Ik geloofde het niet toen ik het hoorde, maar het is echt waar. Op mijn zak M&M's staat bij de ingredienten dat kleurstof E120 erin zit. Als je dat opzoekt dan lees je dat het een kleurstof is (rood) die wordt gewonnen uit geplette schildluizen Het vocht wat uit de geplette lijfjes komt wordt vermengd met wat ander vocht en dan heb je dus een rode kleurstof. Waarom wordt dit in godsnaam in ons eten gedaan? En dat alleen maar voor een kleurtje! Ik zat mijn zak M&M's te eten tijdens het zoeken, maar heb spontaan geen trek meer. Ik at een halve zak per avond zo'n beetje. Pluspunt is dat ik nu waarschijnlijk van die slechte eigenschap af ben.....
dit is echt al zooo lang bekend meid .... ik laat me m&m er niet voor staan zolang het me gezondheid niet schaadt
hahahaaa... bij de rodekleurstof doen ze dat vaker. Het is het bloed van de schildluizen. heb bij klokhuis wel eens wat gezien daarvan. Ach niet bij nadenken hoor en gewoon eten Net zoals gelatine dat gemaakt is van kraakbeenderen...jamjam...hahahaaaa
Dat wist ik idd ook al een tijdje... Zo zitten er ook luizenextracten in doritos... Tsja, anders kan je straks niets meer eten
ohww eet ze nog steeds wil geen eens weten wat er in alles zit. Net zoals een frikadel eet ik ook nog steeds en zo nog wel meer
Ja, dat was ook bij Kinderen van de Keuringdienst. (Van de Keuringsdienst van Waarde van de RVU) In toffees zit ook gelatine van varkensbotten en -huid. Nomnom! Zie http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm voor dierlijke dingen in je op het oog diervrije voedsel
Dat van dat varken vind ik nog niet eens zo erg... maar luis? Wie heeft ooit verzonnen dat te gebruiken? Ik hoef meteen niet meer (wel goed voor de lijn deze weetjes).
Pff.. en dit is alleen nog maar schildluis.. je wilt niet weten wat die andere E nummers betekenen In die roze glacé koeken word het ook gebruikt trouwens
Dat verbaast me zeg, blijkbaar is het dus algemeen bekend en toch wordt het gegeten? Hmm, ik weet niet of ik nog een m&m kan eten zonder eraan te denken...schildluis pffff. Soms is het inderdaad maar beter om het allemaal niet te weten
In Fristi zit het ook! En dat van gelatine is bekend, maar zat me pas fijn te vergrijpen aan aardbeitoffee's en toen bekeek ik de ingredienten en daar stond 'varkensgelatine' en toen had ik gelijk het idee een soort aardbeikarbonade te eten, erg onaangenaam :-s Trouwens, in shampoos en zeepjes zit ook allerlei narigheid