Ja, maar de zwangerschap is 'iets leuks'. Niet te vergelijken met vragen aan iemand of die een ziekte heeft Beetje rare vergelijking.. Ik vind de reacties hier een beetje overdreven eerlijk gezegd, nee het is totaal niet leuk als je niet zwanger bent en het 10x op een dag gevraagd wordt omdat je een buikje hebt.. En snap dan ook best dat je dan niet meer aardig blijft. Maar mag niemand dan ooit vragen of je zwanger bent? Ook niet als je echt zwanger bent? Is toch ook niet leuk dat niemand je zwangerschap erkend als je wel echt zwanger bent en niemand het durft te vragen aan je.
Nou, zoals gezegd: ik wil het graag zelf vertellen als ik zwanger ben. Het is toch ook niet leuk als je het op een leuke manier wilde gaan vertellen ofzo en iemand zegt: 'ben je zwanger?!'. Dan is het: 'eh... ja.' Weg leuke moment
Ik had laatst met een paar vriendinnen een party, die vrouw had een buik van zo 7maand zwanger. Niet dus, ze had niet eens een baarmoeder meer.... Ze had overigens wel al 5 kids.
Je kunt ook gaan zeggen nee dit is allemaal Holland wel vaat , en betaald. Deze tip kreeg ik van mijn s moeder om te gebruiken als we binnen kort in baby zaken lopen, om wat te kopen vor neefje / nichtje . Zie er erg tegen op nog steeds . Buik zakt wel weer iets. Verder nog geen tips meis .
Wat vervelend zeg! Maar als je inderdaad al afgevallen was en ineens weer aangekomen bent, is het toch niet heel vreemd dat mensen dat vragen? Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vervelend is! Ik zou gewoon uitleggen hoe of wat, of is een aangepaste versie, en zeggen dat je het erg rot vind dit te horen. Ik vind je er overigens niet zwanger uitzien, maar ik zie pas bij heel overduidelijke toeters dat iemand zwanger is, of bij bepaalde soorte (harde/ronde) buiken. Tot dat stadium weet ik nooit of iemand zwanger is, of dat het gewoon bij haar lichaam hoort.
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat dit voor ook maar één van de aanwezigen een situatie om te 'genieten' is. Niet voor jou, want de vraag is best pijnlijk. (Anders was je reactie vast niet zo geforceerd assertief) Niet voor de vraagsteller, want een vraag als deze is zelden bedoeld om je te kwetsen. (Ik heb zelf ooit eens - met de beste bedoelingen - de plank misgeslagen. Ik kon wel door de grond gaan, en had enorme spijt dat ik deze genante situatie gecreëerd had.) En niet voor de omgeving, want die weten vaak ook niet of en hoe ze hierop moeten reageren. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één toeschouwer is die zegt 'Whahaha, goeie!' Hooguit medelijden voor jullie allebei... Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd...?
Tuurlijk is het iets leuks! maar tis niet leuk als je NIET zwanger bent , vooral heel graag zwanger wilt zijn etc etc.... en als dan mensen gaan vragen of je zwanger bent... en nee tis niet te vergelijken met een ziekte , maar ik bedoel dat juist de vraagstelling opzichzelf best wel bot/on nadenkend over kan komen.........
Het is iets heel erg leuks... Maarr.. als je bij een dorpsfeestje een 7 upje drinkt en een of andere lompe boer over het volledige terras gilt nou.. hoe ver ben oe, en de volgende lompe boer het lef heeft om publiekelijk te feliciteren, terwijl je het tegen nog tegen niemand hebt gezegt, en dat ook nog niet wil tot na de eerste echo is het niet echt leuk. Vooral niet in een dorpje met weinig inwoners, en de gemiddelde bewoner een wandelende dorpskrant..
@ella: Amen.... krijg vaak zat de vraag of ik zwanger ben... Ben best wat aangekomen door de medicatie die ik moet gebruiken voor mijn ICSI pogingen... Erug kwetsend als ze dan vragen o je bent vast zwanger... Terwijl het al jaren niet lukt.
Het is gewoon kwetsend als mensen zo direct zijn. Vorig jaar ben ik ook "iets" aangekomen, en ik krijg altijd alleen een buik. Wildvreemde vroegen me of ik zwanger was? (Ik was hier niet mee bezig..) Het enige wat ik steeds dacht; goh ik ben dus gewoon dik... Ik zei gewoon; nee hoor dit is allemaal van mezelf. niet echt pakkend, maar ik was gewoon gekwetst.
Helaas herkenbaar. had het gisteravond op een verjaardag nog. Had een hele avond roseetjes zitten drinken ( nou ja een stuk of 3 ) VOOR haar neus en toen we naar huis gingen zei ze ineens; ik durf het niet goed te vragen, maar verwacht je een tweede ? UH Nee... Maar ik heb het wel vaker. Heb een vrij holle rug ben verder niet echt dik, maar wel wat meer buik sinds de bevalling. Gemiddeld 1 x per 3 mnd vraagt wel iemand of ik zwanger ben. Vind het ook heel irritant, maar ja... weinig aan te doen vrees ik. Zeg tegenwoordig; " nee hoor, maar ik schijn een dikke buik te hebben" mensen vinden het vaak zelf ook vervelend als blijkt dat het niet zo is.
ik krijg deze vraag wekelijks. ik ben voor de rest normaal,maar mijn buik is bol gebleven.ik sport 3keer per week. het lijkt allemaal niks uit te maken. ik moet nog wel naar de arts om er naar te laten kijken op advies van de sportschool
ja herkenbaar ik ben zelfs een keer uit de rij op de airport gehaald omdat ik zwanger was een een speciaal formulier moest invullen, duh i'm not pregant ze geloofden me niet.. Ik heb echter wel een grote diastase, inmiddels een stuk minder (veel oefeningen en sporten e.d.) maar nog steeds wel wat last van.. Mijn buik was ook giga (150 cm rond op navelhoogte op de dag van bevalling, 38 weken ben ingeleid vanwege grootte) zouden ze niet denken dat je zwanger bent juist omdat je wijdere dingen draagt ofzo?
Ik liep met manlief en zoontje van anderhalve week in de winkel, komen we een kennis van mijn man tegen die verbaasd uitriep dat hij had verwacht dat onze zoon inmiddels wel kon lopen . De oudste was op het kdv. Man antwoordt trots dat dit de tweede zoon is waarop die kennis naar mijn buik kijkt en verbaasd uitroept "wow en er komt er NOG één??" Echt ik kwam niet meer bij.