Iedereen heeft het door!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela24, 11 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Nou, die zwangerschapswijn is niet echt te drinken. Ik heb het ook gekocht omdat ik altijd standaard om 21:30 een rood wijntje neem om lekker te ontspannen en lekker te slapen. Dat is echt mijn moment van de dag. En dat miste ik zo enorm dat ik dus die alcoholvrije (<0,5%) wijn heb gekocht. Ik houd zelf van zware, houterige wijnen en dan is dit echt gewoon druivensap. Als je sowieso van fruitige wijnen houdt, is het wel te drinken, maar ik pas liever.

    Ik dacht ook dat ik al lang door de mand was gevallen: niet drinken (sorry, maar ik moet rijden), moe, lusteloos en nog wat stomme opmerkingen erbovenop. Maar toen ik vorige week het wereldkundig maakte was iedereen mega verbaasd. Maar een paar hadden een vermoeden, voor de rest kwam het heel onverwachts.

    Vooral met het niet drinken was het een probleem. Ik drink nu eenmaal graag een wijntje. Ook als ik moet rijden, neem ik aan het begin van de avond één glas. En ik had kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag er ook nog bij. Vooral met oud en nieuw en met mijn verjaardag (beide gewoon thuis gebleven) gaat het ik-moet-rijden verhaal niet op. Dus gewoon een glas voor m'n neus gezet en af en toe net doen of ik eruit dronk. Niemand heeft door dat er de hele avond hetzelfde glas voor mijn neus staat.
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik vond het nie tdrinken niet eens verschrikkelijk erg

    wat ik wel vervelend vond is dat ik dan dus ook niet meer ga stappen ofzo

    want ik heb echt helemaal niets met frisdrank
    en water dirnken in de kroeg is het ook al niet
    (en dan hebben we het niet over standvastige barmannend ie weten dat ik graag vodka drink en me dat nog weleens gratis en voor niets toeschuiven)

    en komend weekend bij vrienden eten EN borrelen.. tja das nasty
    maar nu dus toch ongesteld
    geloof dat ik iig wel iets kan drinken nu dan

    wil het wel wat in de gaten houden.. maar de echte no-go voor drank is er wel af
    daarentegen gisteravond het toch maar op 1 glaasje gehouden :)
    wie weet wat er nog meer gaat gebeuren deze maand tenslotte
    en gezond lichaam = gezond huisje voor 9 maanden = hopelijk ook een gezond kindje
    en met gezond doen.. kun je beter te vroeg beginnen dan te laat lijkt me
     
  3. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Om het 'niet drinken' te verdoezelen nemen mijn vriend en ik hetzelfde drankje. Hij drinkt gewoon en ik neem alleen af en toe een heel klein slokje en zit de rest van de tijd wat met mijn glas te spelen. Als zijn glas halfleeg is, ruilen we onze glazen om en dan later nog een keer. Niemand die dat in de gaten heeft! Moet dan wel uitkijken dat mijn lief dan niet erg snel dronken wordt :)
    Zeggen dat je doorzeurende buikgriep hebt werkt ook, half Nederland is ziek.
    Succes met de smoesjes! En van harte gefeliciteerd met de zwangerschappen :D

    liefs, Panda
     

Deel Deze Pagina