Het is zo ranzig.......en ik ben echt een poetsfreak! Snap er niks van....we hadden de prullenbak binnen een paar dagen niet geleegd en het was best warm. Gisteren ineens allemaal maden rond de prullenbak! Meteen alles weggegooid en met heet water en bleek de emmer gevuld en buiten gelaten. Daarna alle beestjes opgezogen en de zak in een plastic zak weggegooid. Nu zie ik toch zo nu en dan (eens in de paar uur) zo'n vies beest over de grond! Heb het hele huis al schoongemaakt en de vloeren gedweild en 100x stof gezogen! Alle etenswaren in koelkast en in kasten. Heeft iemand ervaring hiermee? En hoe kwam je ervan af? Vind het zo ranzig!
He bah, Weleens in de container gehad maar binnen in huis niet. Hoop dat je er snel vanaf komt. Brrrr
Kan je niks aan doen, is het weer voor. Alle afval direct naar buiten de bak in, niet te lang binnen laten staan ook al is de vuilniszak nog niet vol.
ja heb gooi nu alles direct in een pastic tasje buiten weg....wat ook een ellende is want hier in de gemeente halen ze de bak 1 keer per 2 weken leeg....en die komt volgende week donderdag pas weer! Vind dat ook raar hoor zeker met dit weer. heb nu ook zout gestrooid (ergens gelezen dat dit ze dood maakt)....ben benieuwd!
Als ze binnen rondkruipen komen ze ook binnen ergens vandaan. Ligt er niet iets op de grond ergens in een hoekje wat je niet hebt gezien? En wat voor maden zijn het binnen? Allemaal dingen die wel belangrijk zijn als je er iets aan wilt doen.
ik heb alles nagekeken.....en er waren er heel veel bij de prullenbak dus denk wel dat ze daarvandaan kwamen. Het zijn kleine witte/creme maden. We hadden eerste ook veel vliegen in huis dus het verband is er wel....en het vuilnis te lang niet geleegd denk ik. Kan het ook iets anders zijn dan? heb de hele dag de rillingen! Gelukkig nu niks meer gezien....
Denk dat het idd komt door het te lang niet legen van de prullenbak. Had je toevallig iets van vlees erin gegooid?
Had een paar dagen geleden maden op mijn balkon en het was ook rond de vuilnisbak. Ik heb eerst grspotrn met een vliegenspray en dan ontvetter over ze gespoten en daarna bleekwater over ze heengegoten en daarna kokent water de hele nacht zo laten staan. Volgende dag waten er heel veel al dood. En de levende heb ik met kokent water naar de put getrokken met een trekker.. Ik heb heel erg goed geschrobd en de vuilniszak heb ik nu afgesloten op mijnbalkonstaan.. Ik was wel heel lang bezig met ze.. Ik vind ze vies en sprayde alles wat ik had op ze.. Ik had kippevel nu nog steeds rn check iedere keer als ik in de keuken ben.. Succes.
Weet je zeker dat toen je ze opzoog met je stofzuiger er na het verschonen van de zak niet nog inzaten? Het zijn echt inderdaad die vieze bromvlieg maden, die komen vooral vaak uit eitjes die op vleesafval zijn gelegt, extra onhygienisch dus. Als ze blijven komen al heb je alles schoongemaakt en weg gegooit dan moeten ze toch ergens anders vandaan komen. Als je de bron opruimt waar de larven vandaan komen en de larves eromheen horen ze namelijk wel weg te zijn. Vervelend joh.
Dat zijn de vleesvliegen. Die moet je direct weer buiten krijgen.. Ik heb het een keer op mijn tapijt gekregen en die tapijt heb ik direct weggegooid.. Ik was toen hoogzwanger en toen ik bevallen was moest mijn man alle 50 vliegen in huis doodmeppen..
Ik vis ook wel eens. Maar ik vind die maden die je koopt zo anders als die gore dingen die uit de prullenbak komen ofzo. Weet niet wat het is. Die je in de winkel koopt pak ik zo vast. Daar heb ik geen problemen mee maar (de zelf kweek zeg maar) niet. brrrr
herkenbaar.....bah! voorlopig even geen prullenbak binnen! kippevel hier ook aanwezig en heb ook niet zo goed geslapen..... zijn ze nu wel helemaal weg? ik ben zo bang dat ze voor altijd blijven! mijn man zegt dat als er geen voedsel is ze toch wel weggaan.....zie overigens ook geen vliegen meer.
IK zie ze niet meer.. Hopelijk zijn ze voorgoed weg... Bij ons wordt het wekelijks opgehaald en er zijn geen containers in de buurt,, dus dat is het probleem.. Ik hoop echt dat ze binnenkort container in de buurt gaan plaatsen. Dan kan ik ze dagelijks weggooien. Met dit weer stinkt mijn balkon heel erg. Bah smerig.
Vliegen vinden het erg fijn om hun eitjes in vlees te leggen. Dus dat zou ik niet meer binnen in de prullenbak gooien naar in een plastic zakje gelijk in de container.
Met warm weer kun je het beste je vlees inpakken in kleine zakjes die je goed dicht kan doen voor je ze weggooit, dat scheelt een hoop. Eventueel zou je die kleine zakjes in een grote container (bij een flat of zo) weggooien, die worden vaker geleegd. Eventueel in je bak een pantykousje met mottenballen doen, dat schijnt ook te helpen...
GETS! Mijn mama zegt dat het 'hondsdagen' zijn. Al het eten gaat heel snel kapot. Niks buiten koelkast bewaren. Dus ik denk dat ik straks nog een keer de prullenbak leeg! Goed stofzuigen en stofzuigerzak daarna legen haha. wij hebben gif tegen insecten, omdat daar zoveel van zijn hier in dit oude krot. Maar is wel gevaarlijk de eerste paar uur voor huisdieren/kinderen. Wij hadden het laatst bij de container gebruikt.