Nou idd zeg, wat irritant lijtk me dat...ik eb vantevoren al gezegd hoe ik het wil...soms gaat een tante wel in discussie "ja jullei zijn ook allemaal groot geworden " etc...maargoed ik doe het nou eenmaal zo.. als ik uitleg dat ik "de haast, om alles maar snel snel voor het eerste jaar te geven" tegenwoordig zo belachelijk vindt, zijn ze het toch wel eens..maar niemand die zomaar iets geeft, moeten ze porberen!!!
Mijn oren staan te klapperen. Wat is er toch weinig respect naar de wensen van jullie, als ouders. Al vrees ik dat het hier ook gaat gebeuren hoor. Vooral met schoonloeder en mijn oma. Schoonloeder doet toch altijd waar ze zelf zin in heeft. "aaaaaah, je hebt honger he" en pakt vervolgens zijn fles, vult het met water en doet het aantal schepjes dat bij de hoeveelheid hoort er bij. Ik pak het af, en gooi het voor haar ogen weer weg. Heel jammer, kan ze wel boos worden, en dat wordt ze meestal ook en ik zeg dat ook, jij bepaalt niet wanneer Jayden eet. Je weet niet wanneer hij gegeten heeft. Heeft Jayden jou vertelt dat hij honger heeft? Nee, want dat kan hij nog niet! Zo zal het ook gaan met de bijvoeding.... Mijn oma... Nog zo'n ramp zelve. Hebben een hond. Vanaf het begin af aan tegen mijn opa en oma gezegd, geen worst, kaas etc aan de hond geven. Wat doet mijn oma? 3 keer raden. Elke keer als wij met de hond langs komen, geeft ze de hond een plakje worst of kaas. Wij wisten het niet, totdat onze hond voor de koelkast ging zitten. Ik was WOEST. Jammer dat derden zo weinig respect hebben voor de keuzes die jullie maken.
oh vreselijk is dat. mijn schoonmoeder was precies zo toen hij nog alleen bv kreeg. hij is erg allergisch dus wij moeten heel voorzichtig zijn met zijn bijvoeding. daarom pas begonnen met 6 maanden. nou ik werd echt stapelgek van dat mens. dat gezanik over dat ik hem tekort deed en dat ze hem wel eens een potje zou geven als ze ging oppassen. nou dan maar niet oppassen hoor. makkelijk zat. jij bent de mama en jij bepaalt wat je kindje eet. en jou kind hoeft nog helemaal geen bijvoeding te krijgen als het nog geen 6 maanden oud is.
Ik dacht dat mijn schoonmoeder ook zo vreselijk was. Ze heeft het al tijden over een lange vinger, terwijl mijn zoontje dat van mij nog niet mag (is nu 7mnd). "Ja, maar ik ben oma en mag verwennen blablabla". Zorgde er dus voor dat mijn zoontje daar niet op tijden is dat ze het zou kunnen geven en al helemaal niet alleen om de discussie niet aan te hoeven gaan en om te voorkomen dat ze hem toch wat zou geven. Nou had ik haar voor heel wat anders aan de telefoon en kwam het ter sprake. Nou zegt ze dus gewoon netjes dat als ik het niet wil dat ze het dan ook niet doet. "Ik wist niet dat ze tegenwoordig ook andere babykoekjes e.d. hebben die ik wel eventueel mag geven". Nou probleem opgelost dus. Die ene keer dat ie bij z'n oma is (met ons samen en we gaan zelden) krijgt hij eventueel van oma een halve liga. Ik heb duidelijk benoemd dat meneer net zo blij is met een peertje of een banaantje en dat hij echt niet snapt dat oma hem zou verwennen met een zoet koekje. En als ie wat ouder is en eenmaal normaal alles eet mag ze hem van mij gerust "verwennen" (ik zie het zelf niet als verwennen, maar dat is weer een andere discussie).
Bijvoeding gaven we zelf al redelijk snel, hier is het vooral met snoep en fristi enzo. Dat vind ik niet nodig. Mijn zusje geeft haar zoontje wel bijna alles en vind het raar dat Quincy het nog niet krijgt. Laatst probeerde ik haar zelf een beetje warme chocolademelk te geven (een schepje van die poeder bij de melk) maar ze luste het niet. Toen ik dat vertelde zei mijn zusje, ja dat moet ze leren drinken
Als mijn (schoon)familie dat elke keer weer zou flikken, nadat ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik bepaal wat erin gaat, dan zou ik ze voorlopig niet meer willen spreken totdat ze mij respecteren als moeder. Maar goed, ik ben niet op m'n mondje gevallen en ze zijn gelukkig niet zoals de familieleden van sommige moeders hier.
ZO, wat een verhalen. Hier gelukkig nog geen last van. Als dat wel zou gebeuren zou ik ze het goed duidelijk maken. Mijn kind krijgt absoluut nog niets ongezonds, alleen groente, fruit, en een rijstwafeltje. Zo ben ik zelf ook opgevoed dus mijn moeder zal gelukkig nooit zomaar een koekje of iets dergelijks aanbieden.