Wel honger maar niet kunnen eten door misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door volgoedemoed, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden , op wat duizelingen en met vlage zere borsten na heb ik nergens last van. Behalve dat ik nu sinds gisteravond ineens misselijk werd. Ik had zin in mijn avondeten , begon lekker te eten en ineens een afkeer ervan. Alsof ik een brok in mijn keel had.
    Vanmorgen net zo en gedurende de dag moeilijk kunnen eten.
    Frisse dingen zoals een appeltje of komkommer of dergelijke gaat er wel in maar brood of warm eten... niet over hoeven geven maar dit is ook vervelend. Wel willen eten en honger hebben maar het niet wegkrijgen.

Kennen jullie dit en wat hebben jullie er aan.gedaan of anders gegeten??
    Hadden jullie er lang last van ??

2. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Lastig is dat ja. Ik had het de eerste 16 weken heel erg, en nu nog steeds wel. Ik kan alleen eten waar ik echt zin in heb.

Ik at gewoon niet wat ik niet weg kreeg en verving dit door dingen die ik wel weg kreeg. Zodat ik toch voedingsstoffen binnen kreeg. Eventueel luchtige crackers met iets fris erop? Ik at nooit met tegenzin, want dan werd ik alleen maar misselijker.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij mij begon het ook rond de 6 weken en werd erger tot week 10, daar a begon het langzaam af te nemen en met 14 weken was ik er helemaal vanaf.
    Je kan er niet echt wat aan doen. Ik at gewoon wat ik lekker vond en dronk veel water.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mijn 1e zwangerschap ongeveer 10 weken last van gehad. elke dag weer dat gevecht tegen het eten en toch honger hebben. Heel vervelend.
    Nu gelukkgi maar 1.5 week last van gehad.

Mijn tip. Eet regelmatig tussendoor om de misselijkheid tegen te gaan. Voorkom dat je een lege maag hebt. En eet gewoon waar je zin in hebt. Geen zin inw arm eten, nou dan niet... eet jij lekker iets anders. Zolang dat gezond is is dat goed. En een koekje kan ook prima zolang je dat maar niet de hele dag eet. Keer pakje crackers, dan weer fruit of stuk komkommer, dan broodje, ander fruit, boterham, muesli ofzo... alles kan.
    Het gaat uiteindelijk wel weer over maar bij de een na 2 weken en ander 12 weken.
    Succes!!

5. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Heb ik ook en ik vind het zo lastig! Het is begonnen toen ik bijna 6 weken was en voorlopig is het nog niet beter geworden. Ik hoop dat het binnenkort wel betert, want ik moet nog maar aan warm eten denken en ik word misselijk. Brood lust ik ook niet meer en ik vind het soms zelfs moeilijk om water te drinken! Daarom eet en drink ik voorlopig enkel waar ik zin in heb.

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Probeer misschien toch met regelmaat iets te eten, en dan gewoon de dingen waar je wel zin in hebt.
    Veel sterkte! Hopelijk gaat t snel beter.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb het al een tijdje, vooral de eerste weken, nu wordt het minder. Ik moet wel echt gelijk eten als dat hongergevoel begint te komen, anders zet de misselijkheid door en heb ik nergens meer trek in.

De eerste paar weken had ik alleen zin in chips, patat, cup a soup. echt de zoute dingen. Nu is het gelukkig weer weg en kan ik ook fruit en brood eten en mijn avondeten gaat er ook weer in.
    Sochtends blijft nog een beetje een verrassing. Ik heb nu altijd brood, beschuit, cornflakes en granola met yoghurt in huis, maar heeeel soms ga ik nog even snel een croissant halen.

8. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!

Het is best een gedoe zeg haha.
    Wel willen maar niet kunnen.
    Ik heb als ik ergens aan denk gewoon overal zin in maar als het eenmaal voor mijn neus staat! Bah!!

Deel Deze Pagina