Sinds mijn zwangerschap heb ik last van vermoeidheid en kortademig zijn, en dan bedoel ik niet alleen dat ik veel slaap heb, maar als ik al 10 stappen moet lopen of de trap naar boven moet pakken ik helemaal uitgeteld ben. Ook ben ik vaak duizelig en heb het idee dat ik dan flauw ga vallen. In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn zwangerschapsdiabetes lag, maar nu ik al een tijdje insuline spuit worden deze klachten niet veel beter. Nu las ik ergens ook dat bloedarmoede de oorzaak kan zijn...??? Heeft iemand hier ervaring mee, of dezelfde klachten? Ik heb pas 1 juli weer een afspraak met mijn gynaecoloog, dus dat duurt nog even. Maar ga het hem wel voorleggen, want dit is echt niet fijn.
Hallo tammetje, Ik heb het ook hoor. Als ik 1 trap oploop dan loop ik te hijgen als een paard, idioot echt. Ik weet niet heel precies waar het door komt eigenlijk. Sterkte.
ah oke, zoiets had ik ook al gelezen Mamadaisy. Heb vandaag speciale vitaminepillen gehaald voor zwangere vrouwen, hierin zit ook ijzer. Wie weet dat deze pillen wel werken. Er staat op dat je er meer energie van krijgt, dus we zullen het eens gaan bekijken. Het kan in ieder geval geen kwaad
Ik heb er ook erg last van, al vanaf 9 weken geloof ik. Ik heb ook erge hartkloppingen. De VK zei dat al die klachten ermee te maken hebben dat je zoveel liter (ik weet niet meer precies hoeveel) extra bloed aanmaakt.
Weet je wat je bloeddruk is? Het kan zijn dat die aan de lage kant is. Mijne is op het moment 90/45 en daar heb ik ook flink last van. Als de onderdruk rond of onder de 50 komt wordt je vaak duizelig. Als je bloedarmoede hebt kun je dat aan je bloedwaardes zien. Ik zou in plaats van meteen ijzer slikken even uit proberen te zoeken of je ijzer inderdaad te laag is. Alhoewel het als het algemene pillen zijn geen kwaad zal kunnen. Is het inderdaad je bloeddruk (als het goed is wordt die door de vk gemeten) dan is het lastiger er wat aan te doen. Veel drinken, zout en drop eten helpt een beetje. En rustig aandoen, vooral niet te snel opstaan bijvoorbeeld.
vermoeidheid en duizeligheid wijst vaak op ijzer tekort...even wat vaker ene broodje met appelstroop ed eten...
Zou je gyn gewoon even bellen en vragen of je even je ijzer mag laten prikken, dan weet je zeker hoe of wat. Hier had ik verder niet echt klachten maar heel soms ook wat duizelig en kortademig en mijn ijzer bleek veels te laag.
Had hetzelfde en heb er eigenlijk te lang mee rondgelopen onder het mom van "het hoort er allemaal bij" todat mijn ijzer veel te laag bleek te zijn. Dan helpt appelstroop er ook niet meer aan, ik heb ijzertabletten gekregen. Ik zou toch je gyn of VK maar even bellen en je ijzer laten prikken. Succes!
ik heb dezelfde klachten helaas. bloeddruk is 115/55 dus daar ligt het niet aan. vanmorgen laten prikken voor suiker en ijzergehalte dus ik hoor volgende week meer. groetjes
Volgens mij kan het ook een lage bloeddruk zijn. Maar ik zou zeker laten prikken op ijzer. Mijn verloskundige schreef al staalpillen voor toen ik net onder de 'gewone' grens kwam, 74. Ik vond dat wat overdreven, maar sinds ik ze slik voel ik me wel fitter. Ik pak wel de helft van de dosering, want mijn maag vind die dingen niet fijn. Maar zo voorkom ik wel dat het te ver gaat zakken. Zonde, want juist rond 20 weken kun je nog zoveel doen! Een beetje kortademig zijn hoort er gewoon bij trouwens. Dat had ik een tijd geleden behoorlijk. Inmiddels lijkt het of mijn lichaam wel beter gewend is en merk ik er iets minder van.
hier ook net een bejaarde en dat flauwe is echt ook heel vervelend! Vooral in de ochtend en na inspanning is het echt niet leuk meer. Hier is ijzer, bloeddruk, suiker alles prima. Kan t me ook niet meer herinneren van zwangerschap 1. Dus ik vind het ook raar en niet fijn. Vooral met dit weer! Heb vandaag echt niks gekunt, vreselijk!
Ik slik nu een week die vitaminepillen (waar 200% adh ijzer in zit) en moet zeggen dat ik me wel iets fitter voel... donderdag wel een afspraak staan met de gyn. dus zal het toch wel even er over hebben, misschien dan toch nog even mijn ijzer laten prikken.
Voor de dames die werken, hoe doen jullie het met werk? Ik ben zelf de hele dag doodmoe en het verhaal van de trap oplopen herken ik zo goed. Bij mij is het zo erg dat ik steeds even moet liggen. Ik ben al op ijzer geprikt dat bleek in orde. Vandaag ben ik geprikt om mijn schildklier te controleren. Ook ben ik al een week niet in staat om te werken. Ik lig echt 70 % van de dag op bed of op de bank.Als ik me maar een beetje inspan ben ik kapot en moet rusten. Het schijnt ook wel te horen bij de periode waarin ik zit maar ik vind dit toch wel heel extreem. Nog meer dames met dezelfde extreme vermoeidheid en hoe combineren jullie dit met met werk?
@sabrin: Ik heb dat ook,en vind het ook moeilijk te combineren met werk, alleen zal ik wel moeten, heb werk dat overal zo moeilijk over doet. Wel heb ik vanmiddag een gesprek met mijn baas, en mag ik zelf mijn uren in gaan delen..en bekijken hoeveel pauzes ik wil.. Maar werken zal ik toch echt moeten.. Ik heb het trouwens vanaf een week of 11 tot nu... wil steeds slapen, snel uitgeput, buiten adem.. maar mijn ijzer was ook goed.
ja heb ik ook! Heel vervelend, breng ik me zoontje op bed, ga ik hem voorlezen hoor ik mezelf helemaal hijgen!
Ik heb t ook, ik ben buiten adem, duizelig, heb hartkloppingen en ben echt moe. Ijzer ed is allemaal goed. Schildklier heeft even wat rare resultaten gegeven,maar schijnt nu ook weer normaal te zijn. Ik heb wel een lage bloeddruk 90/55. @sabrin, ik "sleep" mezelf naar m'n werk, ook ik heb niet zo veel keus jammer genoeg. Ik zorg dat ik altijd genoeg water heb en wat dropjes of zoute crackers. Dan heb ik naast m'n werk de hele dag wat te doen (helpt tegen in slaap vallen). Maar het is inderdaad een hele opgave!
hier dezelfde klachten! komt denk ik door de warmte en de luchtvochtigheid! heb ook benauwdheidskklachten, duizeligheid en MOE. hier ook olifantenpootjes