Beetje persoonlijk maar hoe komen jullie rond in gezin met 1verdiener?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Zoals er dus al staat. Het is een erg persoonlijke vraag. Maar hoe komen jullie dus rond met maar 1 verdiener in het gezin?? Ben er nieuwsgierig naar, omdat als het lukt ik zou willen stoppen met werken als er een kleintje is. Alleen verdiend mijn man niet al te goed.. Dus ik denk niet dat wij het dan gaan redden..

Vandaar mijn vraag.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ben de gene die thuis "kostwinner" is, maar we komen prima rond.
    We krijgen huur,zorg toeslag en als er een kindje komt ook nog kinderbijslag en kindertoeslag.
    We kunnen wel niet vaak uiteten of een dure vakantie, maar dat maakt ook helemaal niet uit.
    Eens een dagje weg vinden we net zo gezellig of een weekendje.
    Daarbij kopen wij liever bijv een duurdere bank, dan dat we op vakantie gaan. Het ligt er denk ik aan, waar je de prioriteiten legt en stelt.
    Je leert er naar leven. Het zal straks voor ons wennen zijn, als mn vriend weer een fulltime baan heeft;)

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Hier dezelfde vraag mijn vriend verdiend ook niet al te goed.. En ook ik zou graag stoppen met werken als het zover is en kan...
    Dus lees ff met je mee ;)

4. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik ben alleen met mijn zoontje en kom prima rond! Ik verdien zo'n 1650 netto met 30 uur werken. daarbij krijg ik bijna 400 euro aan toeslagen van de belastingdienst!

groetjes Ylona

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier gaat het ook super hoor. als je let op aanbiedingen met de boodschappen. en een auto (al wilen we er zelfs een bij hebben) en idd niet elke mnd uit eten ed maar vidn dat ook niet nodig. en zelfs wij gaan wel op vak niet elk jaar vleigen maar goed dat vind ik zowiezo belachelijk duur als je kids hebt dus tjah daar ben ik anders waarschijnlijk ook niet echt voor vind het gewoon zonde vna het geld. daarom hebben we 2 jaar trug ook geen vak gedaan maar een mega tv daar hebben we nu nog wat aan.

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Maar ik neem aan dat je dat niet zou redden met bijv. 1500 euro?? Of ben ik nou echt gek??

Trouwens dat is niet gemeen hoor want ik vind het echt onwijs knap als je dat wel kan!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Ligt denk ik aan het totaal plaatje van je inkomsten en vaste lasten.

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja dat is misschien ook zo maar t klinkt zo weinig..Ik bedoel als ik alleen maar denk aan mijn hypotheek en dat van die 1500 euro af moet trekken heb ik nog minder als de helft over.. En dan komen de overige vasten lasten er nog bij.. Vind het echt heel knap hoor mensen die zo rond kunnen komen..!!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb het altijd gered van een kleine 1000 euro met 2 kids en een lapschwans van een partner die zoop en niets inbracht.

mijn huidige partner heeft een heel goed inkomen... dus wij kunnen het ons veroorloven dat ik thuis blijf zitten.
    maar kan me goed voorstellen dat mensen die een normaal inkomen hebben het steeds moeilijker krijgen om volledig rond te komen met 1 inkomen.

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier werk ik ook niet alleen me vriend. En we redden het perfect. Krijgen geen huurtoeslag dan. Daar verdient hij net teveel voor. Hij heeft geen super groot salaris en we redden het prima met 2 kids.

LIgt er denk ik aan hoe jezelf kan leven. WIj doen bijvoorbeeld boodschappen bij de lidl, en het vlees in de aanbieding bij de c1000. Maar als je als je boodschappen bij de ''duurdere'' supermarkten doet dan werkt het inderdaad niet. Ook geef ik niet om dure merk kleding dus scheelt ook een heleboel.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is ook de kostwinner...en wij kunnen hiervan prima rondkomen.
    Moet wel zeggen dat we in een redelijk goedkope woning wonen.
    Maar verder hebben we 2 auto's, doen we gewoon boodschappen bij de a.h. en kunnen we alles kopen wat we nodig hebben en ook nog een beetje sparen.

Wij willen een huis gaan kopen, en dan zullen we wel wat meer kwijt zijn aan woonlasten.
    Dan wil ik er wel weer bij gaan werken, gewoon voor de extra's.

