Hoi Duches, Lees dat je al 3,5 jaar bezig bent! Jeetje, ik wil je even mijn respect tonen. Wij zijn pas sinds januari bezig en het frusteerd me nu al. Clomid is niet het enige middel om een eisprong op te wekken. Ovulatie inductie zou een volgende stap kunnen zijn als clomid niet aanslaat (uiteraard hoop ik voor jullie dat het wel aanslaat!!) Wij zijn begin januari begonnen met ovulatie inductie, omdat ik van mezelf geen cyclus heb in verband met syndroom van Kallman en ik weet dat er nog legio aan kansen zijn, maar het frustreerd me intens als ik weer eens ongi ben geworden. Meis, we moeten de moed erin houden, ooit komt voor ons de tijd dat het wonder bij ons aanklopt. Groetjes Judith
o o o .. toen ik het onderwerp van dit topic las, dacht ik: ja inderdaad!! Bij mij zijn 2 collegas nu zwanger, 2 net bevallen en een vriendin vertelde afgelopen zaterdag dat ze zwanger is... weet je, vindt t eigenlijk steeds moeilijker worden om positief te reageren... klinkt misschien egoistisch, maar toch voel ik het zo.. natuurlijk ben ik blij voor ze, maar heb tegelijkertijd zoiets van.. he verdorie! ik wil ook vertellen dat ik zwanger ben!!! ben nog niet zo gek lang bezig maar vindt t wel lastig allemaal.. alleen mijn vriend en mijn zusje weten dat we bezig zijn, zwanger te worden..Pfff.. moest t ff kwijt hihi..
heel weinig of??? was afgelopen keer maar anderhalve dag ongi en heel weinig. allemaal symptomen, nu weer duizelig, misselijk, maagzuur, winderigheid, krampen enzo... zitten nu in ronde 9..hopen dat het daar bij blijft en niet meer ronde 10 heb jij ook ergens last van of?? xx
Jeetje lees dit berichtje nu pas, vind het heel lief! Uiteraard is het al moeilijk als je pas een paar maanden bezig bent, de wens is net zo groot! Mijn gevoel hierin is wel verandert, tuurlijk ben ik verdrietig als er weer niets te zien is bij de follikelmeting, of als ik weet dat het weer niet gelukt is, maar de hoop is minder. De eerste 2,5 jaar hoopte ik maar elke keer weer zo hard dat het gelukt was, en voelde ik elke keer weer van alles dat ik dacht dat het nu echt raak was.... Nu is dat allemaal weg, het gebeurt wanneer het gebeurt... We wachten al zo lang, dat ik me soms afvraag of het uberhaubt nog wel gaat gebeuren. Maar natuurlijk ben ik ook niet van steen en heb ik ook dagen dat ik alleen maar kan janken. Het komt vast allemaal goed, voor iedereen van ons, bij de een duurt het alleen wat langer dan bij de ander. En dat is soms heel erg moeilijk, maar ook daar 'wen' je aan... Alle meiden heel erg veel succes gewenst!!
