ieee muizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Oh zo herkenbaar.. wij hadden ze in de schuur, de buren hebben kippen dus daar komen ze waarschijnlijk op af, die schuur hebben we een week terug helemaal leeggehaald, opgeruimd en schoongemaakt. Zitten we donderdagavond op de bank, krijgt onze kat ineens een opleving.. die ving dus een muis..
    waarschijnlijk eentje die normaal gesproken bij ons in de schuur kwam en nu even binnen opzoek ging naar warmte en eten. Hij kwam achter de plint in de keuken vandaan. Gelijk alles losgehaald en gaten opgezocht, gelukkig geen keutels waar dan ook gevonden dus ik denk echt dat het een eenmalige actie was maar we hebben we gelijk gaten gedicht en vallen met pindakaas gezet. Tot nu toe zat er niks in. Eten stond hier altijd al afgesloten.

2. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    idd aluminium folie in de gaten en kieren daarvoor misschien kapot geslagen glas dat hielp bij een kennis van mij dus eerst kapot glas dan aluminium folie en toen afgesmeerd

wat ik een tijd terug las op internet wat schiint te helpen is een bakje met slangen poep neerzetten kan je in de dierenwinkel kopen dan blijven ze weg omdat de slang een vijand van ze is en dat ruiken ze dan en denken dat er echt een slang is

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, dat van die slang geloof ik niet zo om eerlijk te zijn. Ik heb stage gelopen in een reptielenwinkel en daar voerde we muizen. Er ontsnapte er ook wel eens een en die bleef dan toch echt in de winkel hangen. Terwijl het daar gewoon naar slang rook.

Plus, sommige muizen zijn helemaal niet bang voor slangen. Klinkt heel stom maar het is echt zo. Het was zelfs regel dat als er een muis na een half uur nog niet opgegeten was dan moest je hem weghalen want anders ging de muis de slang opeten!
    Wij zette hem dan altijd in de winkel voor verkoop als huisdier, vonden dat hij dan wel huisdier mocht zijn ipv voer.

4. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    owke ja ik las het toevallig een tijdje terug op internet zal ook wel want met katten is het eigenlijk ook zo ze zeggen als je een kat hebt dat je ook geen muizen kan krijgen maar dat is volgens mij ook niet altijd zo

maar ja is misschien het proberen waard

wel apart dat dat kan dan dat een muis een slang kan opeten

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nou ik zou nooit een kat aanschaffen puur om die reden... zijn zat katten die gewoon de muizen langs zich heen laten lopen...
    daarnaast kunnen katten ook veel troep maken, de mijne pieste naast haar kattenbak als ze niet naar buiten mocht... en dan nog ernstig ziek... nee, dat is niet fijn. probeer nu 2x per dag te vegen en minimaal 1x per dag te stofzuigen en de keuken kruimelvrij te houden en de woonkamer. maar pfff... wel een opgave zeg...
    vanacht zijn 2 vallen dichtgeklapt zonder muis... had ze te zwaar beladen met lokaas denk ik xD (pindakaas is snel zwaar blijkbaar)

6. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    misschien ook alles in plastic bakken doen kwa eten denk als er geen voedsel is dat ze ook wel weg gaan

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja heb nu glazen potten en stevige plastic bakken. enigste wat ze aan voedsel zouden kunnen vinden is kruimels die achtergebleven zijn van de kids, in het tapijt of achter het fornuis (heb zo'n vrijstaande...)
    heeft iemand nog ervaring met levend-vang-vallen zeg maar?
    welke wel en welke niet goed werken? wil geen klap vallen, straks zijn ze half dood ofzo en liggen ze daar akelig te kreperen... en ik zet liever een levende muis uit, dan aan een dood beest te zitten brr

of ze uitzichzelf weggaan geen idee.. zou ook niet weten hoe, heb alle gaten dicht gemaakt.
    uit de schuur zijn ze toen wel weggegaan (heb alles van karton door plastic bakken vervangen en vogelvoer weggooid. geen muis meer gezien toen)

8. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ik heb er eigenlijk geen ervaring mee alleen een keer bij die kennis in het verleden dus had toen ook idd alles dicht gemaakt met glas en aluminium was toen ook wel gelijk stuk minder

lastig dit lijkt me echt verschrilkelijk hoop dat je er snel van af komt

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ja, ik heb van die diervriendelijke vallen gebruikt. Werkte perfect. De 1e nacht was het al raak. Ik had er krentenbrood erin gedaan. De val neergezet, tussen het eten.

Maar we hadden er maar 1. Die heb ik 8 km verder in weiland vrij gelaten.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    wij hadden slechts 1 muis in huis, die kwam via de leidingschacht ws uit de kruipruimte onder t huis van de onderburen....

gezien de hoeveelheid poep die we hebben gevonden was het er echt maar 1, en hij zat er ook echt nog niet lang.

we zagen hem in de badkamer en ineens was ie verdwenen. enige kant waar ie op kon zijn gegaan was door een kier tussen de muur (van leidingschacht) en de afvoer van de wasmachine.

we hebben alle gaten in die schacht dichtgestopt met staalwol, + een gat bij de voordeur waar een flink diep uitgehold stuk leek te zitten in de betonnen vloer (stukje waar normaal een plint zou zitten, alleen was die jaren geleden al los gegaan).

omdat ie ook wel eens wegvluchtte onder de keuken als we hem dan zagen hebben we de plinten weggehaald en er goed stevig fijn metalen gaas achter geplaatst wat van de vloer tot de keuken aansluit (plint had hele grote kieren).

Toen we bezig waren kwam ie ook ineens onder de keuken vandaan rennen (gewoon overdag). helaas konden we daar niet goed zien of er een opening was vanuit de ventilatieschacht daar (vaatwasser in de weg). Echter als ie daar ook een ingang had dan heeft er verder niet zoveel aan want hij kan nu niet meer onder de keuken vandaan komen.

zouden eigenlijk nog een doosje gif moeten halen (gratis) bij de milieustraat en dat eigenlijk nog even onder de keuken moeten zetten.

we hadden diervriendelijke vallen gekocht, maar daar liep ie niet in ook al lag er chocola in en in de andere pindakaas en stonden ze ook nog eens op zn looproute.

anyway, sinds we alles dicht hebben gemaakt waarvan we wisten dat ie via daar naar binnen kon komen hebben we hem in elk geval niet meer gezien (nog wel horen rommelen in de keuken, maar dat werd heel snel minder).

controleer regelmatig of ik iets verdachts zie in de benedenkastjes van de keuken omdat die beestjes zich overal doorheen knagen

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    is gif wel veilig, ook met kids?

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    je moet zoiets niet neerzetten op een plek waar de kinderen bij kunnen komen (en als je iemand inhuurt, zij het particulier of via de gemeente), dan zullen ze hier ook voor zorgen.

volgens mij is t zelfs zo dat de verpakkingen op een bepaalde manier beveiligd zijn dat je niet bij de inhoud kan, maar dat weet ik niet zeker hoor ;) heb er nog geen ervaring mee (behalve dan met muizengifboxen die bij mijn oude werkgever stonden).

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier hoorde ik weer muizen bah. Maar deze zitten tussen de plafond denk ik.

Deel Deze Pagina