he meiden! Hebben jullie die nieuwe spotjes van SIRE al gezien? Ze gaan over kindermishandeling/misbruik...en ze zijn best heftig! Bij de een zit er een jongetje in de kast en wordt hij geslagen..op de achtergrond hoor je steeds: "ik zie ik zie wat jij niet ziet" Bij de ander zie je een meisje oo bed zitten en hoor je ook "ik zie ik zie wat jij niet ziet" en worden de gordijnen dichtgetrokken en je ziet dat de knoopjes van het shirtje open worden geknoopt... KIPPENVEL! Ik vind het een goede zaak..laat maar zien wat er gebeurt achter de deuren! Het gebeurt vaker dan wij denken! Wat vinden jullie van deze nieuwe aanpak en heftige spotjes? Gister was het op TV, dat ze wel erg heftig zijn! Jammer dat dit soort spotjes nodig zijn..kunnen mensen nou echt niet van hun kinderen af blijven? kus miek
ik heb ze gisteren ook gezien (voor het eerst) En het eerste wat ik dacht: Dit is precies DE reclame die we nodig zijn in Nederland. Het gebeurd nog te vaak, en de nasleep ervan is vaak enorm! Vind het een erg goede reclame, wel heftig, maar goed!
Hey Miek, Ik vind het wel een goede aanpak! Ik krijg wel echt kippenvel van de spotjes en vind het goed dat ze pas 's avonds worden uitgezonden, maar blijkbaar is het nodig! En als het om kindermishandeling gaat kan het mij niet duidelijk genoeg: BLIJF MET JE HANDEN VAN KINDEREN AF! Dat zou voor iedereen doodnormaal moeten zijn toch?!
Ik weet welke spotjes je bedoeld en jah ze zijn heftig maar ze kunnen niet heftig genoeg zijn... Heel misschien dat er hierdoor iemand beter op gaat letten en dat is psies wat ze willen bereiken hiermee, T zelfde geldt voor de spotjes van sire over vuurwerk...hoe heftiger hoe beter en door die reclames vallen er elk jaar opvallend minder slachtoffers... Laten we hopen dat het helpt!
Gelukkig dat jullie het met me eens zijn! Gister werd er namelijk al op TV beweerd dat de spotjes te heftig zijn! Hoe kan zoiets nou te heftig zijn! Laat maar zien wat er gebeurt!
Ik vind het een goed iniatief en dat ze heftig zijn.....kindermishandeling/verwaarlozing/seksueel misbruik is heel heftig en als veel mensen hun ogen sluiten, misschien(heel misschien) openen deze spotjes de ogen.
Ik begrijp gewoonweg niet, dat er mensen zijn die kinderen iets aan kunnen doen. Zo'n hulpeloos wezentje, ongeacht de leeftijd. Kan wel janken als ik weer zoiets in de krant lees. Echt waar, daar zouden ze een straf voor moeten verzinnen.... Ik vind ook dat tbs'ers nooit buiten de deuren mogen komen. Die zitten toch niet voor niets opgesloten.
Tja ze laten ze niet voor niets zien, als ik ik ooit er achter kom dat een kind mishandelt wordt of anders dan zal ik die persoon direct aangeven! Geen twijfel over mogelijk!
heftige reclames word t over gesproken en ja DAT is de bedoeling het is goed dat ze er iets aan proberen te doen vind ik!
denk dat er nog genoeg mensen zijn in de omgeving van dat soort kinderen die het wel weten maar net doen alsof ze niks weten. dit soort spotjes zijn hard maar laat die mensen hun schuldgevoel maar spreken zodat ze kunnen praten want die kinderen durven dat helemaal niet. vind het een hele goede zaak!
Ik vind dat dit soort spotjes niet heftig genoeg kunnen zijn. Ze moeten mensen aan het denken zetten en indruk maken..en dat doen ze, dus helemaal goed die spotjes!
Zal mishien heel raar overkomen maar ik vind deze spotjes dus ondanks de goede bedoelingen belachelijk. zeker dat je je kind dit spotje laat opnemen voor de tv. en mensen die hun kinderen mishandelen veranderen echt niet hoor door zulke spotjes maar worden hier meestal nog meer door aangedreven. IK BEN ZEL OOK ERG TEGEN MISHANDELING DUS BEGRIJP ME NIET VERKEERD. maar met deze spotjes maken ze het alleen maar erger. en vind het heel raar dat ze kinderen hiervoor gebruiken en die ouders van die kinderen snap ik ook niet dat je je kindt zo'n spotje laat opnemen. ze zijn te heftig en dit trekt alleen maar vreemd publiek aan. en weet zeker dat er meerdere mensen er zo over denken in mijn omgeving zegt iedereen dit . laat ze wat anders gebruiken omdit tot halt te roepen maar geen kinderen. liefs mopsje
Ik vind t een beetje kort door de bocht. Je moet toch ook als volwassene weten dat de kinderen die er in voor komen 'gewoon acteurs' zijn?
Bij het lezen ervan springen me tranen al in me ogen dus hopelijk zie ik ze niet teveel. Ik vind het goed dat de spotjes erzijn. Ze kunnen niet schokkend genoeg zijn want als het een normale recalme was hadden we er nu niet over gehad dus hij slaat wel aan onder de mensen.
Dit is geen spotje om mensen te laten stoppen met kindermishandeling want dat zal niet werken(helaas helaas) maar andere mensen(in de omgeving) bewust te maken dat het gebeurt en dat mensen er toch sneller reageren als ze zoiets merken. Ik denk dat er gebruik gemaakt is van computertechnieken want ik kan me niet voorstellen dat ze kinderen dit echt laten ondergaan(zelfs niet voor een reclame-spot)
ik zag TOEVALLIG gisteren heeel laat op tv ook zo'n spotje. ik dacht als er een giro nummer bij staat ga ik NU nog storten! echt verschrikkelijk idd hoe sommige kinderen moeten leven. ook op straat leven er 5000 kinderen. dat kan toch niet! ik zou ze meteen mee naar huis nemen hahahha
Ik vind t opzich goed, alleen als ik mijn 2 oudste dochters toevallig net voor de tv heb, zullen die wel met grote ogen ervoor zitten, hoe laat worden die spotjes uitgezonden dan, vind het eigenlijk niet echt geschikt voor kinder ogen, ook al is de wereld hard en gebeurt het echt, ik praat daar over met mijn kinderen dat er zulke dingen gebeuren maar of ze het moeten ZIEN ?