12. upc

upc Niet meer actief

Ik denk dat dat heel moeilijk te bepalen is aan de hand van een ander gezinnetje. Je kunt bijv wel hetzelfde verdienen als een ander gezin maar hoe zijn de andere vaste lasten? wat is je hypotheek/huur, water, electra, verzekeringen enz...
    Je zult dat allemaal op kunnen schrijven en kijken wat je overhoud voor boodschappen, kleding en onvoorziene uitgaven.

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb een inkomen van 1100 euro en daarbij nog 240 euro huurtoeslag,
    20 euro zorgtoeslag en 110 euro kindertoelsag wij redden het ook gemakkelijk! hou zelf nog iets over om te sparen

Ik heb vaste lasten van ong 850 euro en daarnaast doe ik nog voor ongeveer 300 euro pm boodschappen en dierenvoeding. ong 1150 pm ben ik dus kwijt, hou ik nog ong 400 euro over om te sparen en leuke dingen voor te doen, kan dus gemakkelijk

maar hangt er idd maar net van af wat je vaste lasten zijn

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ieder dubbeltje drie keer omdraaien zeggen wij altijd ..

Hier werkt ook alleen maar mijn vriend en ik ben wel bezig met een baan te zoeken maar dat loopt nog niet echt vlotjes ..

Wij letten vooral veel op aanbiedingen in de supermarkten, doen geen dure aankopen en alles wat we eventueel overhouden pm als is het maar 25 euro dat zetten we op een spaar rekening zodat we toch nog een beetje sparen..

wat we ook doen is aan het einde van de week al ons los geld in een grote pot doen en dat opsparen tot dat hij vol zit .. wij hebben nu denk ik een half jaar gespaard ( miss iets langer ) en er zit al 1200 euro in .. we gebruiken dit dan bv voor een leuk uitje oid ...

Denk dat het voornaamste is dat je weet hoe om te gaan met geld .. en geloof me op een gegeven moment word het gewoon leuk om te kijken in hoeveel wegen je bv 5 euro kan verdelen ;)

succes !

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik denk dat het van je vaste lasten afhangt. Wij zijn altijd rond gekomen van 1 salaris toen we een huurhuis hadden. Nu zou dat echt niet meer kunnen (hypotheek) al zou ik nog zo zuinig leven en goedkoop boodschappen doen. Mijn man verdient 1600 netto en onze vaste lasten (huis, verzekeringen, rekeningen) zijn al 1800 euro. Dan heb ik het nog niet eens over boodschappen en benzine.
    Dus dat speelt denk ik een grote rol.

16. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oke, ook ik vind het super knap dat jullie het kunnen!! En het is idd misschien ook een gewenning om iets meer geld te hebben. Maar mijn vriend verdiend maar 1200 euro. En onze vaste lasten zijn gewoon al zijn loon... Dus van mijn loon doen we vaak de boodschappen enzo en ook daar zijn we al op aan het besparen (het kan altijd nog goedkoper) Misschien zou ik eens gewoon alles netjes op een rijtje moeten zetten, maar vind het wel lastig!

Ik werk en verdien aardig wat.. Maar nog leven we eigenlijk niet echt breed. Wij gaan ook niet op vakantie en elke week uit eten of shoppen. Maar t liefst stop ik liever vandaag dan morgen met werken. Maar heb nu wel voor mezelf besloten dat ik blijf werken tot ik zwanger ben.. Zodat ik nog even lekker kan sparen (dat hebben we de afgelopen maanden niet gedaan)

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Haha, dat ben ik met je eens! Die tijden hebben wij ook gehad, toen we nog minderen te besteden hadden! Een frietje of een zak aardappels ...

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn man werkt als zelfstandige en wij krijgen (op straks omdat ik thuis zit heffingskorting) helemaal niets terug qua toeslagen e.d. en gaat prima.... ja het gaat om keuzes maken je kan niet alles hebben..

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    @ Keltje dat is idd niet veel zeg!!

Maar idd mijn vriend verdiend het zelfde als mij ( En dat is 200 euro meer als die van jou )
    En idd onze vaste lasten zijn al zijn loon.. Dus de boodschappen komen op mij aan..

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland

Misschien kan je met bepaalde lasten nog wat besparen? Kijk daar ook eens naar.
    Ipv Ziggo tv hebben we KPN digitenne, ja goed hij stoort als er een scooter langs komt, maar zo vaak is dat niet!
    Zo kun je misschien toch maandelijks een paar tientjes besparen!

Deel Deze Pagina