iedere zwangerschap teruggezet in termijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door San79, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Zouden jullie met me mee willen denken?
    Bij mijn oudste werd ik met de echo 6 dagen terug gezet terwijl ik de test op dag 28 van mijn cyclus deed. Ipv 8 nov werd ik naar de 16e gezet.
    Vanaf 20 weken bleek zl voor te lopen in de groei.
    Uiteindelijk kwam hij met 40.6 (41.6 volgens mijn telling) ter wereld met 4726 gr.
    Baby 2 hetzelfde, vroege echo's en uiteindelijk een week terug gezet. Ik ben ingeleid met 38.4 (volgens de echo, volgens mijn berekening dus 39.4) en zl woog 3490gr.

Beide keren liep ik tot 15 weken een week "achter", daarna trok het bij om vervolgens iedere keer voor te lopen.
    Nu is baby 3 onderweg, en ik ben wederom teruggezet, dit keer 8 dagen. Van 8 naar 16 juli.

Kan het niet gewoon zo zijn dat mijn kindjes die eerste tijd niet volgens het gemiddelde groeien? Ik vind het zo vreemd dat ik iedere keer word terug gezet om vervolgens extra controles te krijgen omdat mijn kinderen te groot voor hun termijn zijn.

Uiteraard kan er ook sprake zijn van een late innesteling, maar dan zou ik toch pas later positief moeten testen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi San,

het kan zijn dat jij een late eisprong hebt waardoor je minder ver bent dan volgens de reguliere berekeningstabellen. Maar dan zou je niet verwachten dat je kindje op het laatst groter is dan de termijn. Het kan best zijn dat je kindjes in het begin wat minder hard groeien, maar dat zou een uitzondering zijn waar ik je dus helaas geen definitief antwoord op kan geven. Dat valt ook niet na te gaan denk ik. Wat ik wel vind, is dat de gyn en de vk goed moeten laten meewegen in hun beleid deze keer, wat er de vorige zwangerschappen is gebeurd qua groei en het uiteindelijke gewicht van het kindje. Ik denk dat ze zich vooral moeten richten op de gewichtsschatting ten tijde van je uitgerekende datum.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina