Drie kindjes achter elkaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariya, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn twee kindjes zijn 21 maanden en 7 maanden oud.. Nu heb ik alweer de kriebeltjessss voor een derde. Ik denk dat ik baby-verslaafd ben, maar dat terzijde.. :p

Iemand ervaringen? Tips? Do's? Maybe zelfs don'ts??

2. Seth

Seth Niet meer actief

Tja.. wat vind je "achter elkaar"....??

hier zit wel iets meer tussen..... (al vinden anderen het nog snelll)

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn collega heeft 3 zoontjes waar telkens 10-11 maanden tussen zat (ze werd elke keer meteen weer zwanger). Bij hun gaat dat echt heel soepel, en haar zoontjes zijn elkaar beste vrienden inmiddels.
    Hier wel 3 kindjes tegelijk, en heb wel voldoende tips voor je, alleen geen idee welke je zoekt?

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb dan nog 5 "grotere" kids maar ik verwacht nu ook de 3e snel achter elkaar, de jongste 2 zijn namelijk 21 en 9 maand.
    Tips...ik zit zelf nog te bedenken hoe ik dat qua kinderwagen ga doen...ik heb nu een urban jungle duo, daar zou een fietszitje op kunnen zag ik maar ja dat is voor langere afstanden ookniet echt comfortabel...hij kan niet op een meerijplankje want hij (21mnd) is een ontzettende boef!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @adi, hoe heb jij dat gedaan? een drieling wagen?

6. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0

Heb ook enorm bewondering voor jou, 3 kindjes tegelijk. Aan de andere kant had je natuurlijk geen keus, en moest je wel.. misschien dat het daarom ook vanzelf is gegaan?

Ik heb meer vragen over praktische dingen.. Passen er drie autostoeltjes op de achterbank? Wanneer je drie kindjes hebt, wordt er dan niet steeds ééntje buiten gesloten?

Eigenlijk weet ik niet wat voor tips ik zoek, stom eh? Gewoon ervaringen denk ik? Een extra duwtje in de rug?

7. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Toen mijn oudste 4 maanden was, raakte ik zwanger van de tweede. Nu is mijn jongste 7 maanden en het kriebelt.. dus dat de tweede en de derde 18 maanden schelen ongeveer?

8. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Stel ik zou er nu voor gaan, is mijn oudste 2,5 jaar wanneer ik zou moeten bevallen (stel het lukt meteen).. zou hij dan nog een kinderwagen nodig hebben?

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb mijn kids tot ruim 3 jaar nog wel regelmatig in de buggy gehad, lange afstanden is dan best lastig nog. straks met 3 onder de 3 heb ik wel 10 handen nodig dus als er 1 dwars doet wil ik die gewoon vast kunnen zetten in de wagen, anders heb ik straks met alleen een simpel boodschapje doen het zweet al op de rug staan. Ik streef er naar om het voor mezelf zo makkelijk en comfortabel mogelijk te maken.
    Een meerijplankje dat schiet niet op bij mijn wagen bovendien is mijn zoontje van 21 maand een ontzettende dondersteen met energie voor 10....ik zoek toch naar een soort "drieling" oplossing

10. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh je bent pas 6 weken nu, zo leukkk!! Gefeliciteerd! :-D

Ja, daar zit wat in.. Maar waar ik woon gaan de kindjes al met 3 jaar naar school, dus het gaat vooral om naar school brengen/ophalen.. Misschien wacht ik nog eventjes, weet het ook niet.. alleen die kriebels gaan niet zomaar weg :p

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb een dochtertje van 2 jaar, van 3 maanden en inmiddels zwanger van de 3e.

Ik vind het heerlijk moet ik zeggen!! :) We hebben altijd gezegd dat we kindjes snel achter elkaar willen. En de ene keer gaat het wat vlugger dan de andere keer.

12. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben ook een UJ-duop met een fietszitje voor de derde. En bedoel je met langere afstanden een dagje weg?
    Dan nemen wij de losse buggy mee, want zo'n lang weg gaan we altijd met zn tweeen.

