Iedereen mag ongenegeerd zijn/haar mening geven..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danielle1982, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    heel vervelend idd,
    Mij vragen mensen ook hoelang moet je nog? vast niet meer zo lang, je hebt al zon buik.. uhm nou ben 16 week hahahaha.

Wat ik nog het meest vervelend is, dat mijn beste vriendin (ook zwanger) zegt: je hebt weer allemaal vlekken in je gezicht en je ziet er niet uit maak je niet zo druk steeds ! :(
    Vraag niet om al die vlekken/pukkeltjes in mijn gezicht hoor.. en heb je nog geen last van strepen op je buik, nou dat komt echt wel hoor! wees maar niet bang...

Soms wel moeilijk om dit dan aan je voorbij te laten gaan...

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je hebt een prachtige buik! Lijkt mij gewoon goed hoor voor je termijn, en daarnaast draagt iedereen anders dus is het altijd wel goed.
    Ik begrijp wel dat niet-zwangeren zo'n buik enorm kunnen vinden. Als ik de foto's van mijn vorige zwangerschap bij 37 weken (ik ben nu pas 33 weken) terugkijk dan verbaas ik me er nog steeds over hoe groot mijn buik was. Dat het mogelijk is!
    Maar om dan zo tegen een zwangere vrouw te gaan zeuren over hoe dik haar buik wel niet is...:$:( Ik vind het respectloos.

@Alita: Mijn moeder is ook zo. Altijd bezig met haar gewicht en wil zo onderhand haar ribben kunnen tellen. Mij interesseert dat gewoon niet zo, als er geen rollen over mijn spijkerbroek heen hangen ben ik heel tevreden. Ik heb (als ik niet zwanger ben dan ;)) maat 38, dat is toch hartstikke slank? Maar de blikken die ik krijg als ik op een verjaardagsfeestje heel wat naar binnen stouw :p. Ja hallo, zet dan niet allemaal van die lekkere hapjes op tafel! Of is dat soms voor de sier?

Mijn vorige zwangerschap was ik op het einde ongeveer 30 kilo aangekomen. Ik was echt ENORM. En zelfs deze zwangerschap, waarin ik helemaal niet zo dik geworden ben tot nu toe, blijft ze benadrukken hoe dik ik toen wel niet was. "Goh, je hebt nu niet zo'n dik gezicht als de vorige keer hè?" "De vorige keer was je wel veel breder op je heupen".

Mijn man vermoedt dat ze dat als compliment bedoelt en ik zal vast wel te gevoelig reageren maar ik vind het echt vervelend. Steeds dat terugvallen op hoe dik ik wel niet was. Zeg dan zoiets als "Goh wat zie je er goed uit deze zwangerschap, Rata". Klinkt al heel anders.

Wat heerlijk om even te mogen zeuren :D.

Wat een leuke vriendin zeg. Of maak jij je echt druk en bedoelt ze het lief op een onhandige manier?
    En die strepen komen echt niet bij iedereen! Ik heb helemaal onderaan mijn buik een paar vrijwel onzichtbare kriebeltjes overgehouden aan mijn vorige zwangerschap. Mijn kraamhulp wees me erop. Zelf had ik het niet eens gezien.
    Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar jouw buik, als mensen bij 16 weken al denken dat je op het einde loopt.

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik ben nu 14 weken en heb echt al beetje een buikje en andere zwangere met mij niet. Vinden ze t raar :s
    Ik heb al t een en ander moeten door staan van spugen tot in t ziekenhuis liggen. Zeggen hun oh nou heb nergens last van (gehad).
    En dan met de schop na, nou dat beloofd wat voor de rest van de maanden.
    Hun vinden zwanger zijn zooo leuk maar snappen niet als ik zeg dat ik er tot nog toe niks aan vind. Omdat ik alleen maar ziek ben geweest en MOET eten omdat ik anders weer afval en ik eigenlijk niets wil eten.
    (Gaat nu gelukkig iets beter hoor)

4. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    mijn vriendin bedoelt het waarschijnlijk heel lief, waarom zei denkt dat ik me druk kan maken is omdat we erg verschillen van karkter... ik wil alles goed geregeld hebben wanneer zei best nog wel kan afwachten bijvoorbeeld kdv als we weer moeten gaan werken, ga ik al regelen bekijken en zei zegt genoeg keuze ik zie het vanzelf wel... vandaar dat zei snel vind dat ik me te druk maak terwijl ik het zie als dingen regelend hihi...

