Vraagje over de Blije doos...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik heb laatst de Zwangerschapsdoos opgehaald, leuk hoor....

Nu hoorde ik alleen laatst dat de babydoos die je krijgt na de bevalling wordt langsgebracht door een consulente?? Betekent dit dat er iemand bij je thuis komt die tegelijkertijd allerlei dingen komt verkopen (verzekeringen, babyspullen, et cetera...)? :(

Want dan zeg ik dit liever af...weet iemand dit uit ervaring?

Groetjes,
    Meryl

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    ja ze komen inderdada langs om dingen aan te smeren. Ik ben trouwens na het aanvragen bij de eerste (bij de zwangerschappen erna maar niet meer gedaan) steeds telefonisch lastiggevallen om spullen ana te smeren erg vervelend! Zelfs toen we in het telefoonboek stonden onder de naam van mijn man en ik het op mijn meisjesnaam had aangevraagd.

3. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Ja ze komen zonder het je te melden,Bij je langs.
    Terwijl ik er nog helemaal niet aan toe was.
    Maar ik heb toen al eerder 1 met de post gehad omdat volgens de brief niemand zo dicht bij mij in het dorp woont.maar helaas er kwam toch iemand.
    Nu doen wij ook niet meer aan die babydoos.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, mijn ouders zullen dat niet leuk vinden! Ik heb hun gegevens opgevraagd (vinden ze normaal niet erg met foldertjes ofzo) aangezien wij niet in NL wonen.

Hoe kregen jullie trouwens een uitnodiging voor de doos op te halen? Via de mail of via de post?

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Oei..heeft iemand een idee hoe je de 2e doos kan annuleren? Ik heb hier echt geen zin in...vooral niet net na mijn bevalling!

Op zich wel weer te bedenken dat er een bepaalde 'catch' aan dit soort dingen zit..voor niets gaat de zon op ;)

@ Gentle: ik kreeg een coupon met de post om de doos bij de Etos op te halen.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    nee de babydoos van de prenatal kan je ophalen... die van de de etos word doo felicitas gebracht ;)

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

De blije doos werd hier gebracht.
    De tweede als het goed is na de bevalling. Heb tot nu toe nog geen last gehad van telefoontjes. Hopen dat dat zo blijft.
    Maar ik heb eigenlijk ook geen zin in bezoek van zo'n consulente na de bevalling. Denk dat ik dan ook af ga zeggen.

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ow komt er zo dame bij je thuis. ik heb toevallig vandaag de bon om af te halen gekregen die van de etos. maar stel dat ik hem niet ophaal dan komt er toch ook geen vrouw bij me langs voor de 2e doos?

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    \

IK heb laatst de doos van de etos opgestuurd gekregen. Zat een brief bij dat ik hem niet opgehaald had dat hij daarom opgestuurd is geworden. Alleen kan me niet herinneren dat ik bericht heb gehad, dus zal wel een foutje daar zijn.
    Dus de eerste doos komt evengoed.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier duurde het ruim 4 maanden voordat er iemand langskwam (is van jongegezinnen, Felicitas) Dus hier was het niet direct na de bevalling hoor, zou ik ook niet op hebben zitten wachten.

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ow hihi
    nou dan bel ik wel keurig op dat ik niet gediend ben van een dame bij me thuis hahaha

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier na ruim 4 maanden nog niemand gezien van Felicitas (etos) en baby-doos van Prenatal zelf opgehaald!

13. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ze bellen je als het goed is ook om een afspraak te maken om langs te komen.
    Dan kan je aangeven dat je er liever van afzie.
    Ik heb haar laten komen.. en niks gekocht.

Liefs Jazzie

14. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb de doos van felicitas aangevraagd en die van de prenetal maar van beide
    nog niks gehoord. Denken jullie dat ik hem nog een keer moet aanvragen of zal ik
    vanzelf wel bericht krijgen?

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Die van prenetal krijg je pas een mailtje dat je hem op mag halen als je 7 maanden bent. Dus moet je nog even wachten. De doos is trouwens echt de moeite waard vond ik.
    die van felicias was van de etos? Die had ik als eerste gekregen net na de 3 maand. Dus die kan je nog weleens gaannavragen. Die van de kruidvat mag je ook vrij laat pas ophalen.

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De BLIJE DOOS WORDT NIET GEBRACHT (DIT IS DE DOOS VAN PRENATAL!)

In de zevende zwangerschapsmaand ontvang je een uitnodiging voor het ophalen van de blije doos. Als je baby 3 maanden oud is, krijg je de uitnodiging voor de baby doos. Beide dozen kun je ophalen bij de Prénatal winkel bij jou in de buurt.

DE ETOS/FELICITASDOOS WORD GEBRACHT:
    Na je bevalling neemt een hostess van Felicitas telefonisch contact met je op om een afspraak te maken. Zij bezoekt je thuis om jou persoonlijk de BabyKadoos te overhandigen.

17. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik merk dat ik er nu echt niets meer van snap...klinkt misschien heel suf :oops:
    Ook lees ik boven van de ervaringen af dat het toch niet bij iedereen hetzelfde gaat volgens mij..misschien verschilt het weer per regio?

Maar je hebt dus 2 Blije Dozen (blije doos & babydoos)...en ook nog eens apart Felicias kadoos? Als ik in ieder geval de 2 links rechts onderaan aanklik zie ik vier verschillende dozen? Now you lost me....(ben dan ook niet zo scherp meer de laatste tijd :) )

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je hebt meerdere dozen:

De Prentaldozen:
    De blije doos mag je ophalen als je 6/7 maanden zwanger bent.
    De Babydoos mag je ophalen 3 maanden na je bevalling

De Etosdozen ookwel Felicitas dozen genoemd:
    De ene doos mag je in je zwangerschap ophalen, de andere wordt na de bevalling thuis gebracht door een dame.

Als je niet op tijd bent met ophalen worden de zwangerschapsdozen soms thuis gestuurd...

snap je het?

19. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Wow..bedankt voor de opheldering Noatje :)

Wat een hoop cadeaus!!

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb de babydoos van etos geannuleerd via email omdat ik geen zin heb in bezoek van felicitas.
    heb ook netjes bevestiging ontvangen dat doos geannuleerd is.

Deel Deze Pagina