Lunchtips voor bijna peuter die brood weigert

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suuzan, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ja ja het is zo ver. Mijn zoontje gaat peuterpuberen met zijn brood. Met mijn dochter mee gemaakt met het avondeten en ik weet dat het een fase is. Maar nu hebben we het bij mijn zoontje tijdens de lunch. Hij eet op dit moment wel een cracker en stukjes banaan, maar om dit nou elke dag te doen lijkt me ook niet zo vullend. Zachte broodjes vindt hij ook niet lekker.

Hebben jullie gezonde/lekkere tips om toch zijn buikje te vullen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Tosti
    Omelet/ei
    Yoghurt met fruit of musli
    Bananen pannenkoekjes
    Restje warm eten van de vorige dag

Zo maar wat ideetjes. Dochter eet ook niet graag brood, zij eet nu geregeld warm tussen de middag, dat gaat er wel in. Ik vind het prima, brood is niet perse hoognodig er zijn voldoende andere alternatieven.

Suuzan vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Soep
    Havermoutpannenkoeken
    Bananenbrood

Suuzan vindt dit leuk.
  4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Worstje(s)
    Bordje met rauwkost met humus
    Havermout
    Yoghurt met muesli

Suuzan vindt dit leuk.
  5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Als het echt alleen bij de lunch is, kan er ook nog een relatie zijn met middagslaapje? Te moe om te eten? (ik weet niet wanneer hij slaapt) Ik weet dat ik mijn dreumes een tijd om 11:00 uur in de ochtend al lunch moest geven, omdat het anders spaak liep...

Verder is mijn jongste ook nooit zo'n grote boterham-eter geweest. Crackers, rijstwafels, pap, beschuit, afbakbroodjes, deden het allemaal veel beter. De boterham knapperig roosteren hielp ook wel eens. En nu nog eigenlijk, het is echt een kwestie van smaak/voorkeur. Ze eet nu nog steeds veel liever crackers e.d. dan brood. Ik heb al jaren een aardige collectie aan volkoren crackers, knackebrod etc in huis, zodat er wat variatie is. Ik probeer ook voor de meer vezelrijke crackers te kiezen.

Suuzan vindt dit leuk.
  6. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Wat hier een groot succes is: wrap met pindakaas en stukjes banaan!

Ook geef ik de lunch om 11u omdat hij anders te moe is om te eten. Wanneer hij wakker wordt wil hij soms nog wel een boterham.

Suuzan vindt dit leuk.
  7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bedankt voor het meedenken.
    We eten ook al om 11 uur, zodat hij weer op tijd naar bed kan. Of misschien is het te vroeg en heeft hij nog niet zo'n trek, zit ik me nu te bedenken. Konden ze het zelf maar uitleggen he!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Misschien eet hij dan juist na zijn slaapje beter? Een cracker voor het slapen gaan, een boterham als hij weer wakker is? Meerdere kleine maaltijden op een dag zijn ook geen probleem, er komt vanzelf een moment dat je kindje 'gewoon' meegaat in ons normale dagritme en eet wanneer jij eet... (tis een fase he ;))

En anders... er zijn zat peuters die op vrijwel niets groot groeien dus :p. Als ze niet willen, dan willen ze niet...

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ja dat kan ook. We gaan gewoon van alles proberen.

Deel Deze Pagina