Niets als ik 25 euro per week had zou ik ook zwart bijverdienen. Je moet wat. En het is haar leven haar verantwoordelijkheid dus laten gaan.
Als ik het 100% zeker zou weten zou ik haar denk ik toch niet zelf aangeven. Maar ik zou haar wel melden dat ik niet nog een keer voor haar ga liegen, mochten ze weer bij mij aan de deur komen. Straks krijg ik er ook nog gedonder van.
En iedereen maar klagen en janken dat alles zo duur is. Bijzonder vind ik dat altijd ... wel klagen maar niets doen. Iig, als je het zeker weet, zou ik het zeker te weten wel aangeven. Helemaal als ze zo ontwijkt nadat je haar hebt geholpen de vorige keer. Wraak of niet ... blijkbaar is ze nogal hardleers. Onschuldige kinderen? Ik neem aan dat die ouders ook wel weten dat ze niet helemaal legitiem is, want kinderopvangtoeslag krijgen ze niet. Dus ze weten heel goed dat het eindig kan zijn, verantwoordelijkheid van de ouders ... niet van TS.
En dan vervolgens hard roepen hoe erg het wel niet erg als iemand dusdanig aan de grond zit, dat zoiets als normaal avondeten onmogelijk is? Dat vind ik pas een 'ikke, ikke' mentaliteit om eerlijk te zijn. Totaal geen rekening houden met de gevolgen van jouw moraal. Ten koste van anderen. Zeg daarmee niet dat de dame in kwestie beter is, want die loopt een eenzelfde risico door dit daadwerkelijk te doen. Maar dan nog, het is geen moord, of overval wat ze pleegt. Volgens mij dealt ze ook niet in dodelijke XTC? Dus ik snap de absolute noodzaak van sommige niet als het gaat om het aangeven van (minimale, want dat is het) fraude.
Zij moet toch elke week solliciteren dus waarschijnlijk komt ze niet aan de bak.. waarom mee bemoeien? Als je met het uwv te maken hebt dan heb je het al moeilijk genoeg!! En wij hebben dat ook momenteel en je word nergens mee begeleid of geholpen ze laten je gewoon vallen als je niet aan de bak komt en t moeilijk hebt. Snap sowieso niet dat mensen zo op anderen letten eigenlijk....
vriendlief werkt ook wel eens zwart. tja, hier moet ook eens een wasmachine vervangen worden, kinderkamer gekocht of een reisje naar familie in het buitenland gedaan worden. nee het mag officieel niet, maar ja. soms is dat de enigste manier, gezien ik niet kan werken... lekker laten gaan en niet mee bemoeien.
En daar denk je net zo over als alle waardevolle spullen uit je huis zijn gejat?? Je geeft die persoon neem ik aan dus niet aan "want je weet niet wat zijn situatie is".... ?? Niets met mijn "ikke ikke ikke" mentatiliteit te maken hoor, maar alles met gewoon fatsoen. Als je een dik inkomen hebt van zwartwerken, zoals blijkt in dit geval, dan heb je die uitkering duidelijk niet nodig. Dan kan je dus of je uitkering opzeggen of je gaat je gewoon inschrijven als GO. Meer smaken zijn er neit.
Sorry, maar dat is nogal een misplaatste vergelijking, niet? Althans. Ik zie bewuste inbreuk op je privacy en persoonlijke goederen niet als hetzelfde als fraude. Misschien dat het daarom ook een compleet ander misdrijf is? Daarnaast is wat mensen op Facebook plaatsen niet altijd berust op de waarheid. Weet jij veel wat haar kinderen cadeau krijgen van familie et cetera. Maar zoals ik al zei: Ik vind het ander als je een uitkering krijgt. Je kan inderdaad -indien zwart werk aangeboden wordt- je uitkering ook gewoon stopzetten. Lijkt mij ook nogal een onlogisch risico wat je wilt nemen en voor wat? Die paar honderd euro?
Ik zou het wel melden als ik het 100% zeker zou weten. Kun je niet undercover haar een bericht sturen dat je oppas zoekt en viavia aan haar nummer bent gekomen? En dan kijken of ze toehapt? Weet je het iig zeker.
Een beetje zwart bijverdienen deugt niet, maar ik zou iemand om die reden niet gaan melden bij instanties. Ik zou het wél doen wanneer die persoon dat over de ruggen van kinderen doet. Het is niet voor niets dat kinderdagverblijven en gastouders regelmatig verantwoording moeten afleggen en gekeurd worden. dat heeft ook met die persoon haar vog te maken, met de veiligheid van de accommodatie etc. Ik vind dat je om die reden wel je verantwoordelijk moet nemen en in ieder geval bij de juiste instantie moet melden dat je een vermoeden hebt.
Nou dit vind echt een bullshit reden haha, sorry hoor. Moet je beter leren sparen en je prio's aanpassen ipv zwart werken goed te praten.
Mee eens, maar ik denk dan wel, die ouders dan? Die weten dit dan toch ook? Heb het idee dat dit in deze branche vrij veel gebeurd. Niet eerlijk en onveilig
Zo werkt het helaas niet altijd. Ik vind het dan ook ernstig dat jij zoiets durft te zeggen zonder dat je enige inkijk hebt in haar financiën.
Ik kan ook niet werken. En wij hebben dergelijke kosten ook. Lekker gemakkelijk om dit als excuus te gebruiken.
Een heel belangrijke reden om geen 'zwartwerkende' oppas aan te nemen in mijn ogen. Maar volgens mij zijn de ouders in dat geval net zo medeplichtig heb ik mij ooit laten vertellen. Ik neem aan dat TS haar net zo goed betaald heeft voor haar 'diensten'? Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd of de oppas-oma's die wat extra's door hun kinderen krijgen toegestopt voor het oppassen dit ook netjes aangeven bij de belasting . Denk het niet.
Ik denk ook dat het er een beetje aan ligt wat voor beroep je hebt. Ik ben kapster, ik heb altijd in een salon gewerkt, daarnaast heeft vrijwel iedere kapper altijd wel wat familie en kennissen die hij/zij buiten werktijd knipt. Dat gebeurd dan inderdaad zwart, niet echt als reden om veel bij te verdienen maar meer omdat jouw dichtbij staande familie en vrienden het erg op prijs stellen als jij hun haren doet. Het is dan ook erg onlogisch als je jezelf aanmeld bij de kamer van koophandel vanwege die paar klantjes, en daarbij heb je ook helemaal niet de prioriteit om voor jezelf te ondernemen of wat dan ook. Sinds oktober werk ik niet meer in een salon, ik ben voor mezelf begonnen en vanaf dag 1 doe ik alles wit en betaal netjes belasting. Ik vind het anders als je een uitkering ontvangt en je werkt daarnaast zwart, omdat je dan profiteert van de staat. Een beetje "bijbeunen" omdat je een beroep hebt waarbij dit kan, vind ik niet zo'n ramp, ik denk dat iedereen dit wel zou doen...
Leg het mij nou eens uit. Wat is precies het bezwaar tegen iemand die af en toe wat 'bijklust'? En nu heb ik het niet over iemand die daarnaast een uitkering trekt, maar over iemand die 40-urige werkweken draait en daarnaast wel eens een extraatje verdiend. Volgens mij is dat net zo goed -en zo kwaad als het kan- een belastingbetalende burger.