Wanneer gaat verloskundige ontsluiting voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik ga morgen naar de verloskundige (ben vandaag uitgerekend). Weten jullie vanaf wanneer ze gaat checken of ik ontsluiting heb? Ik lees hier soms verhalen van vrouwen die een paar dagen met 2/3 cm rondlopen maar niets in de gaten hadden verder...En als je dan al ontsluiting hebt gaat ze dan sowieso strippen?

Of gaat de verloskundige morgen gewoon weer mijn bloeddruk meten en hartje luisteren, that's it?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Bij mij deden ze dat pas bij 41 week en 5 dagen, om te strippen. Voor die tijd alleen de standaard controle.

3. Veke3107

Veke3107 Lid

20 okt 2006
    72
    0
    0
    Mechelen
    hey Bellabella,

Bij mij heeft de gyne vorige week voor eerste keer gevoeld.
    Vanmorgen terug op controle geweest. Geen echo meer maar wel harttoontjes geluisterd en inwendig gevoeld. 1 cm opening maar verder zit de Pruts nog hoog en droog.

Veel succes nog met de laatste loodjes.

Veke

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bij mij deed de verloskundige bij 39+5 voor het eerst inwendige controle, toen was er alleen wat verweking van de baarmoedermond.

Daarna met 40+2 weer inwendige controle en toen was er iets ontsluiting en heeft ze geprobeerd te strippen, maar dat heeft geen effect gehad.

De week erna zouden ze me weer strippen, maar die ochtend zijn de weeen vanzelf begonnen, dus was het niet meer nodig.

Ik zou gewoon vragen of je gestript kan worden.

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Meestal doen ze pas inwendig vanaf 40 weken maar soms laten ze het gewoon ook nog even. Inwendig onderzoek kan een 'trigger' zijn tot bevallen en de ene verloskundige vindt dat geen probleem en de ander wil het graag helemaal natuurlijk laten gaan.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn verloskundige bood aan vanaf 41 weken gaan strippen en dus voor het eerst inwendig een onderzoek doen. Alleen de kleine was nog niet ingedaald, dus dat kon niet eens. Ik wilde het ook niet, dat scheelde weer.

Ze prutsen ook niet teveel daaronder, want er is altijd een kansje dat er een bacterie via de verloskundige binnenkomt. En echt prettig is het ook niet.
    En het is niet erg om met een paar cm rond te lopen, zolang de vliezen maar heel zijn.

Maar je kunt natuurlijk altijd vragen. En strippen mag, moet niet. Ik wilde het niet (kon dus ook niet), wilde de natuur zijn gang laten gaan. De dag erna ben ik bevallen :)

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Okee, dus eigenlijk moet je het zelf een beetje aangeven of je er behoefte aan hebt of niet? En op zich gaat ze niet perse morgen voelen?

Vorige week was de kleine meid nog niet ingedaald en ik heb vandaag weer erge last van maagzuur gehad dus ik vrees eerlijk gezegd het ergste!

Geduld is een schone zaak!

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook met de standaard controle van ruim 41 weken.(voor het strippen).. daar voor echt niet hoor ook niet als ik erom zou vragen...

9. suzeep

suzeep Lid

28 dec 2007
    36
    0
    0
    coevorden
    Onze kleine meid is 2 1/2 week te vroeg geboren dus daar had ik geen last van, wel was ze al vroeg ingedaald en waren de zuurbranders de laatste weken toch het ergst. De verloskundige voelde bij mij pas toen m'n vliezen gebroken waren (ong. 1 1/2 uur erna) en toen had ik al 8 cm ontsluiting. maar echt fijn vond ik het niet dat ze daar beneden aan het porren was...

10. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn eerste zoon werd te vroeg geboren (36,2 weken) dus toen was ik nog niet zo ver.
    Mijn tweede zoon werd pas geboren met 41,5 weken. Ik vroeg met 39,5 week of ze wilde proberen te strippen en dat deed ze. Ik had zo'n 1cm ontsluiting dus ze kon er met 1 vinger bij. Een week later stripte ze mij weer en toen had ik 2 cm en ging het strippen goed. Het strippen heeft helaas geen effect gehad op een wat zeurderige buik na.
    Deze keer laat ik mij weer strippen denk ik in de 39e week en dan zien we wel weer.

Je kunt het altijd gewoon vragen of ze wil strippen.

11. AsenA

AsenA Lid

13 jun 2008
    40
    0
    0
    Wat is strippen eigenlijk.... :oops:

12. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wil hellemaal niet dat ze inwendig gaat voelenn ik kan daar niet tegenn :( Moet het nou echt?

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    meestal gaan ze alleen voelen of je ontsluiting hebt als je al iets van weeën hebt of denkt dat je weeën hebt in ieder geval als je vage klachten hebt dan gaan ze voelen en anders pas na 41 weken heb ik begrepen

Deel Deze Pagina