Ik zou het niet doen. Dan moet je het echt wel 100% zeker weten! O en ik denk haast dat ze haar toch wel wat beter in de gaten houden? Weet het niet hoor
Niks.. als ik iedereen die zwart werkt die ik ken of waar ik het van weet moet aangeven word het er niet gezelliger op.. niet eerlijk nee,ik moet ook gewoon mijn belasting betalen..
Wow wat een boel reacties! Ik vind ook lastig hoor... weet je wat het is: toen het UWV langskwam bij haar moest ze de adressen ook opgeven van de oppasouders (afnemers). Hij kwam toen als eerste bij mij. (Onaangekondigd). Ze stuurde mij toen een app of ik please please please wilde liegen om de boete te beperken (hoe meer afnemers hoe hoger de boete). Ik heb toen helemaal flabbergasted gelogen en dus gedaan wat zij heeft gevraagd. Ik heb haar dus echt geholpen en nu kijkt ze mij niet meer aan, haar ouders kijken mij niet meer aan, haar zus niet. En ze blokkeert mij ineens. Vind dat echt verdacht. + ze doet er alles aan om mij te ontwijken. Met andere woorden: bedankt en zak in de poep!
Geen melding ervan maken. Als het echt zo is komen ze er wel weer achter, net zoals bij de eerste keer.
Ongelooflijk wat een boel mensen die zegt er niets mee te doen!!! Begrijp me goed, ik zou het ook heel moeilijk vinden, maar door niets te doen zijn we medeplichtig aan het ten onder gaan van het land. Klinkt misschien een beetje zwaar, maar een opmerking als 'karma komt vanzelf een keer langs'... Ja, bij onszelf ja. Omdat we met z'n allen weer meer belasting moeten gaan betalen, omdat te veel mensen denken dat het leven gratis kan hier in Nederland. Ik zou dus zelf wat kritischer kijken. Je weet het idd niet zeker, maar dat hoeft ook niet. Als je melding maakt zoekt iemand anders dat wel voor je uit.
Je kan nooit weten of ze het idd helemaal zwart doet, dus ik zou er dan niets mee doen. Hoelang krijgt ze een uitkering dan? Heeft ze die dus nog steeds?
Ik zou er niks mee doen. Er zijn er toch ook genoeg met een huishoudelijke hulp(ook op dit forum), gaat toch ook allemaal zwart maar dan is het niet erg. Ik vind dat je niet met anderen moet bemoeien.
Het klinkt nu een beetje alsof je wraak wil. Ik zou niks doen, maar als je dan besluit wel wat te doen, zorg dan dat je zeker bent van je zaak en niet zo maar een vermoeden hebt.
Wraak is een groot woord maar ik word hier wel boos om. Na alles wat ik voor dr heb gedaan.... ik kan gewoon een melding maken anoniem toch? Als ze niets te verbergen heeft dan is het prima... ze houden haar toch in de gaten.... Daarom ook best eens met Merah, ik moet keihard werken voor m'n centen (zie mijn topic ikke ikke ikke!) En zij zou via oplichting en liegen lekker weer een centje bijverdienen. Blijft wel de andere kant: stel dat ik het giga mis heb.... mss ff een nachtje over slapen...
Even een andere insteek....als ze inderdaad weer zwart werkt als oppasmoeder dan is ze niet verzekerd als er iets met 1 van de kindjes gebeurt,toch?Zou het dan niet beter zijn voor de oppaskindjes dat er wel een melding gemaakt word zodat ze bij een oppasmoeder terecht komen die wel verzekerd is? Kijk,dat ze zwart werkt is haar probleem,dat ze er mee loopt te pronken op fb enzo is gewoon dom dan maak je slapende honden mee wakker maar dat de kindjes misschien de dupe ervan zijn als er iets gebeurt...
Nee alleen is het wel rottig dat de betaling van uwv stil word gelegd. Best zuur als je geen gelijk blijkt te hebben en zij in de problemen komt qua rekeningen betalen.
