iemand aangeven of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Ik ben een leek op dit gebied, maar als zij al gepakt is door het UWV zal ze scherp in de gaten worden gehouden denk ik.
    Ik kan me eigenlijk persoonlijk nauwelijks voorstellen dat ze haar "oude werkzaamheden" opnieuw op zou pakken.
    Toch veel te link als ze een controleur krijgt?

En zoveel bijverdienen met zwart oppassen joh!! Ik wist niet eens dat dat kon!

2. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik zou het niet doen. Ik moet zeggen dat ik sowieso heel weinig naar anderen kijk. Ik ben vooral bezig met me eigen leven en zolang wij kunnen rondkomen, een dak boven ons hoofd hebben, voorzien zijn van eten en drinken, en we gezond zijn kan het me vrij weinig boeien dat een ander bijvoorbeeld zwart bijverdiend (en het daardoor luxe heeft of wat dan ook). Op een dag krijg je het wel op je bordje terug, dus verder niet aan mij om er iets mee te doen. Vind ik dan he.

Ik ken ook een stel wat naast hun uitkering zwart aardig wat bijverdiend, de dame in kwestie was zelf zo 'dom' om dat te vertellen. Ik ga daar echt niks mee doen hoor. Vind het enkel triest dat mensen alsmaar meer en meer willen hebben, verder kan het me weinig schelen.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    +1 hier ben ik het dus mee eens ;)

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ho ho ik maak geen gebruik van haar!! 2 jaar geleden AF EN TOE! ik heb geen familie in de buurt. Toen ze aanbood om vaker op te passen ben ik dus de Belastingdienst gaan bellen. Toen bleek dat ze zwart werkte heb ik dit afgekapt. Ze bleek gewoon een dubbele agenda te hebben met 8 oppaskindjes. Ik bracht haar 's middags altijd.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

En het kwam vooraf niet bij je op om de eventuele betaling te bespreken? Althans. Zo werkt het wel bij mij en mijn opdrachtgevers.
    Eveneens het toesturen van een factuur na het opgeven van de opdracht. Ik vind het maar een raar verhaal dat je daar de Belastingdienst voor moet bellen, maar nooit iets met de dame in kwestie heb besproken?

Maar je heb dus ook 'AF EN TOE' zwart betaald.
    Volgens mij wist je hier dus gewoon van af en ben je in mijn ogen net zo slecht bezig.

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Oke..... dit vind ik weer raar. Hoezo ben ik slecht? Mag ik iemand niet iets geven omdat ze oppast?? Naja laat maar. Nu word ik ineens zwart gemaakt prima. Het gaat erom dat zij al vanaf 2008 dikke cijfera verdiende met oppassen. Ze is gepakt. Ik vermoed iets dus stel ik een vraag. Ja ik heb haar betaald! En ja toen zij aanbood om meer op te passen, ging ik er vanuit dat ze een witte go was. Ze zei nl: ik pas op meer kindjes thuis. Aangezien ik toen nog geen eerste factuur had EN ik geen ervaring had met überhaupt een go, heb ik de Belasting gebeld met de vraag hoe het precies in elkaar steekt. Dat ik dan net zo slecht ben door mee te doen (zwarte oppas betalen) prima. Hoef ik verder niet uit te leggen. Maar het gaat mij er om dat ze WAARSCHIJNLIJK dus WEER diezelfde praktijken uitvoert. Ik heb nu een witte go, ik heb geleerd.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Op mijn opmerking reageer je helemáál niet.

Heb je vorig jaar een topic gehad. Om te liegen of niet.

Ging zo dacht ik. Krijg bericht van iemand of ik wil mee liegen als ze om informatie komen. Ging dacht ik ook om oppas.

En als je iemand laat oppassen gaat het via een gastouder bureau toch? Niet rechtstreeks via ga. ???

Dat verhaal van je klopt niet helemaal. Je wist wel toen al dat ze zwart werkte.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mee eens, en dus niet zeuren omdat het volgens jou nu teveel geld is wat er verdient wordt. Die ene euro van jou had je dan ook niet moeten geven voor oppasdiensten.

9. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Waarom is er zoveel haat en nijd tegen zwart werken? Zwart werken is ook een manier om inkomsten te vergaren en op het moment dat mensen inkomsten hebben, gaan ze ook uitgeven. Oftewel doordat je ex-oppas nu goed verdient, heeft ze ook geld om uit te geven. Dat geld dat ze uitgeeft, besteed ze waarschijnlijk in gewone winkels. Daarmee draagt ze net zo lief bij aan de staatskas als dat je wit werkt. Met alleen haar uitkering zal ze veel minder hebben te besteden. Ik heb liever dat ze werkt, dan dat ze op haar gat gaat zitten controleren wanneer UWV weer eens heeft uitbetaald. Ze neemt grote risico's met zwart werken, want ze is op die manier niet verzekerd. Als er iets misgaat, heeft dat enorm grote gevolgen voor haarzelf en haar gezin. Dat is de prijs die je betaalt voor zwart werk.

Ik geloof niet dat instanties haar nu extra in de gaten houden. Zo werkt dat in Nederland gewoon niet. je doet iets fout, maar dat kan je na je straf gewoon weer opnieuw doen. Vaak is de werkdruk bij controlerende instanties veel te hoog om "herhalers" in de gaten te gaan houden. Toch denk ik als ze destijds tegen de lamp is gelopen, zal dat nu weer gebeuren. Je hebt op het moment eigenlijk niets met haar te maken, dus laat het lekker rusten. Op het moment dat jij wraak op haar gaat nemen, kan het ook zo zijn dat de fiscus terugkomt bij jou. Dan blijkt dat jij hebt gelogen tegen hen, om haar te beschermen. Ben benieuwd welke gevolgen dat nog eens voor jou gaat hebben.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij werkt bijna elke oppas ook zwart

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Probeer jij nou hier te zeggen dat zwart werken goed voor de staat is??
    Besef jij wel dat iemand die een uitkering ontvangt vaak ook nog extra toeslagen en kortingen ontvangt waardoor zo'n iemand zo 2000 euro per maand krijgt zonder daar maar een klap voor hoeft te doen?

En besef je niet dat ieder werkend* mens in Nederland mee betaald aan de uitkeringen, toeslagen en kortingen? Dus dat dat ons allen geld kost.

Herstel: iedereen die wit werkt.

12. penseel

penseel Niet meer actief

En hoe veel werkende werken daar naast niet zwart.

Menig tuintje dat aan gelegd word door een klusjes man. Die dat buiten zijn werk om doet. Klussers hebben niet voor niks altijd werk. Die offeren vaak hun weekend er voor op om extra bij te verdienen.
    Of denk je dat iedereen een reparateur in huurt voor zijn kapotte laptop of cv. Als het even kan zullen velen onder ons een klusjes man of vrouw aannemen( zwart)

En dat van die 2000 euro is niet waar. In 2014 kom ik uit op 1602 inclusief pm. En in 2015 ga ik naar de 1480. Heb wia.

Ik zou tijd zat hebben om zwart te werken maar doet dat zeer zeker niet. Zit niet voor niks in de wia. Zou idd raar zijn. Wel doe ik vrijwilligerswerk omdat ik aan het herintreden ben. In elk geval gedeeltelijk. Daar verdien in 0 euro mee maar dat hoeft ook niet voel mij in elk geval weer ( nuttig).

Voel mij niet aan gesproken hoor, maar ik denk gewoon anders over bepaalde situatie.s

Dat van t.s die vrouw ja handig nee goed nee. Verraden nee. En ts is geen haar beter ook zij nam een oppas eerst zwart en daarna zag ze pas het ligt ze wil alleen maar wraak nemen en daarom heb ik moeite met het verhaal van t.s. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou haar zeker aangeven!

Ik heb een hekel aan mensen die profiteren van de maatschappij.

