om 6.15 wakker. Hij drinkt lekker (geef borstvoeding) en een uurtje daarna heeft hij ook echt weer ontzettend slaap en gaat dan weer lekker slapen. Maar dan is onze dochter dus wakker.
    Zijn er hier nog meer zoveel vroege vogels? Gaat dit over? Zijn er nog tips?

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier ook een mei kindje en ook hier is het half 7 wakker :)
    maarja hier zijn papa en mama ook vroege ochtend mensen .
    ook na een uurtje wil mevrouw weer slapen .

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    grote kans dat het overgaat, maar misschien is hij wel een vroege vogel. valt volgens mij nog helemaal niets over te zeggen.
    mijn zoon werd tot zijn 2e rond 6 uur wakker, toen ging hij over tot uitslapen tot half 9/9 uur en nu schommelt het tussen 7 en 8 (hij is nu 3)

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb het ook vaak, niet altijd. Alleen mijn dochter slaapt pas weer om 13.00uur ;)

Wij zijn helaas geen ochtendmensen en aangezien DL alleen maar bij mama wil zijn ipv alleen spelen, botst dit vaak..

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon was altijd om 05.00 uur al wakker, en ging dan om 08.00 uur weer slapen.

hij slaapt nu tot 06.45 dus das heerlijk uitslapen voor ons :)

onze dochter heeft altijd door geslapen tot 08.00 uur, maar sinds ze in het ziekenhuis gelegen heeft is dit 06.00/06.30.

we balen ervan.... maar het is maar 15 minuutjes eerder dan we er anders uit zouden gaan. dus opzich niet erg,

er komt een tijd dat ze gaan uitslapen terwijl je ze juist wakker wil hebben ;);)

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hier nog steeds een nachtvoeding.. soms om 04.00,05.00 en soms hebben we geluk en is het 06.00. Na 06.00 wil hij dan ook niet meer slapen ;)

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oh ja dat was hier ook tot bijna 11 maanden, vreselijk. Maar weetje, ik vond het heerlijk dat het voorbij was, maar voel me nu soms vermoeider dan toen..:)

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier altijd wakker tussen 2 en 3 s'nachts. En meneer en mevrouw zijn beide half 6 wakker. Erg vervelend, maar kan ze moeilijk uitzetten..dus hopen dat t ooit beter wordt pfff

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier momenteel ook om 5.30/6.00 wakker. Ik ben ook echt geen ochtend mens en kan er ook moeilijk aan wennen. Ik hoop ook maar dat het een fase is en dat er snel andere tijden komen.
    Hij komt meestal wel nog even bij mij in bed en dan speelt hij nog wat in onze kamer en vaak gaan we dan om 7.00 naar beneden, eerder wil ik eigenlijk niet ;)

10. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Hier nog 1 ..hij ligt er om 19u in en steevast om 06.00 wakker..soms iets eerder soms 10 min later haha

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    J. is altijd om 6.00u wakker. Ik had het liever wat later gehad, maar het is niet anders. Vind dit minder erg dan dat ze 's nachts wakker wordt (wat ze ook heel lang gedaan heeft).

Ik ben niet echt een ochtendmens, dus 's ochtends zet ik vaak de tv even aan, zodat ik zelf rustig wakker kan worden. :eek:

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hmm wel fijn om te lezen dat er meer mama's zijn die zo vroeg naast hun bed staan. Ik heb wel geprobeerd om sem later op bed te leggen, maar zijn klokje staat gewoon vast s'morgens hoor.

Hoelang slapen jullie kids in de middag? Sem meestal van 1 tot 3..ik heb eraan zitten denken om hem in dat slaapje te korten, naar bijv een uurtje. Maar heb hem 1x eerder wakker gemaakt en nou tjonge jonge..een humeurtje! niet normaal man.

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het maakt hier niet uit hoelang Simone overdag slaapt, 's nachts slaapt ze altijd ongeveer even lang, ze gaat er om 7 uur in en rond half 6 is ze dan echt wel wakker. Ze krijgt dan de borst en soms valt ze meteen weer in slaap, soms duurt het een uurtje. Ik speel dan een beetje met haar in bed, zet soms de tv even voor haar aan, hebben wij ook nog een beetje rust.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is ze momenteel om 5.45 wakker. Eerst sliep ze meestal wat langer maar nu ze 2 a 3x in de week om 6 uur uit bed gehaald word ivm mijn werk word ze om 5.45 wakker. Helaas.

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier ook altijd 6 uur.. Gaaaap.. Maar gelukkig is het voorjaar en al lekker licht en zijn dan al vroeg aan de wandel met de hond.
    Hopelijk word het ooit nog eens later.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben ene periode gehad van een maand dat Tycho elke dag om 5uur wakker werd... Niet laten slapen, midner laten slapen, meer laten slapen, eerder erin leggen 's avonds of juist later, fles verhogen (missch komt het door honger) papfles.... HELEMAAL NIKS was hier tegen te doen. Tja, dan 's avonds wat eerder erin of even meeslapen met het ochtenddutje ( die deed hij dan om 8:30)

Nu is hij vaak tussen 6 en 7 wakker.

xxx

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Toen Tim bijna 1 was, had hij ook een fase van héél vroeg wakker zijn, een uur of 5 of zo. Dat is gelukkig weer over gegaan. Nu slaapt hij 11 uur per nacht.

18. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    hier ook standaard 05.45;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook vaak rond 6:30 wakker, ik vind het wel prima, ondanks dat ik geen ochtendmens ben, het went wel. Wat hier soms wel werkt is nog wat laten eten voor ze naar bed gaat. Wij eten altijd rond 17:45 en dan krijgt ze rond 19:00 nog een plakje ontbijtkoek ofzo.

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Nou is Dennis nog een stukje jonger dan de meeste baby's in dit topic volgens mij en hij heeft ook nog altijd een nachtvoeding (borstvoeding) maar dat was eerder nooit zo erg want meneertje ging daarna (rond 4 of 5 uur) gewoon weer lekker verder slapen. Nu zit hij op een punt dat er steeds meer uurtjes tussen de laatste voeding en de nachtvoeding zitten (hij slaapt dus langer) en hij vertikt het de laatste 2 weken om daarna weer te gaan slapen. Alles al geprobeerd maar de ene keer ligt ie een hele tijd in z'n bedje vrolijk te brabbelen wat op een gegeven moment weer mopperen wordt en de andere keer ligt ie een beetje te kreunen en te steunen en later ook weer te jengelen. Wij slapen dus al een tijdje vanaf 's ochtends een uur of 5 niet meer. Het hoort erbij en het zal een fase zijn, maar wat kijk ik uit naar een langer nachtje zeg! ;) Overigens wordt hij wel gemakkelijker met z'n slaapjes overdag en hij valt ontzettend makkelijk in slaap, dat is dan wel weer fijn natuurlijk.

Deel Deze Pagina