Hoi perfectionn, alleen een beetje bruin in mn vagina (sorry ) en af en toe een heel klein beetje bloed op mn wc papiertje. Verder nergens last van. Beetje steekjes en krampjes. Vreemd he. Ben vandaag weer strontchagrijnig wegens mn "iedereenbehalveikgevoel"
hey snoebeltje, zo ongeveer had ik ik dat afgelopen maand ook. gewoon steekjes en krampjes in je buik of? nou meid het wachten wordt beloond hoor echt waar!! xx
*herkenbaar* Om me heen wordt echt iedereen zwanger en wij nog steeds niet. Sommige zijn zelfs al zwanger van de 2e! Merk wel dat ik de eerste maanden heel veel hoop had. Iedere keer een teleurstelling. maar toch de hoop dat we vanzelf wel een keer zwanger zouden worden. Nu moet ik een dezer dagen ongesteld worden, maar alle hoop is weg. Bij ons zal het nooit vanzelf gaan helaas. Soms heb je van die baaldagen, waarop iedereen om je heen opeens zwanger lijkt/is. Tja, dan voelt t echt als: iedereen behalve ik... Ook als ik nu hoor dat mensen gaan stoppen met de pil krijg ik het al benauwd. Afgelopen jaar zoveel meegemaakt, ondertussen zijn al die mensen zwanger (en bevallen) en wij nog steeds niet... Maar goed, moet me er gewoon overheen zetten. Tis niet anders. En ons beebje komt er ook wel
Hallo Sinja, waarom zal het bij jullie nooit vanzelf gaan? Zijn jullie al lang bezIg? Ik zie dat je op de wachtlijst staat voor ICSI... Sterkte hoor!!! XX
snoebeltje ;;; nog steeds steekjes meid? en alweer bruin prut gehad? wij zijn al 9 maand bezig maar dat voelt niet zo hoor, we doen het gewoon lekker rustig aan xx
Thnx! Wij zijn in jan. 2008 gestopt met de pil. Na een jaar naar de huisarts gegaan en daar bleek dat mijn vriend hele slechte zwemmers heeft (en extreem weinig). Dus icsi is de enige mogelijkheid voor ons. Best een schok als je nog jong bent en verder goed gezond. Ik ben ook door de mmm gehaald maar bij mij is gelukkig alles goed. We staan op de wachtlijst voor icsi en kunnen hopelijk over ongeveer 3 maanden starten Dan krijgen wij ook "eindelijk" een échte kans op een kleintje
Hoi Meiden...en Snoebeltje... Ik herken dit helemaal, de hele wereld schijnt ontzettend makkelijk zwanger te worden, en wij hadden ook echt gehoopt ondertussen zwanger te zijn. Wij zijn nu 5 maanden bezig, en probeer alleen puur aan de statistieken te denken. Na een half jaar is 50% pas zwanger, an 80% is na een jaar proberen pas zwanger. Dus voordat we ons zorgen beginnen te maken, kunnen we ons daar een beetje aan vasthouden....
Hoi Meiden...en Snoebeltje... Ik herken dit helemaal, de hele wereld schijnt ontzettend makkelijk zwanger te worden, en wij hadden ook echt gehoopt ondertussen zwanger te zijn. Wij zijn nu 5 maanden bezig, en probeer alleen puur aan de statistieken te denken. Na een half jaar is 50% pas zwanger, an 80% is na een jaar proberen pas zwanger. Dus voordat we ons zorgen beginnen te maken, kunnen we ons daar een beetje aan vasthouden....
Hey allemaal! Jeetje, wat is dit allemaal herkenbaar en wat fijn dat er een topic over is! Wij zijn vorig jaar Oktober begonnen en ronde 8 is helaas weer geeindigd in duivels. Ik ben zaterdag ongesteld geworden, 3 dagen eerder dan ik mijn nod had staan! In die 8 maanden zijn er veel meiden om ons heen bevallen en/of zwanger geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat de meesten inmiddels wel bevallen zijn. Kraambezoek, daar zie ik altijd tegenop, ik moet mij er echt op voorbereiden. Gelukkig kan ik, als we er eenmaal zijn, de knop goed omzetten. Ook aan mij wordt regelmatig gevraagd wanneer 'er nou eens kinderen komen?' Ik vind het een botte vraag, waar bemoeit een ander zich mee? Ook vind ik het kort door de bocht, want nadenken wordt er niet gedaan. Ik vraag me weleens af of mensen die dit vragen wel beseffen dat het ook langer kan duren of zelfs helemaal niet kan lukken. De opmerking als 'je bent er teveel mee bezig!' vind ik ook echt belachelijk. Hoe kan je er niet mee bezig zijn dan? Het gaat toch door je hoofd nietwaar? Weet je, we doen het allemaal op de manier waarop wij denken dat goed is voor ons, en daar is helemaal niets mis mee, daar mag je best aan vasthouden. Dat doe ik in ieder geval wel ! Voor de meiden die bijna mogen testen, succes!! En alle anderen: ik hoop dat we snel zwanger mogen zijn en anderen jaloers op ons kunnen zijn ! Groetjes, mexican