Maar 1,5 uur moet echt wel lukken in UJ-duo + fietszitje, alleen kan ie niet slapen daarin.

Autostoelen: wij hebben wel 3 autostoelen op de achterbank, dit is gewoon afhankelijk va je auto. Het moet breed genoeg zijn, en je moet 3 3-puntsgordels achterin hebben.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met 3, wel met een grote zus van 25 maanden zonder duowagen. Hier misschien 1 of 2x gemist. Maar ik had T de eerste 6 maanden ook nog regelmatig in de draagdoek en kon M dan in de buggy doen bij grote afstanden. In het begin vond ze het plankje niet fijn (te klein), met 2,5 wel.

Ik zou zelf dus veel met een draagdoek werken, ofwel voor de kleinste, ofwel voor de middelste (rugdrager).

14. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ik ben erachter gekomen dat draagdoeken echt niks voor mij zijn, dus dat gaat 'm niet worden.. De redenen die ik hier noem, zijn eigenlijk geen echte redenen om het niet te doen.. zoek maar een duwtje in de rug of extra motivatie eigenlijk :D

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik doe nu de oudste in de kinderwagen en de kleine in een draagzak. Of de kleine in de kinderwagen en de oudste op het KidSit. En dat gaat goed. Straks als de 3e er is kopen we een duowagen en de oudste gaat lopen en de jongste 2 in de wagen. Dat is als ik alleen met hun op pad ga, en dat duurt vaak niet zo lang. Als mijn man meegaat dan gaat er een extra buggy mee voor de oudste.

Maar over het algemeen loopt mijn oudste of gaat op het KidSit zitten en dat gaat altijd wel goed.

Verder passen bij ons in de auto 3 autostoelen dus wat dat betreft is het geen probleem.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Voor mama's met 2 kindjes die allebei nog in de kinderwagen moeten heb ik de tip de duowagen van phill en teds. Mooie smalle wagen. Je peuter kan voorop en de baby kan liggen achterin. Als de baby groot genoeg is om te zitten kun je er een twee zitswagen van maken. Wij vinden hem ideaal! Maar ja, dat is nog geen oplossing voor een derde kindje;)

17. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    WIj hebben er ook drie, waarvan de oudste 4jr. Hij was 2,2 toen zijn broertje geboren werd en heeft vanaf toen niet meer in de wagen gezeten, behalve bij een lange dag weg als gezin. Hij liep goed en fietste op zijn loopfiets mee naar de supermarkt (20 min heen en 20 min terug).
    De tweede en de derde schelen 1,8. Hierbij vooral gebruik gemaakt van de draagdoek, de tweede liep al wel prima, maar is nogal een donder en ging dus vooral de andere kant op als dat ik wou. Hij heeft dus nog veel in de wagen gezeten. Inmiddels zit hij eigenlijk ook niet meer in de wagen en fietst hij op de loopfiets mee.
    Ik vind het lastigste aan 3 kinderen dat je niet flexibel meer bent. Bij ons slapen ze net om de beurt en ben dus veel aan huis gebonden (onze kinderen wilden alle drie niet in de wagen slapen, ja, hooguit een half uurtje). Sinds kort kan de jongste mee op de fiets, dat scheelt al weer een heleboel!

18. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb zelf "maar" 2 kinderen maar ook nog 3 oppaskindjes erbij (op dezelfde dag allemaal).
    De leeftijden zijn 7 jaar (dus die kan zelf lopen), 2 jongens van 2,5 jaar en een jongen en een meisje van 5 maanden.
    Als ik ga wandelen gaat er 1 baby in de draagzak, 1 in de duo- kinderwagen. Ook 1 peuter gaat in de duowagen en de andere moet lopen.
    Dit gaat prima, maar nou luisteren de peuters ook best wel goed. Die blijven gewoon bij je en rennen niet steeds weg.

Het lijkt mij wel leuk drie kinderen kort achter elkaar, dus ik zou zeggen Go for it!

19. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd beginnen ze meestal met 'luisteren'? Als ik tegen mijn oudste zeg ga rechts, gaat hij meteen links :S

20. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina