ik ga binnenkort weer een monchou taart maken, maar hebben jullie nog een varatietip? ik wil nu proberen met stukje ananas erdoor, en citroensap.. weten jullie een recept met zoiets als caramelof stroopwafels erdoor? ik noem maar iets hoor, lijkt me zow lekker alle monchoutaartvariatie recepten zijn welkom! dit doe ik er nu in: bodem: 1 pak bastonge koeken 150 gr roomboter vulling: 2 pakjes monchou 150 gr. witte basterdsuiker 250 ml. slagroom 1 zakje vanille suiker 1 zakje klopfix (variatie 4 eetlepels jam) en 2 potten vlaaivulling eroverheen
ik vind de jouwe al erg lekker klinken... helaas kan ik je niet helpen maar misschien kun je eens kijken op smulweb.nl of via google?
volgens mij staan op de site van philadelphia meerdere variaties. Is dan geen monchou maar in principe hetzelfde Philadelphia - Rich Recipe Finder
heb het nog niet gemaakt maar lijkt me erg lekker Oreo chocolate cheesecake - Een recept van Clarissa Filius - Albert Heijn
ik vind zelf de gewone ( of althans voor ons gewone ) met maria koekjes en kersenvlaaivulling het lekkerste. mijn dochter had laatst met citroenkwark als topping gedaan en dan verse ananas ertussen gestopt, dat was ook wel lekker trouwens.
Op de site van Dr. Oetker staan ook allerlei recepten, effe vogelen maar je komt van alles tegen. Geloof wel dat het grotendeels voor kwark taarten is, maar Monchou staat er ook tussen dacht ik...
Ik doe altijd bisquitjes kruimelen, met een pakje boter (weet niet hoeveel doe ik op gevoel,niet een heel pakjei iig) Dan in de taartvorm, goed aandrukken. Pakje monchou met flink wat suiker, en slagroom kloppen. Een beetje romig maken dus niet dik! dat door elkaar en op de bisquitjes doen. Daarop zon potje kersen even in de koelkast en smullen maar! *krijg er spontaan zin in*
Oh men, hou op met al die taartentopics. Ik heb er nu ook zin in... Ik heb verder geen variaties voor je. Ik zag je titel en dacht gelijk aan een bastognekoekenbodem, maar dat doe je ook al. Dat is echt lekker....
Nee sorry geen variaties......vind ik eigenlijk zonde van de monshou taart, zoals mijn oma, moeder en ik nu hem altijd maak. "Gewoon" met bastogne en kersenvulling. Laatst had mijn zusje die gemaakt van Dr. Oetker....jammer was dat...
Ik doe altijd met aardbeienvlaaivulling, maar heb het voor de variatie al eens gemengd met de monchou in plaats van het er boven op te kwakken...Dat was me lekker zeg!!
@ mams136, dat lijkt me dan wel een goed idee! Ik wel eens "bij gebrek aan beter" verse aarbeien erop gedaan, dat viel me nog mee!