Ja ja het is zo ver. Mijn zoontje gaat peuterpuberen met zijn brood. Met mijn dochter mee gemaakt met het avondeten en ik weet dat het een fase is. Maar nu hebben we het bij mijn zoontje tijdens de lunch. Hij eet op dit moment wel een cracker en stukjes banaan, maar om dit nou elke dag te doen lijkt me ook niet zo vullend. Zachte broodjes vindt hij ook niet lekker. Hebben jullie gezonde/lekkere tips om toch zijn buikje te vullen?
Tosti Omelet/ei Yoghurt met fruit of musli Bananen pannenkoekjes Restje warm eten van de vorige dag Zo maar wat ideetjes. Dochter eet ook niet graag brood, zij eet nu geregeld warm tussen de middag, dat gaat er wel in. Ik vind het prima, brood is niet perse hoognodig er zijn voldoende andere alternatieven.
Als het echt alleen bij de lunch is, kan er ook nog een relatie zijn met middagslaapje? Te moe om te eten? (ik weet niet wanneer hij slaapt) Ik weet dat ik mijn dreumes een tijd om 11:00 uur in de ochtend al lunch moest geven, omdat het anders spaak liep... Verder is mijn jongste ook nooit zo'n grote boterham-eter geweest. Crackers, rijstwafels, pap, beschuit, afbakbroodjes, deden het allemaal veel beter. De boterham knapperig roosteren hielp ook wel eens. En nu nog eigenlijk, het is echt een kwestie van smaak/voorkeur. Ze eet nu nog steeds veel liever crackers e.d. dan brood. Ik heb al jaren een aardige collectie aan volkoren crackers, knackebrod etc in huis, zodat er wat variatie is. Ik probeer ook voor de meer vezelrijke crackers te kiezen.
Wat hier een groot succes is: wrap met pindakaas en stukjes banaan! Ook geef ik de lunch om 11u omdat hij anders te moe is om te eten. Wanneer hij wakker wordt wil hij soms nog wel een boterham.
Bedankt voor het meedenken. We eten ook al om 11 uur, zodat hij weer op tijd naar bed kan. Of misschien is het te vroeg en heeft hij nog niet zo'n trek, zit ik me nu te bedenken. Konden ze het zelf maar uitleggen he!
Misschien eet hij dan juist na zijn slaapje beter? Een cracker voor het slapen gaan, een boterham als hij weer wakker is? Meerdere kleine maaltijden op een dag zijn ook geen probleem, er komt vanzelf een moment dat je kindje 'gewoon' meegaat in ons normale dagritme en eet wanneer jij eet... (tis een fase he ) En anders... er zijn zat peuters die op vrijwel niets groot groeien dus . Als ze niet willen, dan willen ze niet...