Mijn buik vind ik zelf wel meevallen, zou ff bijlage doen...

dit is met 13/3

Bijgevoegde bestanden:

• 002.jpg
      002.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,4 KB
      Weergaven:
      5
  5. Biancah

Biancah Niet meer actief

Mooi buikje toch!
    Ach je vriendin zal t idd goed bedoelen. Ga ik bij de mijne ook maar vanuit. Maar mijn zwangerschap is ook gewoon heel anders dan die van mn vriendinnen en miss is dat bij jou ook zo.
    Voor de geïnteresseerde in mn album staat foto van eergisteren op t strand

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Lekker herkenbaar dit!
    Ik vind het zo gek dat een zwangerschap opeens een vrijbrief is om te vragen naar je leeftijd: "Zwanger? Wat leuk, gefeliciteerd! Hoe oud ben je dan?" Huh?
    En als je een keer een beetje vinnig uit de hoek komt, dan zijn het de hormonen. Tuurlijk, mij hoef je voor de rest niet serieus te nemen hoor, ik ben tenslotte zwanger...

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb dit nog niet zo heftig meegemaakt als sommige meiden. Ik ben nu 28 weken en mn buik daar kan je nu niet meer omheen maar de mensen zeggen tegen mij wel: "zo je krijgt al een aardig buikje" maar dat vat ik gewoon op als een compliment.

Maar goed ik heb dan ook wel het geluk dat ze zeggen dat ik er goed uit zie en geen lullige dingen. Kan me voorstellen dat asl ze dat wel zeggen (bijv. moe/acne) dat dat zeer kwetsend is!

Maar met die opmerkingen over die buiken: gewoon trots zijn! Ook al is je buik zo dik dat je bijna voorover valt er zit een kind in en dat is iets prachtigs!

8. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moest vorige week naar het zh naar de vk.
    en ik dacht van weet je wat ik ga lekker met de bus.
    dus ik stap de bus in en de buschaufeur meteen zoooo das ook overduidelijk dat je niet aan sonja bakker doet.
    dus ik stond echt zo te kijken van pardon. en het enige wat ik kon zeggen was goh behandel je alle klanten zo, verbaast me nu meteen niet echt waarom die bus zo leeg is...

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Nouja wat een rare opmerking joh. Probeer er maar zo min mogelijk van aan te trekken. Misschien wel jaloers ofzo.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat ik pas zei toen een andere zwangere dame zei wat ben jij al dik zeg!......

Bij mij heeft het lekker de ruimte, beter dan in zo'n klein buikje, dan komt zo'n kind er ook maar lelijk fijngeplet uit :D

Was gelijk van haar af, boodschap was wel duidelijk denk ;)

Bekijk het van de zonnige kant, ongegeneerd botte lompe opmerkingen kunnen wij maken dankzij die rothormonen, maar wat is hun excuus????? ;)

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

@jez waar is de 'vind ik leuk' knop? Hihi

12. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Het ergste vind ik denk de opmerkingen die er achter m'n rug om gemaakt worden. Zeg het dan gewoon in m'n gezicht! Grrrrr.

Een goede vriendin van mij had een kleine babyshower voor mij geregeld. Ik woon in het buitenland en ze wilde toch iets speciaals doen, dus met hulp van m'n moeder (die hier op vakantie was) had ze allerlei cadeautjes geregeld, versieringen, roze snacks, echt heel leuk allemaal.

Een van haar cadeautjes was een boek wat ze zelf had samengesteld en laten drukken. Ze had enkele van mijn Nederlandse vriendinnen en familieleden aangeschreven of zij een stukje wilde inleveren voor in het boek. In het stukje moest staan: een babyfoto van hun zelf, een recente foto van hun zelf, een kinderrijmpje of liedje, gok welke naam onze baby zou krijgen, baby advies voor mij en een wens of boodschap voor de baby zodat ze dit later kan terug lezen.

Nou het is echt ontzettend leuk geworden, staan zulke lieve dingen in!

