Sonde vraag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HooyoShimbir, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Aangezien hier een paar mamas zitten van een kindje met sonde misschien weten jullie dit?

Sonde van dochter zit rechts, al maanden, links krijgen wij hem er niet in. Thuiszorg en vpl in zkh ook niet. Hij blokkeerd. Kno zegt dat het geen kwaad kan zolang ze geen littekenvorming heeft bij dr neusingang.
    Wat ik alleen merk is dat wanneer we de sonde herinbrengen nadat ik het links geprobeerd heb (probeer altijd 2x) lukt t niet gaat die rechts dat die rechts echt als een glijbaan door dr neus heen vliegt, ze hoeft amper te slikken.

Wat ik dus wil weten is ookal heeft ze aan de buitenkant van dr neus geen littekenweefsel, kan aan de binnenkant van de neus niet zijn aangedaan/schreef geworden waardoor die niet meer past links?

ik hoop dat iemand het snapt. Van de week krijgt ze een operatie ga het dan ook nog even navragen als ze toch onder narcose is of ze kunnen kijken hoe het er van binnen uit ziet in de neus.

[ ze heeft haar sonde nu een jaar ]

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoever komt de sonde er links in? Is het nooit links gelukt of voor die tijd wel?

Heeft de kno arts ook goed in haar neusje gekeken? Of er niet een blokkade in zit?
    Weet niet hoelang je dochter een sonde moet maar om het altijd in het zelfde neusgat te doen lijkt mij niet goed. Denk wel dat de neus dan beschadigd van binnen.

Als je dochter blijvend een sonde moet, kun je misschien gaan nadenken over een pegsonde. Die wordt via de buik naar de maag ingebracht. Deze hoeft niet zo vaak verwisselt te worden en met kleren erover heen zie je er niets van.

3. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Pegsonde willen we idd in juli als we bij de ka op controlle gaan gaan voorleggen omdat ze er voorlopig nog niet vanaf is en kan.

In het begin ging het wel maar moeizaam en nu dus helemaal niet meer (december voor t laatst) kno heeft 1x met een cameraatje gekeken maar zag zo geen gekke dingen die vooe blokkades kunnen zorgen.
    Uit mn hoofd stokt die altijd rond de 8/10cm CH06 of 08 maakt ook geen verschil...

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Gek dat de kno arts niets kon vinden.
    Heeft hij via de neus of via de mond gekeken.

Zou dan idd voor een peg gaan

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Via de neus, maar dat was afgl januari..

Ik hoop idd dat we de indicatie voor de peg krijgen! Ook ivm omgang van andere naar dochter.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

De voorkeur is wel om af te wisselen van beide neusgaten.
    Maar lastig als dat niet lukt. Het zou met de anatomie van de neus, keel slokdarm te maken kunnen hebben. Dat zouden ze bij nader inzien kunnen ontdekken.
    Net wat blemma zegt, een pegsonde, geeft veel comfort en is makkelijk in gebruik.
    Waar wordt ze aan geopereerd? Succes.

Deel Deze Pagina