IEJLLLLLL!!! lekker pannenkoeken maken (NOT!)

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wat ik net toch had!:$

ik moet tot 19.00uur werken en wilde vast pannenkoeken maken zodat we die vanavond alleen nog op moesten warmen...

wil ik (vrijdag gekochtte) eieren toevoegen.... knal ik ze kapot: groen, bruin, zwarte drap! STINKEN!

Door de lucht die er vrij kwam ga ik over me nek en gooi alles eruit.... En ben gewoon aan het huilen van de aanblik van die vieze eieren.... *zoekt misselijk poppetje*

Zijn dit nou oversture eieren??? Vrijdag gekocht?!!!:(
    Bah voor mij voorlopig geen ei gerecht meer hoor!:$

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    gatver de gatver zeg!!

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja dat merk je wel verrotte eieren, walgelijk. Zijn ze allemaal zo dan of durf je niet meer ;) Succes..

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    gatvere damme!!!!
    ik kan me voorstellen dat je voorlopig geen eieren meer hoeft!! bleghh...
    waren het meerdere eieren die zo waren? of juist net die ene?
    het kan heel goed dat als het er 1 is, dat ze die vergeten zijn toen het net gelegd was en dus al ouder is dan de rest... het kan ook zijn dat ze van een kip komen die niet gezond meer is ofzo?? hihi nee grapje, ik zou het ook niet weten!

5. danip

danip Niet meer actief

Oh getver! Verotte eieren! Dat stinkt echt zoooo vreselijk! Heb eens een nestje vogels in de afzuigkapbuisding gehad. En de moeder is waarschijnlijk ergens anders gesneuveld. We merkten het pas toen de eieren begonnen te rotten. Echt zo ontzettend vies!!

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Gadver de gadver.

Ik zal als ik jou was ook even de winkel waarschuwen waar je ze gekocht hebt.

7. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ok dat is indd echt te smerig, zo wou ik net een eitje bakken met kaas die ik vorige week gekocht heb dus ik wil die kaas op me brood doen zit er gewoon dikke schimmel op :( heel vreemd tht was nog gewoon goed heel de koelkast net ook onderzocht maar daar lag het ook niet aan, is wel niet zo smerig als jou eieren natuurlijk maa ik hoef voorlopig geen kaas meer

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    hahaha, ik durf die andere 3 niet open te maken hoor....
    Ben me toch een partij misselijk! En moet ik zo nog gaan werken ook... Nou even een wasknijper zoeken en dan de zooi opruimen...

BAH!:x

9. Maia

Maia Niet meer actief

ieuw :(

zo heb ik eens een ei met een embryo gehad... ik heb daarna heel lang geen eieren meer gegeten en eet nu alleen nog eieren uit de supermarkt (deze kwamen van m'n schoonouders die zelf kippen hebben lopen). Ik durf dat niet meer aan.

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    haha maia dat maakt denk ik weinig verschil uit.

Hier ook een keer een groen ei gehad. Sindsdien breek ik mijn eieren altijd in een apart kommetje. Als er toch eens een keer een slechte tussenzit, dan is mijn hele recept niet naar de knoppen.

En idd. rotte eierlucht meurt gigantisch!

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ieuwww, ik zou die andere even buiten in een kommetje open breken dan weet je of je ze nog kan gebruiken en als ze stinken heb je die lucht niet ook nog eens binnen.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Gatverdamme zeg!!

Tip voor de volgende keer: pannenkoekenmix compleet. Hoef je alleen water bij te doen en smaakt hetzelfde! Ik denk niet dat je ooit nog eieren durft te breken of wel?

13. Maia

Maia Niet meer actief

@lieselot: ja verstandelijk gezien weet ik dat het geen verschil uit maakt ;) maar gevoelsmatig... bij de supermarkt heb ik het nooit meegemaakt in elk geval hihi

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ik heb de hele keuken onder sop gegooit, en er staat nu nog een bak met sop, maar nog ben ik misselijk en (dcenk ik) de geur te ruiken.... BAH!

Nee hahaha de eerste paar keren bij een ei open maken zal ik daar aan denken helaas hihi

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maakt wel verschil hoor. Negen van de tien keer lopen er bij de kippen die de eieren voor de supermarkt leggen geen hanen. Wss bij de kipjes van je schoonmoeder wel. En een haan heb je nodig om de eieren te bevruchten;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey jou heb ik op hyves volgens mij! :p ik las daar net ookal iets over verrot ei bij de pannekoeken. dat mij jij zijn. tenzij er nog meer verrotte eieren in nederland rond zwerven :p

17. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah!
    Ik heb voor mijn studie ook heel wat eitjes open moeten tikken om kippenembryo's eruit te peuteren. Ik moet zeggen dat ik na die practica een tijd geen ei meer hoefde. Bah. (heb nu wel mooi de kippen embryo's op sterk water staan thuis)

18. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Oh getver, ik moet al bijna kokken van je verhaal haha.
    Laat staan dat je er boven hangt iieeeww.

Gisteren hier ook zo iets smerigs.
    Snel boodschappen doen, kom thuis ga de aardappelen schillen.
    Zit er een rotte tussen, ook zo walgelijke lucht.
    Heb alle overige aardappelen goed nagekeken en uitgebreid gewassen.
    Volgende keer ook al heb ik haast toch maar even de zak nakijken, brrr.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dit is echt goor hè! Heb het zelf ook een keer gehad, heb maar een boterham met hagelslag gepakt hahahaha. Sinds dien ben ik panisch met eieren, en voedsel wat misschien overdatum kan zijn.. Zucht.. Maar voor de eieren heb ik een goede tip. Ik pak altijd een bakje/pannetje met koud water gevuld tot de rand. Eitjes erin, zinken ze op de bodem en blijven ze liggen? Dan eet smakkelijk! Drijven ze? WEG DOEN ieeeuuwww

20. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder vertelde me laatst als je wil weten of een ei nog goed is, hem in water leggen en dan kijken of hij gaat drijven. Drijft hij dan weg gooien.

Hier gelukkig nog nooit een verrot ei gehad. Hoorde al dat je dat niet wil meemaken.

Deel Deze Pagina