Kom ik er later via via achter dat mijn ene schoonzusje (zus van mijn man) het dus in eerste instantie niet nodig vond om ook iets aan te leveren. Ze vond het belachelijk want "zij had zelf immers ook geen babyshower gehad".
    Dus ze vond het niet nodig om wel iets voor mij/onze baby te doen.

Hoe bedoel je kinderachtig en jaloers?
    Pfff en dan zal ik nog maar zwijgen wat mijn schoonmoeder van dit boek-idee vond en wat ze er uiteindelijk in geschreven heeft :x

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Vertel je maakt me nieuwsgierig!

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja ik ben nu ook wel errug benieuwd!
    Laat die hormonen maar lekker zijn werk doen meid :D

15. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    'Zijn het er niet stiekem 3 ipv 2?' ... 't was er maar ééntje!

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Melissie: ik wilde vorig jaar op het werk ook een babyshower organiseren voor een collegaatje die met verlof ging. Een aaantal vrouwen op onze afdeling (met oudere kids) vond dit in eerste instantie ook niet nodig. Hadden zij vroeger ook niet gehad... Bleek uiteindelijk dat sommigen vinden dat het ongeluk brengt, en de bany eerst gezond ter wereld moet komen voordat je een feestje viert en cadeautjes geeft. Had dus niks met jaloezie te maken.
    Overigens wel grappig, in sommige landen hebben ze alleen babyshowers, en kennen ze het kraambezoek ná de geboorte juist niet.

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Inderdaad!
    Zat laatst bij de kapper, was gezellig samen met mijn moeder gegaan. Dus kapster had eerst mijn moeder in de verf gezet. Kapster zag natuurlijk al dat ik zwanger was en had het klaarblijkelijk aan mijn moeder gevraagd, waarop mijn moeder natuurlijk als trotse oma had verteld dat ik idd zwanger ben! Vervolgens komt ze om mij te knippen. 'Zo goh wat leuk, hoor net van je moeder dat je zwanger bent. Ik; Ja, klopt! :) Dus zij; 'Leuk hoor..... *kijkt bedenkelijk* zegt; 'maar hoe oud bén je dan eigenlijk?!' Dus ik schiet al meteen weer in m'n hormonenstuip :p maar probeer me nog in te houden. Kijk ietwat geïrriteerd terug, en zeg; 23...' Zij; Ohhw, okee. Maar Uhmm, Woon je wel samen dan?! Of woon je nog thuis...' :$ *Wauuuw* Dus ik ietwat pinnig; 'Nou, ben al 5 jaar samen met de vader van ons kind, en woon inmiddels al 4 jaar samen!' :(
    Kapster merkt mijn irritatie op, en zegt lichtelijk klungelig; 'oohh oké, ja denk vraag het maar want ja, je weet het niet hè tegenwoordig...'
    Uhmm pardon, wát weet je niet tegenwoordig!? Hoe je je neus niet in andermans zaken moet steken. Je je klanten niet aan een kruisverhoor over leeftijd en leefsituatie hoort te onderwerpen omdat dat misschien niet erg netjes is als je iemand niet kent? ;)

Sinds ik zwanger ben, heb ik dit soort dingen al zó vaak meegemaakt dat ik er gewoon kriebelig van word ;) Ja, ik zie er misschien iets jonger uit? Geen idee eigenlijk :( Maar ben 23 hoor, geen 15...

18. Biancah

Biancah Niet meer actief

Als ik verhalen van vroeger mag geloven was tussen 19 en 22 normale leeftijd on zwanger te raken dus waar ze tegenwoordig moeilijk over doen?
    Ik kreeg juist vaak te horen, en? Wanneer begin jij nou eens serieus te worden? En ga je eens denken aan kindjes. Straks is t te laat. En dan was ik dus 23. Inmiddels 26 en zwanger hoor.

19. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Dat was inderdaad vroeger heel erg normaal. Maar tegenwoordig schijnt iedereen overal maar een mening over te hebben. Die is te jong, die is te oud.. Laat iedereen dat toch lekker zelf bepalen denk ik dan.. maar goed ;)

20. Metire

Metire Niet meer actief

dat heb ik serieus ook bij de kapper gehad, precies zo! ik was toen 21, nu 22 en zij zei me ook echt nog gedag met: 'nou sterkte hè met alles' toen werd ik er woest van (met hormonen) nu kan ik er wel om lachen.. haha

Deel Deze Pagina