Nee, ik zou het ook niet doen. A. Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn dat er een heel gezien (dus ook haar kinderen) in zak en as komt te zitten, omdat ik een moreel bezwaar heb tegen iemand zijn manier van handelen...
Het klinkt wel wat jaloers. Weetje als ze de boel al eens heeft op gelicht neem ik aan dat ze onder verscherpte toezicht staat. Daarnaast heb je zelf ook gebruik gemaakt van haar diensten ( betaald) maar ook zwart neem ik aan. Lijkt mij ook vrij logisch dat je mee gedaan hebt om het leed te verzachten want ook jij betaalde geen belasting over de geleende diensten via haar. Je er buiten houden lijkt mij de beste oplossing. Als ze weer zwart werkt zullen ze er echt wel achter komen omdat het al gebeurt is. Dat staat in het systeem ect ect.. Laat rusten en laat gaan je vermoedens zullen misschien wel juist zijn je motieven daar aan twijfel ik. Dat vind ik eigenlijk nog veel rotter. Laat waar het hoort en vergeet wat er ooit was.
Mee eens. Maar ik zei al eerder: het loont enorm blijkbaar om zwart te werken. Iedereen kijkt toch een andere kant op en er zal je daarom niks gebeuren. Of wellicht wordt zwart werken ook wel als normaal beschouwd? Iets wat niet bestraft hoort te worden, maar wat je gewoon mag doen? Aan iedereen die er niks mee zou doen, omdat het onzeker is of kennis van TS wel zwart werkt: Wat zou je doen als het WEL 100% zeker was dat kennis van TS zwartwerkt, zou je er dan wel wat van zeggen of ook blijven doen of je neus bloedt en hopen dat iemand anders het doorgeeft (wat niet zal gebeuren aangezien de meerderheid hier dus niks doet!)
Ik weet het niet hoor. Stel dat je ongelijk hebt... Jij hebt je dochter ook langs gebracht en ervoor betaald en toen vond je het blijkbaar geen bezwaar dat het zwart was. Je hebt haar geholpen, maar omdat ze je nu niet meer aankijkt en geen bedankje hebt gehad wil je haar ineens wél aangeven. Klinkt ook niet oprecht toch? Ik vind haar wel oerdom. Ze heeft er ondanks een fikse boete niets van geleerd. Zoek eerst uit of ze wel echt zwart werkt en als het gaat om hier een daar een keertje oppassen zou ik het laten zitten. Want ook voor af en toe oppassen heb je spulletjes nodig.
Dan zou ik nog niks doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden. En daar buiten wens ik niemand extra ellende toe en zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn. Want die lijden dan harder onder de situatie mochten er grote problemen ontstaan en ik wens niet dat een kind moet lijden om wat zijn of haar ouders doen. Dan krijg je weer geld problemen ouders onder hoogspanning en hoppa kindermishandeling ligt sneller op de loer. Want laten we eerlijk wezen als je moeilijker kunt rond komen en ouders zitten zwaar in de schulden dat geeft een te grote druk op een gezin. En dan krijg je meer ellende. Dat zou het mij persoonlijk niet waard zijn. Om een klik lijn te gaan bellen van kijk eens wat mijn buren doen!!
Ag kom op zeg! Ik weet toevallig dat er een hoop mensen graag iets niet-gefactureerd afhandelen. Dat heeft niets te maken met de 'andere kant' opkijken, maar ook gewoon het feit dat er bijna niet tegenop te boksen valt. Vooral niet als het gaat om (relatief) lage bedragen. Om de extraatjes. Als je aan de andere kant een uitkering trekt, dan vind ik het een ander verhaal, maar wat 'bijbeunen' betreft zie ik er persoonlijk geen kwaad in, nee. Belasting betaal je niet alleen maar door te werken, maar ook d.m.v. tanken, de boodschappen enzovoorts. Ik denk echt dat de belastingdienst zelf niets te klagen heeft en niet doodgaat van dat beetje minder. .