Ik heb binnenkort een etentje.Ik heb nl iets geod te maken met iemand en ik heb hem en haar beloofd dat ik een avondje ga koken en ze helemaal in de watten ga leggen.Ik weet al wat ik ga maken maar heb nog geen lekker nagerecht. Hebben jullie een lekker recept?? Ik heb liever geen ijs na omdat ze vaak zelf ijs maken en ik vind dan ijs uit een bak een beetje een misser.
Laaste een brouwnie/cakje van chocolade gemaakt waarvan die beetje zacht was van binnen jummie!! Lekker slagroom erbij misschien aardbeien heerlijk!
Wat vind je van een stukje citroentaart als afzakker, met een lekker likeurtje ernaast? Als je het recept wilt, stuur maar een pb hoor.
Bokkepootjesijstaart Benodigdheden: - 100 gram bokkenpootjes - 50 gram pure chocolade, fijngehakt - 2 dl slagroom - minispringvorm (16 cm) Verkruimel de bokkenpootjes en klop de slagroom stijf. Spatel de verkruimelde bokkenpootjes samen met de chocolade door de slagroom en doe dit mengsel over in een springvorm. Laat het taartje in de diepvries in ongeveer 75 minuten bevriezen. En dan smullen maar!!
Banoffee Pie, echt supermakkelijk om te maken. http://www.leerwiki.nl/Hoe_maak_ik_een_Banoffee_Pie_(simpel_recept!!)
Nog nooit geprobeerd, maar zag onlangs Nigella Lawson een chocolademousse maken met marshmallows. Zag er erg lekker uit, van tevoren voor te bereiden en nog makkelijk ook. Op youtube kun je er een video van terug vinden!
Zelfgemaakte tiramisu óf een pannekoekje met gebakken appeltjes en een kaneelsausje..hmmm! Voor recepten mag je pb'en! Succes!
Tiramisu maken, maar ipv de koffielikeur gebruik je een dessertwijn (de rest drink je op bij het toetje) en i.p.v. cacaou (hoe schrijf je dat in godsnaam????) kun je zomerfruit gebruiken; bessen, aardbeien en frambozen. Is hier echt een GROOT succes en het is zooooo lekker. Als je het recept wil hebben zoek ik het wel even voor je op in mn papieren . Succes ermee!
Hmm lekker dingen komen er hier weer langs. Ik had van de week apple-crumble gemaakt..hmm zo lekker voor de herfsttijd. Ik had eerst appels beetje gekookt tot compote zegmaar met lekker veel rozijnen en kaneel en dan kruimeldeegje gemaakt van boter, suiker en bloem. Appels in een schaal, kruimels eroverheen en bakken maar..jummie
Wilde ik ook net noemen, maar je was me voor. Ugh, nou wil ik dat ook graag eten... dat wordt maken in het weekend.
Tiramisu kun je ook maken met zo'n bouwpakket waar je mon chou taart mee maakt, het recept staat achter op de doos
Neem een ovaal schaaltje, schenk wat vla (en advocaat) op de bodem, leg er een gehalveerde banaan op en schenk er chocoladesaus over, (zigzag erg leuk.) Serveer met ijs en slagroom, wat vlokjes, heerlijk.
Kersentiramisu! -40 gram basterdsuiker -250 gram mascarpone -250ml slagroom -10 lange vingers -1 kopje sterke koffie -1 blik kersenvlaaivulling -schaal 1,5 liter Klop de basterdsuiker door de mascarpone, geklopte slagroom erdoor spatelen. Lange vingers op de bodem van de schaal leggen en met koffie besprenkelen. Mengsel van mascarpone erover en als laatste de vlaaivulling erover heen en even in de koelkast.
appel en peer schillen. Dit karameliseren in een pan. Opscheppen in een pannenkoek, pannenkoek dichtvouwen. Serveren met slagroom en eventueel een bolletje ijs. I love it!