zorgen over figuur na de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kossie, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kossie

kossie Lid

12 jan 2009
    33
    0
    0
    Manager
    N-H
    Hallo!

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en mn buikje begint flink te groeien. Ik ben nu 5 kilo aangekomen maar heb het gevoel dat alles 'vet' erbij is.
    Ik heb best moeite ermee om aan te komen ook al weet ik dat dat hoort bij een zwangerschap.

Verder maak ik me zorgen over hoe ik eruit zie als ik net bevallen ben. soms zie ik moeders waarvan ik denk dat ze zwanger zijn maar ze zijn dan net bevallen.

zijn er meer mensen die zich zorgen maken of zich ongemakkelijk voelen :oops: met het dikker worden ?

groetjes marjolein

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee ik vindt het geweldig dat mijn buik begint te groeien en dat ik er lekker mee mag showen. en na de zwangerschap zie ik wel weer.ik weet dat mijn man mij altijd mooi zal vinden ook al ben ik dan een paar kilos zwaarder en heb ik een minder strak buikje.
    nee ik maak mij er niet druk om ik wil nu alleen genieten van mijn zwangerschap.
    en niet druk maken hahaha

liefs

3. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Hoi Marjolein

Ik ben bijna 19 weken zwanger en let er wel bewust op dat ik niet maar ga zitten eten als excuus dat je voor twee mag gaan eten. Sommige vrouwen gaan opeens zitten te bunkeren, maar dat begrijp ik niet zo goed. Ik denk maar zo alles wat er extra aankomt, moet er ook weer af. Verder geniet ik wel erg van me zwangerschap en dat je nu echt ziet dat ik een buik begin te krijgen. Ik denk dat je gewoon moet genieten van het dikker worden en maar zo denken dat het de kleine is. 5 kilo is toch niet veel. Gewoon gezond eten en dan komt en het na de zwangerschap wel weer goed hoor!!

4. kossie

kossie Lid

12 jan 2009
    33
    0
    0
    Manager
    N-H
    Nee bunkeren zou ik ook niet zo snel doen, al heb ik wel meer honger, ik zorg in ieder geval dat ik alles eet wat ik nodig heb.
    Zorgen maken is inderdaad niet wat ik zou moeten doen maarja...

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee hoor, maak me dot keer totaal niet druk erover!
    Tuurlijk ga ik me niet onnodig vol zitten proppen en let wel op dat ik gezond eet.
    MAar ik weet gewoon dat ik weer veel aan zal komen, zit op t zelfde schema als bij Eva
    EN toen ben ik 18 kg aangekomen!

Maar nog geen jaar nadat Eva geboren is, woog ik minder als voor de zwangerschap.
    Dus ik weet dat ik t er weer af krijg;)

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik let dit keer wel meer op, bij mijn eerste ben ik 20 aangekomen en kreeg het er moelijk weer af. pas na 2 jaar zat ik ruim onder mijn start gewicht. nu begon ik dus al 10 kilo lichter dan de vorige keer maar heb dr al ruim 6 bij en ben bijna op de helft. tis allemaal van het begin want kom nu al 2 mnd niks meer aan en groei wel. heb toen ook veel gegeten omdat ik echt honger had. maar blijf dr wel op letten hoor en haal expres geen chocolade ed in huis en zorg dat ik zoveel mogleijk smiddags warm eet.

het verschilt per zwangerschap volgens mij want mijn schoonzusje bijv die kwam bi jde eerste 30 aan bij de tweede haast niks en de derde ook weer iets meer son 20 en bij de vierde weer 30 terwijl die echt neit veel eet.en van dr eigen een mager scharminkeltje is. nu heeft ze nog echt een zwanger hangbuikje na dr bevaling in jan maar goed zijn dan ook 4 uitgekomen dusn iet zo verwonderlijk dan heb je geen tijd in het begin voor sport ed.

7. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

ja ik herken het gevoel

ben zelf altijde heel mager geweest en om eerlijk te zijn zelfs een beetje p het extreme af
    en was daar hel trots op
    zeker de eerrste maanden heb ik het er heel moeilijk mee gehad
    pas op, ben blij dat ik zwanger ben
    maar al die extra kilo's en je eigen zo vlug en veel zien veranderen op zo'n korte tijd is niet eenvoudig geweest
    het heeft me veelmoiete gekost en heb ook veel geruststelling nodig gehad van mijn vriend om mezelf te aanvaarden zoals ik nu ben

maar geloof me, na een tijdje wordt het makkelijker, als je wat verder in de zwangerschap zit en je echt je kindje kunt voelen bewegen maakt dat veel goed

ik heb wel enn paar tips voor je om jezelf wat beter te voelen (bij mij werkten ze, mss bij jou ook?)
    - als ik er echt mee inzit ga ik even wandelen (nu niet meer omwilee bvan me gezondehid)
    - ik sta zowel smorgens ls avonds op de weegschaal en hgou bij hoeveel ik bijkom, en als ik bijkomp weet ik dat het door het kindje is (dat doet er veel toe voor mij, wetende dat het daaraan ligt en niet aan mij ;) )
    -als ik eet, zorg ik dat ik veek water drink, ik eet veel ffruit en probeer zo gezond mogelij te eten zodat, als ik bijkom, het door goede voedingsmiddelen is, ik snoep ook niet meer
    ik ben tot anmijn 24 weken 7 kg bijgekomen
    nu ben ik 31 weken en is er sinds 24 weken slchts 1 kg bijgekomen
    - en als ik echt in de put zit ga ik gewoon gaan slapen
    -soms is het ook goed van eens het huis uit te gaan en je te ontspannen

8. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik vond het ook heel moeilijk om aan te komen. Gewicht is voor mij altijd een punt geweest!
    Ik was voor mijn eerste zwschap 20 kilo afgevallen (en met mijn zw schap ruim 20 kilo aangekomen). Heb heel vee last gehad van mijn maag en kon dus echt heel weinig eten dus daaraan heeft het niet gelegen dat ik zo zwaar ben geworden.
    Je hebt dit nu niet compleet in de hand. Constant wegen zou ik pers niet doen. Iedere week een keert was voor mij genoeg om niet in de stress te raken. Na mijn bevalling heeft het 1 JAAR!! geduurd voor ik weer in model was. Dat heb ik heel moeilijk gevonden maar ik heb het uiteindelijk geaccepteerd, in combi met een man die me gewoon heel mooi vind zoals ik eruit zie. Daarnaast....als ik naar mijn oudste kijk dan maakt hij dit ongemak ook helemaal ongedaan omdat hij me zo kostbaar is. Na de geboorte van zo'n kleintje kun je ook eigenlijk niet verwachten dat je lijf precies hetzelfde is als het was.
    Sterkte iig, het valt zeker neit mee om hier goed mee om te gaan

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand die er toch wel mee inzit hoe ik eruit zal zien na de bevalling. Ik geniet enorm van het zwanger zijn maar toch heb ik het er af en toe moeilijk mee. Eerst en vooral ben ik niet gepland zwanger geworden waardoor ik het gevoel heb dat ik een emotionele stap te kort gezet heb (het kindje is superwelgekomen). Daarnaast ben ik altijd zeer slank geweest en zeker rond mijn buik, dat was mijn trots. Nu zie je duidelijk dat ik zwanger ben en soms heb ik het er echt wel moeilijk mee. Ik zeg dan op zo'n momenten 'loop jij weer met je dikke koe de straat op'. Vriendlief vind mij helemaal niet dik en ook van vele mensen in de nauwe omgeving hoor ik dat ik helemaal nog niet dik ben, gewoon vooraan een buikje, want volgens hen is het van achteren zelf helemaal niet te zien. Ik probeer mij aan die dingen op te trekken. Tot nu toe ben ik 3kg aangekomen en ruim 26 weken zwanger, en om eerlijk te zijn ik ben er wel trots op. Alle extra kg die je bijkomt moet je natuurlijik ook weer kwijt na de bevalling. Nu probeer ik gewoon van mijn zwangerschap te genieten en na de bevalling dan zie ik wel weer. stiekem hoop ik dat ik vlug mijn oude figuur terug heb, maar ik vrees dat het ijdele hoop is!

Liefs Stephanie

10. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Met goed opletten wat eten betreft. Was ik toch 30kg aangekomen.
    Echt geen lolletje en ... figuur ... wat is dat. Ik ben vormloos laat maar zeggen.
    Ik ben ook een kortje, dus je ziet het snel.
    Oke. Het is nog geen 6 maanden geleden dat ik bevallen ben van een gezonde zoon en ik ben nu ook weer zwanger.
    Maar 30 kg aankomen ... pfff. Niet geinig.

11. kossie

kossie Lid

12 jan 2009
    33
    0
    0
    Manager
    N-H
    wat fijn al die reacties!
    ben in ieder geval blij dat meer mensen het hebben,
    je kindje maakt natuurlijk wel heel veel goed als het geboren is. Ik ga gewoon van het ergste uit dan kan het alleen maar mee vallen :D

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben bij de eerste 27 kilo aangekomen (dat is bijna de helft van mijn eigen gewicht, weeg normaal 60 kg). Mijn lichaam reageert kennelijk zo op een zwangerschap want ook nu ga ik weer die richting op. Ik eet gezond, snoep niet te veel en beweeg elke dag door 10 km naar mijn werk te fietsen.

Maak je er niet te druk om. Ik heb het er allemaal afgekregen zonder er moeite voor te hoeven doen. Het is er met een reden aangekomen (zwangerschap) en als die reden er niet meer is zal je lichaam naw weer worden zoals het was. Het heeft bij mij ongeveer 7 maanden geduurd voordat ik weer op gewicht was.

Enne trots zijn op weinig aankomen vind ik niet zo aardig klinken tegenover mensen die wel veel aankomen. Zoals ik al aangaf ieder lichaam reageert anders op een zwangerschap. Als je weinig aankomt is dat hartstikke fijn, maar dat is geen verdienste van jezelf waar je naar mijn oordeel trots op mag zijn.

Pim

13. haaika

haaika Nieuw lid

15 mei 2009
    1
    0
    0
    Ik herken het wel een beetje.
    Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik n echt zwangerschapsbuik krijg, en ook mijn vollere borsten vind ik heel charmant.
    Maar wat blijft er van over zo gauw het kindje geboren is, en je geen borstvoeding meer geeft (ervanuitgaand dat dit allemaal gewoon lukt).
    Daar sta ik ongewild toch soms wel even bij stil ja.
    Je doet er alleen zo weinig aan.

Deel Deze Pagina