Tja je weet het niet zeker...laten gaan. Ik zou mij er niet druk om maken. Ze komen er wel achter. Misschien krijgt ze geen geld ervoor? Had ze visite toen je die fietsen zag. Niet te snel oordelen...
Nee hoor ze solliciteert niet, ze is afgekeurd omdat e fibromyalgie zou hebben. Ondertussen verdiende ze al sinds 2008 (!!!) zwart bij. En had ze 8 oppaskinderen in de week. @Strijkkraal ze kan zich niet in laten schrijven als officieel go, dan is ze dus haar uitkering kwijt maar dat maakt haar fibromyalgie een stuk minder erg ineens natuurlijk.
Ik vind wel echt dat deze dame het netjes moet gaan spelen en eigenlijk belachelijk dat ze fibromyalgie schijnt te hebben maar wel 8 oppaskinderen in de week kan hebben. Het is óf een uitkering óf legaal werken in mijn ogen.
Ik heb alleen je eerste pot gelezen, maar op basis van wat ik daar lees zou ik wel (anoniem) tippen bij de belastingdienst of uwv. Er zal toch altijd eerst onderzoek worden gedaan, dus als je het fout hebt zou uit hun o derzoek moeten blijken dat er niks aan de hand is. Als je het bij het juiste eind hebt: zoals je zelf al zegt anderen betaleneerlijk belasting
Degene die beginnen over het niet verzekerd zijn, onveilig, enz... Dat is natuurlijk grote onzin. Je kind is toch ook niet verzekerd als het naar opa of oma gaat?
Ernstig? Ik vind de redenen die ze aanhaalt gewoon niet ernstig genoeg om zwart werken goed te praten. Zwart werken omdat je anders geen babykamer kunt bekostigen vind ik ernstig. Mp staat er vol mee.
OW .. Okee, dus als het je persoonlijk treft is het inbreuk op persoonlijke goederen, maar als er van de gemeenschap wordt gestolen (want die uitkeringen worden door de werkenden opgehoest) dan is het opeens minder erg??? Bijzondere redenering ... Stelen is stelen ... Fraude is stelen ... Er is geen reden in deze wereld om dat goed te praten? Moet je men eens horen als het Roemenen betreft ... Schande wordt er geroepen. Misschien weet je ook niet wat hun situatie was. Stelen is stelen. Punt!
Ts jammer dat je hier niet op reageert, ben ik ook erg benieuwd naar. Eerder had jij geen problemen met haar zwart werken? Pas nu je voor haar hebt gelogen en ze je niet meer aankijkt? Warboel dat zullen ze vast niet opgeven. Maar dat zal dan ook onder dat vastgestelde bedrag blijven toch? Wat je vrij mag verdienen
Nou ja ... Exactly my point. Als je kunt werken, kun je dat dus ook wit en dan ben je idd je uitkering kwijt. Dat lijkt me vrij logisch.
Overigens vraag ik me nu ook erg af of iedereen hier ook aangeeft wat er verdient wordt met eventuele verkopen via marktplaats. Ik ga er vanuit dat dat dus ook netjes aangegeven wordt onder het kopje; overige verdiensten
Oké. Ook als het een kleinigheidje is tussendoor? Of alleen bij een echt uurtarief? Mijn moeder krijgt soms een cadeautje haha. Altijd goed.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar er wordt wel heel erg gevallen over andere manieren van zwart geld verdienen. Ok, dit is wel een uiterste (er vanuit gaande dat ze dus een dubbel volledig salaris krijgt). Maar toch...
Een gastouder heeft meestal meerdere kinderen om op te passen, doet dit voor bepaalde verdiensten en meerdere dagen per week. Ik denk dat de situatie heel anders is dan bij opa en oma en dat het belang van veiligheidscontrole een stuk groter is. Een vrouw die niet eerlijk is tegenover het UVW lijkt me sowieso het controleren waard. Waar zou ze nog meer over liegen behalve over haar verdiensten en gezondheid? Lopen die kinderen écht geen risico? Heeft ze haar kinderEHBO?