Iedereen vraagt of ik zwanger ben...

Discussie in 'De lounge' gestart door Carlien, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Heel herkenbaar. Hier ook hoor. Hoe lang moet je nog.
    Jeetje hey, mag ik ook even ontzwangeren.
    Ik zeg gewoon nee. En draai me om en loop weg.

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Wat vreselijk dat mensen dat vragen..

Heb het eens op mijn werk gehad.
    Ik zat aan de clomid, omdat het zwanger worden niet lukte.
    Daardoor ben ik 12 kilo aangekomen, en kreeg ik dus echt zo'n zwangerschapsbuikje door de hormonen.
    Toen werd me ook gevraagd, terwijl iedereen het kon horen: ben je zwanger... Dit stak me zo, en voor ik het wist zei ik erg boos: nee dat lukt niet ! En daardoor zit ik nu aan de hormonen ! Die vrouw zei dat ze wel door de grond kon zakken. Nou anders ik wel ! Was al de zoveelste opmerking en ben daarna in huilen uitgebarsten. (uit zicht van iedereen)

Ook een collega (met zelf een behoorlijke vetrol) zei tegen me: zooo ben je zwanger ? Waarop ik snerend zei: Als ik zwanger ben, moet jij zeker allang bevallen met die pens van je..

Hihi, niet aardig, maar als mensen je zo vaak vragen of je zwanger bent, terwijl dit niet 'vanzelf' gaat, is het erg moeilijk om daar nog normaal op te reageren op een gegeven moment.

3. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ze heeft trouwens nooit meer gevraagd of ik zwanger ben :p ;)

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik kan me voorstellen dat mensen DENKEN dat je zwanger bent, maar dat ze het lef hebben om het te vragen vind ik nogal onbeschoft.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je kunt ze recht voor z'n raap zeggen dat het een ontactvolle vraag is en zelfs kwetsend, gezien je NIET zwanger bent.
    Dan denken ze misschien de volgende keer na als ze überhaupt aan een vrouw vragen of ze zwanger is.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn buurman was trouwens ook heel tactloos toen hij op kraamvisite kwam. Wijzend op mijn buik zei hij: Je was toch bevallen? ;)

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis

In principe zeg ik dit dus ook als het voorkomt alleen net iets directer.
    Zij: ben je zwanger?
    ik: noem je me nu werkelijk waar dik recht in mijn gezicht?? (mag je best hard zeggen qua volume zodat de omgeving het ook meekrijgt)
    zij:.......................stil..............
    ik: genieten!!!!!

Mijn zoontje is nu 2 en ik krijg dat buikje gewoon niet weg. We zijn nu alweer een jaar bezig voor een tweede wat maar niet wil lukken. Mensen vinden het inderdaad tijd worden en ik heb ook nog een slappe buikspieren (ook al voor zwangerschap).
    Het enige dat ik je kan meegeven is hou de eer aan jezelf en probeer er voor jezelf humor in te vinden. Klinkt misschien beetje raar, maar die mensen verander je toch nooit. Dan kun je beter een reactie terug geven waardoor zij stilvallen en jij moet lachen om hun dan weer. Hou je er tenminste nog een lach aan over.

Maar hoe dan ook, ik begrijp je heel goed en het is inderdaad heel vervelend.

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou ja zeg....................:(:(:(:(:(:(

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    "nee ik ben niet zwanger. Bedankt dat je me er even op wijst dat ik een dikke buik heb."

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik had gezegd: 'nee, ik heb 9mnd geleden een kind gebaard. Wat is jouw excuus?'

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Deze is herkenbaar, zo zij mijn vriendin "als ik zo'n buik zou houden na mijn bevalling, zou ik me serieus aan een loopband vast laten binden". Je begrijpt dat dat nu niet meer mijn vriendin is :p

Ts. Ik zou gewoon uitspreken wat zo'n opmerking met je doet. Ik zou zeggen ik ben niet zwanger en vind het een ongepast om dit op basis van mijn lichaam te vragen.

Ik heb ook nog wel iets een buikje. Ik draag eigenlijk altijd corrigerend ondergoed en wat hogere broeken. Nog nooit de vraag gehad of ik zwanger was. Kleding kan veel met je lichaam doen! In ieder geval de lichaamsdelen waar je minder trots op bent verhullen en waar je wel trots op bent, benadrukken!

12. Babbs

Babbs Niet meer actief

Alleen de vraag: "ben je zwanger" vind ik niet kwetsend als mensen het echt uit interesse vragen en daar geen lompe opmerkingen of iets dergelijks bij plaatsten. Alleen als je niet zwanger bent kun je dat zelf als kwetsend opvatten. Ik zelf zou het nooit aan iemand vragen (tenzij ik al zeker zou weten dat het zo was). Echter er zijn veel mensen die het hart op de tong hebben liggen of dit express vragen om iemand te kwetsen.

Kom op meid, gewoon gezond eten, lekker bewegen en kleding kan ook een hoop doen. En laat de mensen maar kletsen, daar kun je toch niets aan doen.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Ag meid !

ik ken dat iedere x weer ! zo ben je alweer zwanger nee!
    Ik ben gewoon dik! Zucht
    ik zet ze echt op hun punt dat als.het zo zou zijn dat ik het zelf kom vertellen

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    het grappige is dat ik DIT dus nog meer kwetsend vind, hoezo gezond eten, lekker bewegen, wie zegt dat T.S dat niet doet:(:( en zo zie je maar dat elke opmerking weer op een bepaalde manier opgevat kan worden:)

15. Babbs

Babbs Niet meer actief

Precies het is soms maar wat je er zelf van maakt...:)

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als ik het zou denken van iemand dat iemand zwanger is, zou ik het niet vragen voor het geval het niet zo is...en diegene het persoonlijk op zal vatten.

Als je een positieve test hebt gehad, ben je misschien wel echt zwanger?
    Heb voor de rest geen foto gezien en heb alleen pagina 1 gelezen.

Bij I didnt know i was pregnant zie je ook van dat soort dingen dat ze zeggen gewoon een menstruatie te hebben gehad, maar dit niet een echte menstruatie was. Je weet maar nooit:p

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Och als ik iedere keer zwanger zou zijn als het me gevraagd was had ik nu wel 40 kinderen denk ik. Hier in France heb je ook voorrang als je zwanger bent ... mag je voor bij e kassa en zo ... laatst ook weer iemand die dacht dat ik zwanger was ... en ja ik heb er misbruik van gemaakt want ik moest me toch plassen dus ... ach ik vind het nooit zo'n probleem ik geef altijd aan (mits die ene keer dus!) dat ik niet zwanger ben en dat ik wel wacht op mijn beurt.

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat is daar nou onbeschoft aan?! Leuk als het wel zo is en niemand zegt wat:s

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

ZUCHT zoooo herkenbaar! Al ben ik nu wel zwanger.
    echt heel vervelend he! mijn buikje is altijd wat gebleven na de keizersnee.

Ik zei dan vaak ''niet dat ik weet?? maar miss weet jij meer???''
    Of '' nou ik zou net hetzelfde aan je vragen gezien je buikomvang''.....

Dan zijn ze gelijk stil!

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

wat daar nou onbeschoft aan is???
    serieus????

en stel dat het niet lukt.....
    vind het nogal kwetsend als het niet (gelijk) lukt en ze stellen je die vraag.

Daar buiten vind ik het gewoon een onbeschofte vraag idd..

ik vraag toch ook niet aan mensen met minder haar of ze kanker hebben (gehad??)
    Of als iemand heel dik is '' eet jij teveel ofzo?''

Deel Deze Pagina