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    volgens mij heb jij ook gelijk over dat topic, TS wist wel degelijk dat de oppas zwart werkte het verhaaltje over de belasting bellen klopt in mijn ogen ook niet, nee ik denk dat TS gewoon stik en stik jaloers is omdat de mevrouw in kwestie haar welverdiende centen zwart of wit heerlijk aan het uitgeven is :D

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou zelf nooit zoiets verlinken ik vind dat toch wel achterbaks, maar snap je standpunt wel dat het oneerlijk is. Karma komt inderdaad vanzelf wel....

16. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen, maar dit is dus typisch iemand die in mijn ogen helemaal geen recht heeft op een uitkering. Het maakt me boos, ik werk hard, heb een goed inkomen en betaal veel belasting, maar baal ervan dat het ook naar dit soort mensen gaat.
    En nee, ik heb geen zwart betaalde oppas, maar gewoon kinderopvang waar ik geen euro van vergoed krijg.
    Dit soort mensen laten me twijfelen of ik wel zo blij ben met de zorgstaat "Nederland".

17. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik weet niet hoe jij aan die 2.000 komt, maar ik heb toch echt "maar" 900 per maand hoor. Was het maar waar!

En ik heb vroeger ook zwart opgepast. Heb vanaf mijn 11e heel veel opgepast. Alsof die ouders dan niet weten dat het zwart is.

Ik zou iig niets doen. Ja, het is oneerlijk, maar dat is wel meer...

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt, er zijn meer mensen die zwart werken. Zo ook een andere buurman. Hij heeft al mijn foto's van mijn gecrashte laptop gesaved! En daar heeft hij wel een heel kratje bier voor gekregen. :p

Maar het gaat er in de situatie van TS om dat de zwart werkster een uitkering krijgt en daarnaast bij beunt.

Hoeveel jij aan uitkering krijgt vind ik persoonlijk niet zo heel erg spannend. Wat ik noemde met die 2000 euro is een poos terug door iemand uitgezocht en in de openbaarheid gebracht. Het ging in die situatie om een alleenstaande moeder met twee kinderen. Ze kreeg een uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, toeslagen voor clubjes van de kinderen, vrijstelling van gemeentelijke heffingen, kindgebonden budget etc. Ook dat zou je als inkomen kunnen zien wat dus bovenop de uitkering van iemand komt. Dat zijn namelijk bonussen die ik als werkende persoon niet krijg.

19. penseel

penseel Niet meer actief

Oke. Ik het ook wel. Maar bij t.s heb ik een ander motief gevoel en daarom val ik er harder over. Wat die kennis doet is ook schandalig ze haalt zo de sociale zekerheid onder uit en schaad daar mee ook andere die ook wee uitkering hebben die wel rond moeten komen van die uitkering en geen cent extra hebben. En gewoon ( eerlijk ) leven.
    En zo krijg je haat en nijd. Onder elkaar. We moeten het met z.n allen wel goed zien hoe het gaat. Persoonlijk ben ik er niet voor om een andere aan te geven. Pas topic over die honden. Ga toch echt die mensen niet aangeven. ( Mits) die dieren echt in gevaar zouden zijn en dat zijn ze niet. Ze maken andere keuze.s die niet zo slim zijn voor die honden. En zo is het met dit ook deel.s.

Dus het kratje bier snap je zelf ook van het ( normale) hand en spant diensten voor en met elkaar. Moet gewoon kunnen. De een geeft een krat bier de ander een cadeau bon en weer een ander stopt iemand 20 euro in zijn of haar handen. Een zwarte klus word meestal ook niet vol betaald maar in een ander termijn ect ect.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen.

M'n vader werkt ook zwart en ontvangt daarnaast ww.. Hij vind get prima zo volgens mij... In april loopt zijn ww af en nu begint hij hem toch wel te knijpen. Maarja ga jij naar eens uitleggen waarom je al bijna 3 jaar in de ww zit tijdens een sollicitatie gesprek 😉 ik geef hem niet aan omdat het m'n vader is

Deel Deze Pagina