iemand aangeven of niet?

Discussion in 'De lounge' started by tompoes, Dec 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Tja je weet het niet zeker...laten gaan. Ik zou mij er niet druk om maken. Ze komen er wel achter. Misschien krijgt ze geen geld ervoor? Had ze visite toen je die fietsen zag. Niet te snel oordelen...

2. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nee hoor ze solliciteert niet, ze is afgekeurd omdat e fibromyalgie zou hebben. Ondertussen verdiende ze al sinds 2008 (!!!) zwart bij. En had ze 8 oppaskinderen in de week.
    @Strijkkraal ze kan zich niet in laten schrijven als officieel go, dan is ze dus haar uitkering kwijt maar dat maakt haar fibromyalgie een stuk minder erg ineens natuurlijk.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Je mag tot een bepaald bedrag belastingvrij bij verdienen he.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind wel echt dat deze dame het netjes moet gaan spelen en eigenlijk belachelijk dat ze fibromyalgie schijnt te hebben maar wel 8 oppaskinderen in de week kan hebben. Het is óf een uitkering óf legaal werken in mijn ogen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dst is voor dit jaar 6300 euro...daar zit zij dus ruim overheen.

6. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Precies. Alleen daarom al ging ze giga door de mand natuurlijk!

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb alleen je eerste pot gelezen, maar op basis van wat ik daar lees zou ik wel (anoniem) tippen bij de belastingdienst of uwv. Er zal toch altijd eerst onderzoek worden gedaan, dus als je het fout hebt zou uit hun o derzoek moeten blijken dat er niks aan de hand is.
    Als je het bij het juiste eind hebt: zoals je zelf al zegt anderen betaleneerlijk belasting

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Degene die beginnen over het niet verzekerd zijn, onveilig, enz... Dat is natuurlijk grote onzin. Je kind is toch ook niet verzekerd als het naar opa of oma gaat?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ernstig? Ik vind de redenen die ze aanhaalt gewoon niet ernstig genoeg om zwart werken goed te praten. Zwart werken omdat je anders geen babykamer kunt bekostigen vind ik ernstig. Mp staat er vol mee.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    OW .. Okee, dus als het je persoonlijk treft is het inbreuk op persoonlijke goederen, maar als er van de gemeenschap wordt gestolen (want die uitkeringen worden door de werkenden opgehoest) dan is het opeens minder erg??? Bijzondere redenering ...

Stelen is stelen ... Fraude is stelen ... Er is geen reden in deze wereld om dat goed te praten?

Moet je men eens horen als het Roemenen betreft ... Schande wordt er geroepen. Misschien weet je ook niet wat hun situatie was.

Stelen is stelen. Punt!

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ts jammer dat je hier niet op reageert, ben ik ook erg benieuwd naar.
    Eerder had jij geen problemen met haar zwart werken? Pas nu je voor haar hebt gelogen en ze je niet meer aankijkt?

Warboel dat zullen ze vast niet opgeven. Maar dat zal dan ook onder dat vastgestelde bedrag blijven toch? Wat je vrij mag verdienen

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ga jij dan zo zakelijk met je ouders om?

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Nou ja ... Exactly my point. Als je kunt werken, kun je dat dus ook wit en dan ben je idd je uitkering kwijt. Dat lijkt me vrij logisch.

14. Loesje86

Ook al hoef je er geen belasting over te betalen, aangeven behoor je officieel gewoon te doen.

15. Loesje86

Overigens vraag ik me nu ook erg af of iedereen hier ook aangeeft wat er verdient wordt met eventuele verkopen via marktplaats. :) Ik ga er vanuit dat dat dus ook netjes aangegeven wordt onder het kopje; overige verdiensten

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Oké. Ook als het een kleinigheidje is tussendoor? Of alleen bij een echt uurtarief?
    Mijn moeder krijgt soms een cadeautje haha. Altijd goed.

17. Loesje86

Nee, maar wie zegt dat de oppas dat wel met de ouders doet dan? Ik snap dat punt niet..

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Vast niet

19. Loesje86

Nee, dat denk ik ook niet. Maar er wordt wel heel erg gevallen over andere manieren van zwart geld verdienen. Ok, dit is wel een uiterste (er vanuit gaande dat ze dus een dubbel volledig salaris krijgt). Maar toch...

20. Aylen

Aylen Niet meer actief

Een gastouder heeft meestal meerdere kinderen om op te passen, doet dit voor bepaalde verdiensten en meerdere dagen per week. Ik denk dat de situatie heel anders is dan bij opa en oma en dat het belang van veiligheidscontrole een stuk groter is. Een vrouw die niet eerlijk is tegenover het UVW lijkt me sowieso het controleren waard. Waar zou ze nog meer over liegen behalve over haar verdiensten en gezondheid? Lopen die kinderen écht geen risico? Heeft ze haar kinderEHBO?

Share This Page