schijnzwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mayby, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb hier wel eens wat gelezen op de site maar kan het niet vinden en ben er wel heel erg nieuwsgierig naar:
    Want voel je dan bijv ook de baby schoppen en krijg je een dikke buik?
    liefs

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    volgens mijn dokter ken schijnzwanger niet

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Als je schijnzwanger bent dan voel je zowiezo geen baby schoppen, want die is er niet :)

Echte schijnzwangerschap is erg zeldzaam.

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn moeder was schijnzwanger voordat ze zwanger raakte van mij.

Je hormonen slaan op hol.

Mijn moeder haar test (in die tijd deed je dat nog bij de huisarts zelf kopen was heel duur) was positief...dokter feliciteerde haar zij ging blij naar huis.
    Ze werd misselijk...doodziek gewoon echt alles wat bij een normale zwangerschap hoort.
    Tot de eerste afspraak bij de VK...er was geen teken van een baby :( Nou dat is natuurlijk schrikken.

Ze kreeg toen medicijnen om haar hormoonhuishouden weer goed te krijgen. Ze is uiteindelijk pas 2 jaar later weer zwanger geraakt van mij.

Het schijnt dus wel te kunnen....het lijkt me echt vreselijk!

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    schijnzwanger ? nog nooit van gehoord

wel van een windei zal mar zeggen dat heb ik gehad positest maar geen baby pas bij de ehco kwam ik erachter

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn moeder is ook schijnzwanger geweest. Ze werd ook dik en alles. Heeft zo'n 6 maanden geduurd.

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik ken het niet bij mensen, maar wel bij paarden. Dat gaat zo ver dat ze echt een hele dikke buik krijgen, zelfs melk in de uiers en al, alleen is er geen veulen.. heel apart..

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    appart zeg schijnzwanger zijn
    maar op de echo die je krijgt bij de 12 weken hebben ze dat dan toch door of niet :oops:

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

die echo is nog niet zo heel lang hoor mijn moeder kreeg met mij ook een echo

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ken een meisje dat ook schijnzwanger was, ze kreeg ook echt een dikke buik.. Echt gek idee :(

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    sorry had ut ff niet door

12. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ja weet je wat het is ik had het er met een vriendin over maar voel je dan schopjes enz,, want ik vind dat hier zo weinig over bekend is! maar toch wil ik hier meer over weten!
    Een oud collega van mij zei dat als je zo graag zwanger wilt worden en het niet lukt dat je zo erg op een baby hoopt dat je schijnzwanger kan worden! Maar inderdaad het is heeel erg als dit je overkomt liefs thanks voor de antwoorden

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    honden en katten hebben het wel. maar tegenwoordig komt het niet meer vaak voor bij vrouwen. omdat je vaak al met 9 of 12 weken een echo krijgt. dus ze komen nooit tot de periode (rond de 20 weken) dat ze normaal gesproken schopjes moeten voelen... als het nog voorkomt word dit ontdekt bij de 12 weken echo en krijg je idd medicijnen om je hormonen weer normaal te laten draaien

14. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Bij een schijnzwngerschap krijg je veel symptomen maar de test kan dan nooit positef zijn!
    Ddebby: dan is je moeder toen denk ik wel echt eventjes zwanger geweest, maar is het al zo snel misgegaan dat er niks meer te zien was..
    Bij mn 2e mk had ik maar een kleine week positieve testen, dus als je dan idd 1 test doet en pas paar weekjes later echo hebt, is er niks meer te zien omdat het al zo snel mis was

Liefs
    Syl

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Maybe: maar waarom wil je dit weten?

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, dat bestaat.

je krijgt melkproductie en je kan zelfs melk gaan lekken.

17. Niet meer actief

Wauw, wat apart zeg! Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, wat vreemd.
    Komt dit dan puur omdat de vrouw het zó graag wil dat ze het zelf gaat geloven?

Maar een positieve test kan dan toch nooit? Want je hebt nou eenmaal geen HCG aangemaakt toch?

18. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Het is puur het willen weten ik weet er zo weinig over en ik wil mijn brain een beetje vergroten! ik vind het een heel interessant onderwerp!
    Het komt zo weinig voor! xxx

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ik heb het ook gehoord hoor en je kan dus wel dit hormoon aanmaken en dus 'schijnzwanger' zijn, dan ben je er heeeeeel erg mee bezig en maakt je lichaam op een gegeven moment dit hormoon aan. maar zoals meerdere het hier al aangeven komt men er nu, sneller achter dat het een schijnzwangerschap is, ivm termijnecho.
    meer weet ik er ook niet van hoor maar weet wel dat dit wel degelijk op die manier kan.

gr saskia

20. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Mijn moeder is zo'n 30 jaar geleden ook schijnzwanger geweest ongeveer 6 maanden na een vroeggeboorte waarbij het kindje is gestorven. Toen waren zwangerschapstesten nog niet zo betrouwbaar (en moest je tot 2 wk overtijd wachten). De dokter heeft haar toen ook gefeliciteerd. Allerlei symptomen. Maar haar hormoonhuishouding bleek dus ook flink in de war.

Deel Deze Pagina